katje pootje zwaar gewond na ruzie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

katje pootje zwaar gewond na ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 01:08

Had bezoek en was even aan het bellen, ineens geschreeuw op de gang. Geen aandacht aan besteed, totdat een deur paar keer hard dicht werd geslagen en ik katten geschreeuw hoorde.
Liep gang op, en stond buurjongen en meisje wat boven woont ruzie aan maken. Buurjongen was al langer overlast aa veroorzaken en zij wilde verhaal halen daar

Ik kijk naar deur, bloed, ben naar binnen gelopen en gekeken of ik zijn kat zag. Zag ik ineens een jong katje, wilde op en zag bloed op mijn hand en arm. Heb mee naar buiten genomen en zag dat stuk pootje af was.

Eenmaal bij dierenarts aangekomen, met dan van yve en vriend die op bezoek waren bij mij, bleek dat het vel van teentjes afwas, kussentje en nageltjes hingen nog aan paar stukjes vast.
Ik ben naar buiten gelopen, was kwaad en kreeg erg warm, zag ook erg vies uit, mijn hand en trui nog vol bloed. En je zag dat stukje gewoon aan bungelen.
Yve is erbij gebleven en heeft vastgehouden toen dierenarts stukje afknipte en verbond.

Inmiddels politie bij mij thuis en hebben nu geregeld dat hij katje bij mij laat voor komende tijd, Hij heeft vakantie en gaat nu 2 of 3 weken weg. Zijn andere kat gaat naar een oom, maar wil dat kleintje niet aan die oom meegeven.

Moet nu over 2 dagen terug, nieuw verband, antibiotica en pijnstillers en dan om de paar dagen terug komende tijd, na tijdje kun je zelf verband verwisselen, maar herstel zou nooit helemaal zijn. Kussentjes zijn weg, nagels zijn weg en moet helemaal nieuw vel over de " kale" teentjes groeien.

maak morgen foto`s van het arme ding, is echt een schatje

Lynn_Nikita

Re: katje pootje zwaar gewond na ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 08:59

heeft nacht goed doorstaan, heb hem in de bench gelaten. Geen oog dichtgedaan, mn hond wilde steeds spelen en kitten was vannacht nog paar keer aan overgeven.
Heb om 5 uur mee in bed genomen en ging het goed, wilde alleen hele tijd spelen met me.
Nu is hij uit bench en hele huis aan verkennen. Nog nooit zo`n nieuwschierig kitten gezien, en die poot merkt hij niet eens. Klimt overal op en in, komt alleen soms vast te zitten omdat die poot zo dik in verband zit en niet bewogen kan worden.
plaats zo foto`s van het kleintje

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:04

Ow wat een erg verhaal, wel goed en lief dat hij bij jou terecht is. Ben benieuwd naar foto's

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:06

Agosh.. Dat mensen zoiets kunnen doen! Goed dat je het kleintje hebt opgevangen! En dat ze ondanks het hele gebeuren toch zo nieuwschierig is, is een goed teken!

Ben benieuwd naar de foto's. Lachen

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:08

Och, dat arme kleine ding. Maar hopen dat hij gauw hersteld. Gelukkig is hij wat opgefleurt begrijp ik! Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:09

Afbeelding
mijn hoofd , net wakker na halve nacht slaaptekort

Afbeelding
bewogen maarz o zie je het kopje

Afbeelding
met mijn hond, is soms te ruw maar doen elkaar niks, moet er wel bij blijven dat hij niet te vrolijk word

Afbeelding
hoezo moet rustig doen, stuk pootje af, gewoon klimmen!!!

Afbeelding
en nageltjes moeten gescherpt worden aan mijn dweil

Afbeelding
en proberen bank op te klimmen, gaat moeilijk met 1 gladde poot. nageltjes groeiden ook niet meer terug, kussentjes ook niet, ben blij dat achterpoot is en niet voor, dnek dat als voor was hij meer last van had met klimmen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:19

Zo een schatje seg en een lief kopje, arm pootje is wel erg ingepakt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:54

ik heb nu de DB aan lijn, sta in wacht.
wik graag melding van maken en gaat niet!!
Omdat kitten nu in mijn huis is en door mij verzorgd word kunnen ze niks doen, zelfs geen notitie maken!!!!

Enige wat ik kan doen is aangifte doen van mishandeling bij politie ( die zeiden gisteren dat geen opzet in spel was , maar dat idd uit hand gelopen was allemaal)
Enige wat verder nog kan, is als hij kitten terugkrijgt en niet verzorgd word nogmaals met hun bellen.

Verzorgt word hij daar wel maar gaat om de omgeveing waar kitten en andere kat in zitten, constant ruzie, harde muziek en een baasje wat niet eens merkt dat wat aan hand is als hij deur paar keer dichtgooit, niet lukt omdat kat ertussen zit, deze schreeuwt alles vol bloe den nog niet begrijpt dat er wat met beestje aan de hand is!!!

wat een geweldig systeem voor dieren in NL. bah

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:24

Dus als je een beest opvangt omdat het in zijn omgeving niet te doen is, kunnen ze niets doen. Dus volgende keer gewoon laten zitten met een bebloede poot wachten tot de db eindelijk komt Gestoord

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:25

en woningbouw kan ook niks doen, verwijzen me door naar politie en dierenbescherming
hoezo van kastje naar muur?????????????

ga nu brief opstallen met alle bewoner, overlast kan ik nog mee leven, maar dat zijn kat teentjes half af heeft hangen, kan ik niet hebben, en al helemaal niet zijn opmerking van dat hij wel naar dierenkliniek hiertegenover ging. Die zijn ze nog aan bouwen!!!!! had hij lang voor de deur kunnen wachten met dat kitten

bah, ik snap heel die woningbouw, politie of dierenbescherming niet, word van de een naar de ander verwezen, en allemaal kunnen ze niks doen zeggen ze

Ook vroeg ik of hij niet urgentie kon krijgen, aangezien hij zelf ook graag wegwil uit flat, maar dit was geen urgentie geval
( ramen ingooien, schuttingen in brand, geluidsoverlast, dronken bezoek, geschreeuw en geruzie....)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:27

katiavl schreef:
Dus als je een beest opvangt omdat het in zijn omgeving niet te doen is, kunnen ze niets doen. Dus volgende keer gewoon laten zitten met een bebloede poot wachten tot de db eindelijk komt Gestoord

idd dat zeiden ze
ik zei dat die jongen wss pas paar dagen later gezien had, hij stond ernaast toen gebeurde en hele gang en deur vol bloed en hij zag nog niet. ik had kitten daar moeten laten en dan moeten bellen. Ook moest ik maar opletten of goe dverzprg werden, en als dat niet zo was kon ik bellen

hoe moet ik dat zien, ben geen superman met laser ogen waarmee ik door de deur kan kijken!!!!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:28

Ja dat kon ik ook van je verhaal afleiden dat hij niet stond te wachten om naar de dierenarts te gaan, pfff weet je soms het hele systeem. Geen diergeneeskundige hulp verlenen is toch al een overtreding op zich, maar wat willen ze dat je die kat zo laat rondlopen, dat zou ik niet kunnen aanzien hoor.

Lekkere dierenbescherming als ze je niet willen helpen Boos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:32

ik kan dat dus niet,gewond dara laten, vooral als je door donker niet kan zien of enige verwonding is en je je had en trui vol bloed hebt, net zoals de gang en deur en hij met half bungeled stukje poot rond wil lopen

ik wilde katje ook niet teruggeven, mss als hij straks na vakantie rustiger is en kitten zijn pootje iets beter gaat, maar nu niet.

en idd lekkere db, zeggen niks te kunnen en zijn ze er vanaf

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:36

Wat een ellende joh!
Lekker makkelijk is die gozer dan.

En ja, fijn is dat om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:40

Ik vraag me af hoeveel mensen een verwond dier gewoon zouden laten zitten of liggen als hij verwond of verwaarloosd is, daar moet je dan toch sterk voor zijn hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:44

om als db in actie te komen moest het dus wel. Nou nee dus, kleintje zit nu op mijn gang, hond in woonkamer, zodat hij nog wat rust heeft. Mogen bij elkaar als ik erbij ben maar anders niet. Mijn andere kat zal wel beledigd zijn als ze thuiskomt en kitten ziet vanavond, maar is maar voor even

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:30

Het is idd een nieuwsgierig katje hé, ik vind hem echt leuk!!
Gelukkig is de buurman nog enigzins redelijk en betaald hij gewoon de rekening, maar echt dom/stom/aso van hem dat hij in eerste instantie niet met mickey Tong uitsteken naar DA toe wilden, ja naar de dierenkliniek ertegen over, die nog eerst gebouwd moet worden!
gelukkig was mickey bij de DA er lief, ja hij schreeuwde en spartelde toen dat stukje eraf werd geknipt, ik moest hem vast houden, kon alleen maar denken niet loslaten wat dat heeft ie me haha.
Maar het is een super leuk beestje en een mooie ook nog.
Echt zonde dat hij nu geen kussentjes en nageltjes meer heeft en dat het best lang gaat duren voordat dit nog enigzins goed komt, echt jammer voor zo'n beestje dat het bij zo'n eigenaar terecht komt. Maar geluk heeft ie ook wel weer, hij heeft zijn teentjes nog, en gelukkig is het geen stompje geworden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 13:30

nog bedankt he yve, en ook voor het vasthouden, ik kreeg echt even warm en was kwaad en moest even naar buiten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 08:52

gewelidig een kitten pffff
wat een hyper beestje haha, mn hond wil er hele dag mee spelen, en als ik hond terug roep gaat d ekat em uitdagen. Vannacht hebben ze samen naast elkaar op de bak geslapen en toen ik naar bed ging allebei naast mij in bed. Tot 5 uur en vonden ze dat tijd werd om te gaan spelen!!!
vanavond naar dierenarts om verband te wisselen, probeer foto`s te maken.
Zo is het beestje heel levendig en sleept dat dikke verband pootje gewoon mee. Springt en klimt overal op, denk dat goede pijnstillers zijn

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:02

Wat een toestand.
Goed dat je het katje opvangt.
Maar wie betaald die dierenarts kosten?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:56

Ik ben bij hem aan deur geweest en heb verteld wat kitten nu had en gelijk gezegt toen polite en ik met hem praten waren dat deze behandeling 50- was. en of hij me dat wilde geven.

Hij gaat nu paar weken weg en heb gezegd dat ik rest van behandeling op zijn naam en adres zet en ze maar acceptgiro sturen, en daar ging hij accoord mee.

vanavond dus verband wisselen, ben benieuwd hoe het uitziet
mijn hond en kat dronekn net zelfs uit dezelfde bak gelijkertijd, echt lief

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:59

jee wat een verhaal..
super dat je het poesje op hebt gevangen en er mee naar de DA bent gegaan..
Hij ziet er super lief uit lekker speels en vrolijk..
Ben benieuwd naar de afloop

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:01

Wat goed dat je t arme dier zo hebt opgevangen...
Geef je t katje dan ooit nog terug als het daar weer 'rustiger' is of mag je het diertje houden?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 10:05

wss moet hij terug....word moeilijk

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:06

Kun je hem niet voorstellen om te houden tegen de tijd dat hij terug zou moeten?