Hoe reageren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Hoe reageren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 18:01

Hoi hooii Lachen
ik had maar weer eens een keertje een vraag haha Tong uitsteken
veel honden gaan , als je ze aait of na het begroeten of nog iets anders, op hun rug liggen. ik ging er laatst eens over na denken waarom ze dat nou eigenlijk deden ( tsja je moet toch wat doen als je je verveeld... Bloos) en zelf kwam ik tot de conclusie dat ze dat doen doordat ze zich aan je 'over geven' .
ik kwam daarop omdat mijn hond dat eigenlijk bij iedere hond doet die hij tegen komt ( zelfs als ze
achter een hek zitten Vork .

als een hond dat doet, hoe kan jij dan het beste reageren?? door hem een aai te geven over zijn buik of hoofd of (hoe) kan je het beste anders reageren?
daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar Lachen

X

miekelover

Re: Hoe reageren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:13

dat doet mijn hond ook die is erg onderdanig. zelf voor een puppy. alleen bij honden die die goed kent doet hij dat niet. je moet eigenlijk als je met je hond speelt hem laten winnen. bij dominatne hondn dat juist niet doen. ik prijs mijn hond altijd de hemel in want die is zo onderdanig. met mijn ogen kan ik mijn hond op zijn rug laten liggen. je zelf ook klein maken.

want hoe groter jij ben hoe lager jouw hond wordt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 13:40

Oke bedankt Knipoog hij is ook nog best wel jong ( najaa iets meer dan 1 jaar Knipoog) maar voor alles gaat hij liggen zegmaar Tong uitsteken zelfs voor mijn katten haha Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:28

mijn hond is dan 2 jaar maar voor bijna iedere hond onderdanig. met spelen met andere honden laat ik ze het meestal zelf uitzoeken. maar als ik met haar speel laat ik haar winnen.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:18

Ik zie niet in waarom je een onderdanige hond moet laten winnen bij een spel ? het is toch goed dat de hond onderdanig is , en als jij de hond altijd laat winnen , dan raakt de hond toch in de war over de roederorde ?
Ik zou toch altijd het laatse spel winnen .

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:59

honden laten winnen bij spel is goed, maar wel bij erg onzekere, onderdanige honden. Winnen bij een spel heeft niet altijd iets met rangorde te maken. Vaak laten dominantere honden ook de wat minder dominante honden winnen. Enkel hiermee oppassen als de dominantie verhoudingen tussen baas en hond niet goed liggen of niet duidelijk zijn.