dode vogel voor de deur

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madameke

dode vogel voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:37

ik werd vandaag vroeg gewekt door me broertje omdat er een vogel voor de deur lag hij was echt helemaal histirisch dus ik loop half slapend naar beneden loop in me pyjama ook gewoon naar buiten en ziet op heb bankje voor de raam een halfdode merel liggen dus mijn broertje zij dat ze tegen de raam was aangevlogen, dat gebeurd jammer genoeg wel is vaker maar 9 van de 10 keer vliegen ze naar een paar minuutjes weer weg de laatste keer dat het heel erg was, was toen met een duif die had zen vleugel gebroken en die hadden we nog naar de dierenarts kunnen brengen en had het overleefd.
maar deze merel zag er zo slecht uit dus ik pakte haar op heel voorzichtig met een handdoek en toen zag ik dat haar nek gebroken was en toen leefde ze nog wel, dus naar een paar minuutjes was ze in me handen gestorven vond het zelf wel heel triest.
maar het was wel een vrouwtje dus kan het zo zijn dat ze nog ergens jongen heeft of kan dat niet meer ?

gr jessica

Debortje_

Re: dode vogel voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:41

Die is vast tegen de raam aangevlogen ja, weinig aan te doen..
Hoe zag je dat het een vrouwtje was dan? Clown

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:59

mannetjes zijn zwart en vrouwtjes zijn bruin he Tong uitsteken het was een merel Tong uitsteken en deze was bruin

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:02

ten eerste, kk vind het een klein beetje overzichtelijk, let op komma's en punten.
verder, ht zal erg onwaarschijnlijk zijn
tenminste, bij mij zie je nooit meer jonge vogels, die zijn al erg roeg gekomen dit jaar

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:11

Clienn schreef:
ten eerste, kk vind het een klein beetje overzichtelijk, let op komma's en punten.
verder, ht zal erg onwaarschijnlijk zijn
tenminste, bij mij zie je nooit meer jonge vogels, die zijn al erg roeg gekomen dit jaar

haha, dan mag jij ook op de punten letten. Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:55

Ze zou best ergens jongen kunnen hebben, maar ga jij alle bomen afzoeken op zoek naar dat nestje? Succes Knipoog
Overigens hebben ze ook papa merel nog die ze verder voert.
Over de jonkies zou ik me verder geen zorgen maken, de kans dát ze ze nu nog heeft is vrij klein.

Wel zou ik iets aan het raam veranderen waar de vogels steeds tegenaan vliegen. En dan hoef je echt niet die lelijke stickers op je raam te plakken, maar bijvoorbeeld een hangplant voor het raam hangen, of van dat gekleurde glas in lood een schilderijtje. Maakt niet uit wat, als er maar iets hangt waardoor de vogels doorhebben dat het glas is en geen 'leegte' waar ze doorheen kunnen vliegen.

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 12:03

tja ze vliegen altijd tegen de achterkant aan van het huis en daar zo hangen wel rolgordijnen en staan en planten en zo.
aan de voorkant ook rolgordijnen en die raam is niet eens zo groot.
we hebben overal al planten staan aan de achterkant kan misschien wel wat veranderd worden maar aan de voorkant niet.
ik snap het voor de rest ook niet waarom ze er tegen aan vliegen we kunnen niet de hele raam vol hangen met dingen omdat ze er dan niet tegen aan vliegen maar meestal worden ze ook opgejaagt door andere vogels.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:09

Ah da's sneu.
Misschien een bordje neerzetten "Vogels pas op! Raam!" Clown
Hmm, nee, echt vervelend zeg. Ik weet ook geen oplossing.