Indien dit raskonijnen waren, waren ze getatoeerd en deze oren zijn gewoon nummerloos. Daarbij komt nog gewoon dat deze dieren alles behalve aan een rasstandaard voldoen.
nee sorry maar dit zijn geen ras konijnen. die moeten getatoereerd zijn en dat zijn deze niet. sorry maar als dit nestje gepland was, dan had je er ook wel meer over geweten
hej het is gepland hoor ik heb nog een nest konijnen van een andere konijn en die heeft er 4 jongen de moeder is ene japanner en de vader een hollander
De moeder is geen japanner, de moeder heeft de kleur japanner. De vader is geen hollander de vader heeft de aftekening van een hollander, die ook nog is helemaal niet goed is. Want hollanders in otter zijn niet erkend, de bles is te smal en loopt niet goed. Zelfs de achterpoten zijn te wit. Op dit moment ben je aan het vermeerderen, want er is geen doel. Geen rasverbetering, want al zouden dit raskonijnen zijn (ditd zijn het zeker niet) dan ben je ze nu al aan het kruissen.
Om nog even op het punt japanner te komen en hollander. Dit is is een japanner, diepe intense kleuren, het liefst nog met deze tekening. Je ziet al een heel ander type oren en kop. http://proto.thinkquest.nl/~llb325/Images/japanner.jpg
Als een dier een bepaalde tekening heeft wil het nog niet zeggen dat het raskonijnen zijn. Ze zijn ook niet getatoeerd, dus uberhaupt geen raskonijnen.
Ga alsjeblieft als je wil fokken echt met raskonijnen fokken, sluit je aan bij de NKB en de plaatselijke vereniging. Daar zal je veel info uithalen.
Dat zijn geen hollanders, dat zijn toevallig konijntjes die een hollanderfatekening hebben. Net als de vader. Ze zijn toch ook niet getatoeerd? Daarbij is de moeder ook geen hollander en als je nou een hollander met een kleurdwerg kruist krijg je daar nooit meer hollanders uit, want een kruissing blijft een kruissing.
Alsjeblieft als je wil fokken sluit je aan bij de NKB, zoek een ras uit wat je aanspreekt en ga daarmee fokken. Koop goeie dieren bij goeie fokkers, want zo ben je alleen aan het vermeerderen.
Het gaat er toch niet om dat ze het goed hebben, het gaat erom dat je doelloos aan het vermeerderen bent. Kijk is op www.konijnen.nl en de wereld gaat voor je open. Kijk is op www.bunnybin.nl en lees voor de lol is de weblog.
wat een gezeik zeg... Raskonijnen of niet ze heeft een jong konijntje en die wil ze laten zien en het is haar eigen keuze om een nestje te nemen!! Veel plezier ermee
raskonijn of niet als je fokt met rasloze konijnen dna heeft dat geen enkele nut. dan komen er alleen maar meer konijnen en er word niks mee gedaan geen tentoonstelling of wat dan ook. dus als ze wil fokken moet ze dat doen met raskonijnen en anders NIET
Wat word hier heftig gereageerd zeg Zij móét helemaal niks. Als zij de kleintjes altijd aan een goed adres weet te verkopen, is er toch helemaal niets mis mee? Er zijn inderdaad (te) veel mensen die gewoonweg met rasloze konijnen fokken, daar ben ik het mee eens.. Maar dat is geen reden om de TS zo aan te vallen. Je kunt het haar ook rustig melden en het daarbij laten (zonder dat het eerst nog 10x herhaald moet worden ).
Ontopic.. Wat ziet hij er schattig uit Hopen dat deze het wel overleefd.. Succes ermee
jeetje, wat een gezeur over wel of niet fokken omdat ze wel of geen ras zijn, ik fok zo af en toe met mijn konijnen ook, ze zijn géén ras. is dit verboden? en ja, ik kan ze altijd kwijt
ontopic, hoop voor je dat die 1e het overleeft, veel succes ermee en zal voor 'm duimen!
iedereen heeft het erover dat geen ras is omdat ze niet zijn getatoerd maar mijn beestjes zijn ook niet getatoerd en kan je vertellen dat eentje togh echt een kleurdwerg is en de andere en teddywidder.
en als zij een nestje wil fokken waarom zou ze dit niet mogen. ik vind dat je hier verder niks over mag zeggen ook al zit het asiel nog zo vol ik heb liever ook een beestje uit een nest etc.
maar jullie geven dan alleen maar kritiek over wat wel of niet doen.
maar hier heeft ze niet om gevragen en ladylisa als jij een nestje wil dan moet je dit gewoon doen, iedere zijn eigen keus.