Het ging allemaal heel plots en snel ..
Had vanmorge theorie voor de auto, die gehaald, was dus is beste stemming,
daarna nog naar Cranebrook geweest, en nog konijnenvoer meegenomen.
Kwam ik thuis, eerste wat ik deed was even langs het konijn,
maar die reageerde niet, doet hij wel vaker niet, maar dan slaapt ie..
dus ik hem een aai gegeven, nog niks, dat is dus echt niks voor mijn konijn.
Ik hem opgepakt, en zag zijn kont echt helemaal bruin van de stront die er letterlijk uitliep ..
Moeder snel geroepen, nog eens opgetilt, en zagenm we dat het helemaal rood was en er maden in hem zaten ..
Ik natuurlijk helemaal overstuur, m'n vader de dierenarts gebeld, of er ergens een dierenarts
in de praktijk was voor een spuitje te geven.
Hup konijn in een doos met stro en 'n handdoek gelegd en op schoot meegenomen naar de
dierenarts, hij hem even opgepakt, en zei: ja hier kan ik heel kort over zijn, maar kan er niks meer tegen doen.
Nouja, antwoord had ik wel al verwacht, en ik wist dat het het einde was van mijn lieverd, maar toch,
zo onverwachts, helemaal in tranen .. en heeft de dierenarts hem een narcose spuit gegeven, en daarna voor het hart ..
Heb hem tegen m'n arm aan gelegd, en heb hem de hele tijd geaait tijdens de spuiten ...
Drop, je hebt een mooi leven gehad, toen je jong was achter de kippen aan jagen,
toen de kippen weg waren het kippenhok overgenomen, en heerlijk zijn hele leven in een ren kunnen slijten,
hij heeft een goed leven gehad en godzijdank heeft hij niet langer dan 'n halve dag hoeven te lijden..
Drop ik zal je missen lief manneke van me

Edit: ik heb hem vorige week nog gewassen, om dit te voorkomen, keek hem elke dag na, maar helaas ..
de DA zei ook dat het allemaal binnen een dag is gebeurd ..