Ik maak me nu toch weer wat mee...
Mijn vader was met mijn beide zusjes bij het weiland, er stond geen stroom meer op de draad dus mijn pa gaat bij de klok kijken. Maakt hem los, haalt er allemaal takjes, droog gras ed. uit, rent er ineens een muis uit, mijn pa kijkt nog eens goed en wat blijkt? Er zit een muizennest in met ieniminie kleine babymuisjes! Samen met het droge gras had hij al een paar baby's weggegooit die spijtig genoeg al ten prooi waren gevallen aan de beide honden. Mijn zusjes helemaal in paniek natuurlijk, arme muisjes, gaan dood, zielig.
Dus ze hebben de overgebleven 2 baby's meegenomen naar huis.
Zit je daar met babymuizen.
Ze hebben ze zaterdag gevonden, ik heb ze vanavond(dinsdag) voor het eerst gezien. Ze zijn nu krap een cm lang, grijs, kaal en hebben de ogen nog dicht. Volgens mijn ouders waren ze zaterdag nog helemaal roze en nóg kleiner. Conclusie; ze waren echt pasgeboren.
Heeft iemand enig idee hoe ze het best opgevoed kunnen worden en of ze het uberhaupt kunnen overleven?
Graag geen reactie's van o wat zielig, arme muisjes, ze hadden daar moeten blijven enz. Als ze daar waren gebleven gingen ze zeker dood en het is nu eenmaal zo dus ik heb liever reactie's waar ik wat aan heb.