In memorain (snoopie)

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

In memorain (snoopie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:30

Mijn hondje word vandaag ingeslapen. Het is een Sharpei van 3 jaar en hij heeft heel veel meegemaakt in 3 jaar. Hij is heel erg ziek want hij heeft een lever en nier aandoening. We hebben hem weggehaald bij mensen die niet meer wisten wat ze met hem moesten en het maar op http://www.gratisoptehalen.nl had gezet. Hij moeder is helemaal weg van Sharpei's en keek dus naar de advertentie. Ze had een e-mailtje gestuurd met de vraag waarom hij weg moest. Het andwoord hierop was dat ze niet meer wisten wat ze met hem moesten, omdat ze zelf vonden dat hij er niet zo goed uit zag. Ze vonden het niet dramaties maar hadden het verder ook niet echt gezien hoe erg het eigenlijk was. We waren dus gaan kijken en zagen al meteen dat hij daar weg moest en namen hem dus maar mee. De eerste 5 min dat hij bij ons was hadden we al foto's van hem gemaakt.
Afbeelding
Zo zag hij er uit.

We zijn hem dus op gaan knappen en hij werd weer vollen er kreeg weer spieren en zijn vacht werd weer beter. 3 weken later zag hij er zo uit.
Afbeelding

Mee op vakantie gaan en lol hebben en spelen vond hij ook niet erg. Lekker maffen in de schaduw in Hongarije ook niet. Van de vakanties werd hij alleen maar beter en kwam hij nog mooier in zijn vacht te zitten. Hij werd nog speelser en genoot met volle teugen van het leven. Dit had hij nooit meegemaakt lekker renne en springen en gek doen. Gewelig vond ie het.
Afbeelding

Lange wandelingen maken door het bos en over de hei was ook helemaal het einde! Het is echt een hele foto genieke hond waar dus ook een heleboel leuke foto's van gemaakt zijn zoals deze.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker rennen en gek doen. Het is dan wel een wazige foto het geeft wel een iedee hoe fijn hij het had en hoe veel hij opgeknapt is.

Er zijn gister avond als laatste herrinering aan hem nog foto's van hem gemaakt. Hier is te zien hoe sullig het er bij zit. Zijn geest is nog jong en pips en wil de wereld nog verkennen en nieuwe vrienden maaken maar zijn lichaam wil niet meer. Dus het is het besten voor hem dat hij is ingeslapen.

Afbeelding

We zijn al wel opzoek geweest naar een nieuw vriendje waar we onze liefde aan kunnen geven en waar wij liefde van terug kunnen krijgen. En die hebben we gevonden. Dit is Kuang (dit betekend beschermer van het geluk op zijn chinees) en ook een Sharpei maar deze keer van goede honden en een die gezond is. Hij is nu 1 week oud en op de foto's is hij 3 dagen oud. Het is een reutje.

Afbeelding

Afbeelding

Hij zal nooit de plaats van Snoopie in nemen want hij zal altijd speciaal blijven voor ons. Na alles wat hij mee heeft gemaakt bleef hij altijd vrolijk en knuffelbaar. En daarom is hij zo bijzonder omdat hij tot aan de laatste loodjes toen heel erg lief is geweest. Ik heb het er best wel moeilijk mee omdat ik toch wel een heel speciaale band met hem heb gekregen. Hij dee dingen voor me die hij voor niemand anders zou doen. Dus ik hoop dat Kuang een nieuwe frisse start is.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 02-07-07 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

whisperramse

Re: In memorain (snoopie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:33

Ochgot, gelukkig was de laatste periode in zijn leven toch prachtig bij jullie? Lachen
Jullie treffen geen schuld, en ik kan me voorstellen hoe gelukkig Snoopie was bij jullie!
Veel sterkte deze tijd maar Kuang zal jullie zeker helpen om met een glimlach naar de vorige, o zo zotte hond te denken en hem te herrineren!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:36

Zó die was idd erg opgeknapt zeg bij jullie! Mijn complimenten! Hij heeft, ondanks dat hij ziek was, nog een mooie tijd gehad in zijn leven. Vind het héérlijk om dit te zien!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:37

Hij mag blij geweest zijn met jullie. Hij is zeer goed opgeknapt Lachen
Hij zal heel gelukkig bij jullie zijn geweest! Lachen

Veel sterkte met het verlies.

Jullie zullen het vast wel gezellig krijgen met Kuang ! Lachen
Veel plezier met Kuang !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:42

Thnx. Hij is nu nog niet ingeslapen over 20 minuten is het zover. Dan is mijn vriendje er niet meer.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:49

Aah sterkte ermee! Denk maar aan al het goede wat jullie voor en met hem gedaan hebben! En geef hem nog een lekkere knuffel!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:50

Kan niet. Hij gaat naar Utrecht en daar word hij ingeslapen omdat ze een sectie op hem willen verichten. Ze gaan dus kijken waarom hij zo ziek is geworden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 12:15

Hij is er nu al 13 minuten niet meer... :'( ik ben er helemaal down van... ik zou nou echt emmers en emmers vol kunnen huilen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:04

Sterkte ermee! Jullie hebben hem (aan de foto's te zien) veel goeds gedaan. En hem laten leven in pijn...is ook niets. Dit is denk ik het beste voor hem.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 08:49

Hij had voor de rest geen pijn. Maar zijn lichaam wou gewoon niet meer. De stollingswaarde van zijn bloed was ook heel erg slecht waardoor wondjes altijd moerlijk dicht gingen. Maar doordat zijn lever niet meer werkte vergiftigte hij zig langzaam aan. Het ging ook in zijn hooft zitten wat hij heeft geprobeert mij te bijten.

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:57

ben zelf super gek van sharpei honden , vind ze echt zo super.
Ze ziet er zielig uit op de eerste foto, vindt het lief van jullie dat jullie haar hebben meegenomen. ze is echt opgeknapt.

in ieder geval sterkte met dit verlies van deze super mooie hond

liefs speedy