[Jonge katjes] Volgende week komen ze! En nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Jonge katjes] Volgende week komen ze! En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:43

Volgende week kan ik mijn 2 jonge katertjes ophalen van de "fokker" Net al ff bij de Jumper geweest (ze hebben allemaal aanbiedingen toevallig, erg handigg) Ik heb een kattenbak, kattenbakvulling, brokjes, wat speelspul, schepje en een krabpaal..

Wat mis ik nu nog?

De kattenbak, das zo een met een deksel, filter en klepje. Kan ik nou het beste eerst de hele deksel eraf laten of is alleen het deurtje eruit eerst genoeg?
Kattenbakvulling die ik heb is extreme classic, met babypoeder.. Iemand ervaring hiermee??
Brokjes die ik heb gehaald is Prins vital care kitten, goedkoper dan royal canin en toch goed spul dacht ik zo.. Hier ook mensen ervaring mee? Ik ga deze week nog langs bij die mensen om ff te kijken wat ze nu krijgen en dat haal ik dan eerst uiteraard nog erbij..

Maar verder qua speelgoed enzo, wat moet je nou écht hebben, er is zoooo veel te koop! Maar wel leuk om tussen al dat spul te neuzen haha!

En verder ben ik erg benieuwd naar verhalen, ideeen, tips, enz, enz.. Lachen

Eas_Mon

Re: [Jonge katjes] Volgende week komen ze! En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:59

Ik heb sins anderhalve week ook een kitten.

Wij hadden de kattenbak-bovenkant eraf gehaald zodat het er overal inkan op dat moment en ze speelde er zelfs in! vond ze geweldig. Ze ging er met plezier in. Heb de kitten er 2-3 keer ingezet en ze doet er alles in. Na een week deden we het dak er weer op.. en ze weet zelf de weg nu.

Speelgoed moeten wij eigenlijk ook nog kopen.. (erg he!) Wij gebruiken nu tijdelijk puppiespeeltjes dingetjes die rammelen vind ze erg leuk als ze ook een plastictas ziet springt ze erop en eraf omdat het zo leuk kraakt. Pas wel op ze gaan er ook in bijten en stuk maken en dat is slecht maar dat weet je zelf ook.. Knipoog Ook vinden ze dingen leuk waar ze achteraan kunnen rennen ik gebruik nu een bolletje wol of een hooibolletje.

Veel plezier met de kittens! Heb je al foto's??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:39

Advertentie marktplaats
Op de 3e foto zijn het de 2 rechtse katjes.. Inmiddels is er dus nog 1 poesje over die nog geen plek heeft..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:43

niet teveel speeltjes aanschaffen, vaak spelen ze meeste met zelfgemaakt speelgoed, zoals touwtjes en propjes van zilverfolie ed.

kattenbak laat ik meestal 1 dag deksel af ( ligt ook aan of katjes dichte bak al gewend zijn). als ze eenmaal ingeweest zijn, doe ik deksel op en laat deurtje er even uit, na paar dagen zet ik die erin.

heel veel plezier met je kittens

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:20

je kan bijvoorbeeld lege wc-rolletjes neerleggen, kleine (niet te kleine) balletjes of zo. vaak vinden ze zelf wel wat om te spelen. Je hoeft daar geen kapitalen aan uit te geven. Propjes papier vinden ze ook geweldig. En wat is er mis met puppie-speelgoed? wij hebben ook een klein flostouw waar de kittens mee spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:22

Heb ik dan gezegd dat er iets mis is met puppiespeelgoed?? Geen idee..
Moet morgen ff terug met die krabpaal.. Hij is zo gammel dat die plaat er los op ligt.. Niet zo'n succes lijkt mee..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:23

mijn kat gebruikt de krabpaal niet een som nagels te krabben, ik heb een matje voor voor de deur en daar doet zij het op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:32

Ja ik zag ook al dat je van die dingen had om aan de klink van de deur te hangen.. Hoe hoog moet zo'n krabpaal eigenlijk zijn? Maar ik heb er toch liever iets staan, heb liever dat ze niet mijn vloedbedekking gebruiken..

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:20

[quote="Relaxed"Kattenbakvulling die ik heb is extreme classic, met babypoeder.. Iemand ervaring hiermee??[/quote]

Ik gebruik dit ook! Wat een ideaal spul is dit! Haha! Je doet ontzettend lang met zo'n zak! Ik hoef niks anders meer! OK dan! OK dan!

Ze nemen alleen wel veel steentjes mee naar buiten tussen hun teentjes, maar een keer de stofzuiger erover, en het is weer weg! Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:32

Wat je nog kunt doen met kittens is in eerste instantie geperst houtkorrel nemen als kattebakkorrel. Dat valt uit elkaar en klont niet. Veel kittens vinden dat fijner en zo worden ze sneller zindelijk.

Een poezenhengel is ook meestal een leuk speeltje Lachen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:34

Relaxed schreef:
Ja ik zag ook al dat je van die dingen had om aan de klink van de deur te hangen.. Hoe hoog moet zo'n krabpaal eigenlijk zijn? Maar ik heb er toch liever iets staan, heb liever dat ze niet mijn vloedbedekking gebruiken..

wij hebben ook een krabpaal.
kat heeft er nog geen moment naar om gekeken..
waar hij dan aan krabt? de eerste boom die je tegen komt voor het huis, die heeft hij aan de zijkant een stukje kaal... Vork

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:38

En kijk of je ze in het begin wellicht even in een afgesloten vertrek kunt houden totdat ze een beetje gewend zijn. Als ze gelijk het hele huis hebben dan is de kans groot dat je ze kwijt raakt. Ook haalt dan je kattenbak weinig uit aangezien zulke kleine kittens de boel nog niet lang genoeg kunnen ophouden totdat ze bij de bak zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:35

@Liezel, ze blijven bij mij binnen, dus een boom is geen optie.. Knipoog

@Apple, ik woon niet super groot, maar het is idd de bedoeling dat ze alleen de hal en woonkamer mogen gebruiken..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:36

Voerbakjes? Heb je die? Haha! Kan natuurlijk ook gewoon in bakje/schaaltje Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:39

Neeejj die moet ik idd nog ff hebben.. Ze hadden bij Jumper alleen maar van die hele simpelen en ik wil een leuke! Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:40

Lekker zorgen voor een mandje met een lekker kussentje ergens op een rustige plek, en ze daar ook in zetten, kattenbakje ernaast en het eten en drinken aan de andere kant van het mandje. Dan hebben ze alles in 1 klein wereldje zegmaar.
Zo deden wij dat met onze katten, maar die waren altijd jonger (2 weken, 3 weken, en 2,5 ongeveer, alle 3 de keren moederloos, moeder doodgereden of alleen-gelaten/gedumpt)
en als speelgoedje, een wc-rol, propje zilverpapier en een knuffelbeest doet het ook meestal wel goed Lachen