Een kat alleen thuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Een kat alleen thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 22:31

Ondanks dat ik het prima naar mn zin heb op mezelf is het soms toch wel een beetje stil. Waneer ik thuis in Nederland ben vind ik het helemaal geweldig om m'n katten om me heen te hebben. Ik zit er nu langzaam aan te denken om misschien een kat te nemen hier in londen, maar wil niet egoistisch zijn tegenover de kat om er alleen een te nemen voor mijn plezier terwijl ik soms weinig thuis ben.

Ik werk fulltime wat betekend rond 7.15 van huis en rond 19.00 pas thuis, waarbij het ook voor kan komen dat ik pas rond 21.00 of 23.00 thuis kan komen als ik moet overwerken of uit borrelen/eten ga. In t weekend ben ik wat langer in de ochtend thuis, maar natuurlijk ook regelmatig een avond stappen. Een keer in de paar maanden ga ik een lang weekend naar huis, maar dan zou ik iemand kunnen regelen die wat eten / vers water neerzet.

Nu is mijn vraag dus, hoeveel kan een kat alleen thuis zitten (ik heb wel een tuin, maar heb liever niet dat de kat speelt met de vossen die daar zitten Haha! ) en zou het eerlijk zijn tegenover een kat? Ik ben uiteindelijk wel iedere avond thuis en vind het heerlijk om een dier om me heen te hebben.

Dilemma, dilemma... eerlijk advies?

Wendy15

Re: Een kat alleen thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:32

Is het niet een optie om er eventueel 2 te nemen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:34

Ik vind dit erg weinig thuis voor 1 kat alleen die ook niet naar buiten kan. 2 katten inderdaad? Of anders gewoon even geen dier?

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:37

ik vind het zielig.
een kat is een gezeldschaps dier en als je dan toch een kat neemt,geef hem dan een vriendje.
katten vermaken zich samen zonder mensen maar zonder aanspraak vereenzamen de meeste.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:39

De meeste katten hebben er totaal geen moeite mee alleen te zijn, die vermaken zichzelf best. Maar als je zelf zegt; ik ben amper thuis, het is alleen om te eten en slapen en dan ben ik weer weg... tja, dan raad ik het af. Het komt mij NU over, maar misschien lees ik dat verkeerd, dat je gewoon extreem weinig thuis zal zijn. Dan weet ik niet of je het wel moet willen.
Dat is voor geen enkel huisdier echt leuk.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 22:54

Ik weet trouwens ook nog niet of m'n huisbaas het uberhaupt goed zal vinden, maar twee katten vind ik ook weer net iets teveel voor m'n huisje. Tot nu toe heb ik nog geen kat juist omdat ik vind dat ik niet zo veel thuis ben, maar dan hoor ik weer mensen zeggen dat katten alleen zijn niet erg vinden en zo doende vroeg ik het mij dus af.

Ben en blijf een dierenvriend en zou dus nooit een kat nemen omdat ik de gezelschap van een kat mis zonder aan het dier te denken- heb de vossen in m'n tuin al een naam gegeven dus die heb nu ik maar geconveskeerd als huisdieren (en het baby vosje is lieeeef!). Moet anders maar iets vaker naar Nederland gaan Haha!

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 06:36

Nee een kat vindt het helemaal niet erg om alleen thuis te zijn. Die redden zich prima hoar! Het verschilt alleen wel per kat. Onze kater haat het om alleen thuis te zijn maar onze poezen zijn ons liever kwijt dan rijk Tong uitsteken

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 07:12

denk dat het ook per kat verschilt. ik moet bijvoorbeeld nu voor de kat van mijn vriendin zorgen, is 2 minuten lopen.... in principe laat ik hem er ook uit 's morgens en laat ik m er 's avonds weer in (rond half negen uiterlijk) en dan begint ie lekker aan z'n maaltje..
alleen als het regent ga ik m wel even verlossen Knipoog en dat kan dan natuurlijk niet denk ik

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 08:34

En een cavia of konijntje die 's avonds lekker door het huis heen mag hupsen, is dat dan geen betere optie?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:24

Hoe op zichzelf staand katten ook zijn, ze hebben echt wel wat aandacht nodig. Ik zou nog even wachten totdat je leven iets rustiger is. Is fijner voor de kat en fijner voor jou, omdat je weet dat je kat genoeg aandacht krijgt. Knipoog

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:48

Tja...katten vinden gezelschap toch echt erg belangrijk...Ik kan me van jou kant
zo goed voorstellen dat je dat mist...Toen ik op mezelf ben gaan wonen heb ik
ook een kat genomen...om dezelfde reden...Alleen is jou situatie anders...

Ik weet niet hoe streng de asiels zijn in Engeland? Misschien is het een idee om
daar een kat uit te zoeken die niet samen kan met andere katten/huisdieren.
Die het dus gewend is alleen te zijn...Alleen weet ik niet of ze je de kat meegeven
als je verteld dat je zo weinig thuis bent...Geen idee hoe ze er daar over denken...
Het is iig een idee om over na te denken...

Anders zijn 2 cavia's ook onwijs leuk...Maar ook die hebben veel aandacht nodig...
Dat geld voor alle dieren...

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:00

Hoe groot is je huisje?

Ik woon in een 2 kamerappartementje van bijelkaar ongeveel 40m2 en heb toch 2 poezen genomen.

In eerste instantie ging ik voor 1, maar kon het niet laten er nog eentje mee te nemen en daar heb ik nooit spijt van gehad.

Ik ben zelf ook erg weinig thuis (werken en paarden) en die 2 poezen kunnen heerlijk met elkaar spelen en kroelen en dat doen ze dan ook graag!

Toch als ik uit m'n bed kom of thuis van m'n werk dan zijn ze ZO blij om me te zien, die beesten hebben zoveel aandacht nodig altijd.

Ik zou dus inderdaad ook voor 2 katten gaan hoef je je toch wat minder schuldig te voelen Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:04

het verschilt per kat.
net als mensen hebben katten ook echt hun eigen persoonlijkheid.
ik zou je als tip willen geven om voor een kat uit het asiel te gaan, een volwassen kat, omdat dan bekend is welke kat graag alleen is.
een jong katje in huis halen en vervolgens nooit thuis zijn vind ik en sneu voor het katje, en een risico voor je behang/meubels/gordijnen Knipoog

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:04

Als je zo weinig thuis bent zou ik geen kat nemen. Een kat heeft ook behoefte aan aandacht. Iedereen zegt wel dat een kat prima alleen kan zijn, en dat is ook wel zo, maar dan is er nog een verschil tussen alleen zijn en heel veel alleen zijn.
En ook bij katten komen dan gedragsproblemen voor. Ik weet niet hoe gehecht je bent aan je bank en gordijnen Haha!

Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:12

Ik ben ook weinig thuis, maar heb wel twee katten. Een van 15 jaar oud en een van 1,5 jaar oud. Ze vermaken zich prima met elkaar en hebben geen gedragsproblemen. Mijn gordijnen zijn nog steeds heel en er is nog bijna niks kapot gegaan, af en toe valt er wel eens een plantje van de vensterbank maar dat is het dan wel.
Ze slapen eigenlijk alleen maar overdag, zelfs als ik een keer wel thuis ben liggen ze gewoon de hele dag te slapen.
Ik adviseer je ook om er 2 te nemen, dan kunnen ze elkaar tenminste vermaken als jij er niet bent.