Wanneer beslissing nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Wanneer beslissing nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 22:30

Mijn konijn loopt sinds zaterdag ineens met een scheef koppie, ook heeft hij last van evenwichtstoornis.
Hij heeft dit vaker gehad maar dan was het binnen een dag weer over.
Maandag had hij er nog steeds last van en ben ik met hem naar de dierenarts gegaan.
Daar bleek dat hij iets in zijn hersenen beschadigd heeft (bloeding oid) Hij heeft prednison gehad en zit nu thuis.

De DA zei dat dit het enige was wat ik voor hem kon doen,
Alleen, hij is nog geen tikkeltje verbeterd sinds zijn prednison.. Het lijkt zelfs wel of zijn koppie nog schever is gaan staan.

Voor het dier lijkt mij dit alles behalve prettig. Normaal zal ik hem allang in hebben laten slapen maar hij eet, drinkt en huppelt (weleens waar een beetje zwalkend) gewoon door zijn hok en ligt gewoon leuk naast zijn vriendinnetje.. Hij geeft mij ook niet de indruk dat hij pijn heeft, Het enige is dat hij zijn kop scheef houd. Ik probeer af en toe zijn koppie recht te zetten en zijn nekkie te masseren, want dat zal wel gaan krampen op een gegeven moment..

De Da vertelde dat het wel weken of maanden kon duren voordat hij verbeterde, maar ik vind het zo'n zielig gezicht, wat zouden jullie doen? Aankijken of hem in laten slapen?

Ik bel morgen sowieso de DA nog even voor advies..
Laatst bijgewerkt door Melissa op 05-07-07 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa

Re: Wanneer beslissing nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 22:32

... ging wat fout Lachen
Laatst bijgewerkt door Melissa op 05-07-07 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:32

ik denk dat je zelf je konijn het beste kent dus daar moet je ook je beslissing op nemen succes

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:12

Heel moeilijk voor ons om nu te zeggen 'Afmaken die hap' of 'laat maar lekker doorleven'.
Geen flauw idee. Ik hoop zelf nooit voor die keuze te komen te staan.

Ik denk dat als het konijn verder nog geheel zichzelf is; dat ik hem dan wel zou laten leven. Pas als hij niet meer zichzelf kan zijn, niet meer spelen en hupsen, dat ik hem dan zou laten afmaken.

Maarja, het punt met konijnen is dat zij nooit zullen laten zien dat ze ziek zijn. Zij zullen altijd doorgaan, en niets laten zien.
Maar zoals meissielief al zei; jij kent je konijn het beste, jij zult echt wel weten wanneer het tijd is.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:17

Konijnen laten inderdaad hun pijn niet zien dus dat is ook al heel erg moeilijk!
Prednison is niet goed en hun pijn is misschien wel weg maar het maakt meer kapot dan dat het 'goedmaakt'.
Door de prednison zal die waarschijnlijk goed kunnen huppelen terwijl hij zonder niks zou zijn..
Precies een week geleden heb ik mijn hondje in moeten slapen, met prednison deed hij het goed maar zonder zou hij niks zijn. Dan is het voor mij de reden dat het over is..
Ook al is het heel erg moeilijk Ach gut
Sterkte!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:50

racheltjj schreef:
Konijnen laten inderdaad hun pijn niet zien dus dat is ook al heel erg moeilijk!
Prednison is niet goed en hun pijn is misschien wel weg maar het maakt meer kapot dan dat het 'goedmaakt'.
Door de prednison zal die waarschijnlijk goed kunnen huppelen terwijl hij zonder niks zou zijn..
Precies een week geleden heb ik mijn hondje in moeten slapen, met prednison deed hij het goed maar zonder zou hij niks zijn. Dan is het voor mij de reden dat het over is..
Ook al is het heel erg moeilijk Ach gut
Sterkte!

Hij is met de prednison niks verbeterd. Hij heeft ook maar 1 spuitje gehad verder niet.
hij eet en drinkt gewoon en huppelt voor zover het kan. De da zei dat het weken tot maanden kon duren, maarja.. Ik denk dat ik het afwacht tot na het weekend. Dan is het een week geleden en dan zou er toch wel iets van verbetering ion moeten zitten...

bedankt voor de reacties!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:56

Wij hebben een Siezel gehad met een hersenbeschadiging, hij hield ook zijn kop scheeft en viel constant als hij liep, (hij had er zelf echter geen last van) deze heeft nog ruim een jaar een goed leven gehad! Toen hij niet meer goed at en dronk en begon te vermageren hebben we hem in laten slapen...