Cocker Spaniel opeens kieskeurig geworden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Cocker Spaniel opeens kieskeurig geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:03

Heeey!
Ik heb een vraagje ... Opeens is Jack nogal kieskeurig geworden wat zijn voer betreft. Jack krijgt Duck en Rodi (KVV, dus geen brok) aangeboden en dan meestal verschillende soorten door elkaar, 5 plakken per dag. Eerst at ie altijd alles goed op, maar sinds een paar dage weigerd ie het om bepaalde plakken voer te eten. Het begon met een voor ons onbekende soort voer (plakken waren verpakt als Duck, maar het pak zelf was doorzichtig, we wisten dus niet wat erin zat), daarna sloeg dit ook over op andere soorten, o.a. de soort rund en groente van rodi en de soort lever, kip en nog iets van Duck.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Hij krijgt verder niks anders te eten behalve 's ochtends een stuk runderlong, bullenpeespuntje, pensstaafje of andere soortgelijke snacks. Verder is er kwa voer niets veranderd.

Ook is het vaak zo dat als hij 's avonds gegeten heeft en we hem daarna nog wat langer uitlaten, hij vaak heel erg zacht poept. Rest van de dag is zijn ontlasting gewoon normaal hard. Weet iemand toevallig waardoor dit komt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr.
Naatje

pubelia

Re: Cocker Spaniel opeens kieskeurig geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:29

Is je hond niet verstopd geraakt? Geeft hij nu ook meer over als normaal? En in vlees zitten niet alle voedings stoffen die een hond behoefd, realiseer je je dat? Als je hond niet over geeft meer als normaal, dan is die idd kies keurig, zet hem dan op een dieet van water 1 a 2 dagen, vaak is het dan over.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:23

pubelia schreef:
En in vlees zitten niet alle voedings stoffen die een hond behoefd, realiseer je je dat? .

Als je de complete versie van Duck en Rodi geeft zit daar wél alles in wat een hond nodig heeft.

@TS; Je zou kunnen overschakelen op carnibest, dat zijn grote rollen, vooral de pens-compleet variant is erg geliefd. Bij de hond dan, ik vind het stinken als een gierput Clown
Sommige honden zijn nu eenmaal piepdozen met eten en kunnen ineens gaan miepen.

Dit wel nadat je even bij de DA bent langsgeweest en eventuele ziektes hebt uitgesloten.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:48

Hond is niet ziek Lachen dat weet ik zeker! Hij geeft niet over, hij is even vrolijk als altijd en eet ook gewoon goed, alleen sommige soorten niet.
Carnibest heb ik hier in de dierenwinkels nog niet gevonden, ze verkopen hier alleen Duck en Rodi (deze gaat waarschijnlijk binnenkort uit de handel ...).
Het is gewoon raar dat hij sommige soorten eerst wel gewoon at en nu opeens niet meer. Maar ik ga nu voorlopig even al zijn voer gewoon helemaal mengen zodat hij niet meer kan kiezen, ben benieuwd of dit werkt.

Pubelia, ik heb me in hondenvoeding verdiept en ben erachter gekomen dat als ik KVV voer, en dan complete versies, hij niks tekort komt Knipoog. Daarnaast krijgt hij dus ook plakken niet-complete versies, dus deze hond komt niks tekort!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:11

Nathachou ik kan je niet helpen met je hond, sorry.... mss dat jij mij wel kunt helpen, als je tijd en zin hebt Bloos Ik heb nl een pup/puber, ierse setter van 5 maanden. Ze heeft vanaf het begin niet goed gegeten, alle soorten brokken geprobeerd maar niets at ze. Wat ze wel graag eet is idd duck en rodi, ze krijgt nu vooral pens samen met hart en lam. Soms eet ze wat brokjes, maar over het algemeen laat ze dat staan. Heb jij mss informatie of een site met info waar ik kan vinden hoe ik haar gebalanceerd eten kan geven dmv het voeren van duck of rodi?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:32

Mijn hondjes wilden ook ineens de Duck niet meer. Hele tijd goed gegeten en ineens aten ze het niet meer. Waar het aan lag? Geen idee... Hebben ze overigens wel vaker gehad met duck. Krijgen ze een tijdje rodi en daarna eten ze het ineens weer wel. (verwende joekels Knipoog )

vossie schreef:
Nathachou ik kan je niet helpen met je hond, sorry.... mss dat jij mij wel kunt helpen, als je tijd en zin hebt Bloos Ik heb nl een pup/puber, ierse setter van 5 maanden. Ze heeft vanaf het begin niet goed gegeten, alle soorten brokken geprobeerd maar niets at ze. Wat ze wel graag eet is idd duck en rodi, ze krijgt nu vooral pens samen met hart en lam. Soms eet ze wat brokjes, maar over het algemeen laat ze dat staan. Heb jij mss informatie of een site met info waar ik kan vinden hoe ik haar gebalanceerd eten kan geven dmv het voeren van duck of rodi?

Duck en rodi hebben gewoon complete maaltijden. Pups moeten vaak wel meer dan volwassen honden maar dat staat op de verpakking. Bij Rodi staat er altijd Compleet op als het volledig is en van duck is zowiezo de uitmuntend compleet (maar volgens mij is daar bijna alles compleet van, alleen de pens niet).

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 00:48

Heeey!
Ik denk dat Lysette je al een eind op weg geholpen heeft Lachen. Maar als ik jou was zou ik niet en brok en kvv gaan voeren, omdat dat diaree op kan leveren. Brok wordt heel anders verteerd dan KVV. Dus het beste kan je of alleen brok of alleen KVV voeren. KVV zijn er gewoon in complete versies en je hebt ook de zogenaamde 'singular', dat zijn zeg maar vlees plakken met maar een of 2 soorten vlees. Ik combineer het gewoon zo dat hij minstens 2 plakken van de complete versie krijgt en 3 van de singular versie, zo heeft hij gevarieerd eten. Wel goed mengen, anders gaat ie kiezen Tong uitsteken ... Maar dit is dus een uitgebalanceerde maaltijd voor een hond, in de complete versie zitten alle voedingsstoffen die je hond dagelijks binnen moet krijgen.
Hoeveel jou hond per dag moet kan ik zo niet zeggen, maar een ierse setter is een stuk groter dan een cocker spaniel en mijn hond krijgt dus 5 plakken per dag (maakt niet uit of het rodi of duck is). Maar hij is inmiddels ook alweer bijna 2 Lachen ... Dus ik denk dat de jouwe wel iets meer mag!
Gr.
Naatje

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:08

Vijf plakken Wow! ?
Hoe zwaar is jouw hond?
De mijne, van 7 kilo, krijgt 1 plakje per dag, verdeeld over 2 maaltijden.
En daar blijft ie mooi slank op. Nou is mijn mormel ook vrij lui, maar toch.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:27

Heeey!
Maar hij krijgt hiernaast niks meer he. Mijn hond is niet dik en ik heb het in een spaniel forum nagevraagd wat zij per dag geven en me daaraan georienteerd. Voor de rest is ie ongeveer 10 kilo.
Gr.
Naatje

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:39

Ja nou, als ie het erg goed op doet, niks mis mee natuurlijk.
Ik stond alleen even te kijken Tong uitsteken

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 01:12

van KVV geef je ongeveer 20/30 gram per kilo hond per dag. Voor 10 kilo hond kom ik dan op 200 a 300 gram voer... Ik denk dat je hem veel teveel eten geeft.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:12

Als ie mooi slank is; en hartstikke actief, dan wil dat nog wel eens veranderen denk ik.
Verder ben ik het met je eens hoor

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:29

Heeey!
Zowiezo moeten ze als jonge hond altijd iets meer krijgen en hij is een hartstikke actieve hond en moest ook aankomen van de dierenarts. Maar we geven hem nu voorlopig 4 plakjes, aangezien hij nu ook weer wat ouder wordt.
Gr.
Naatje

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:52

Nathachou en Lysette bedankt voor jullie antwoord over het voeren van kvv, ik ben weer wat wijzer geworden Knipoog