Wat voor soort kip is dit?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Wat voor soort kip is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 23:08

Titel spreekt voor zich... We hebben er een tweetal kippen bij op stal en we zijn benieuwd naar het ras. Vooralsnog vermoeden we een kruising kip x kalkoen x zeearend ROFL

Dus, wie weet het?

Afbeelding

Afbeelding

Ze staan vrij hoog op de poten trouwens... En ze lopen overal achter je aan Nagelbijten / Gniffelen Zijn ook gemakkelijk te aaien en alles. Het schijnen jonkies te zijn...

Uthrick

Re: Wat voor soort kip is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:12

Mislukte krielkip Clown Haha! Hehe nee ik moet je het antwoord schuldig blijven Bloos ) oei oei ... ik heb "kippenles" gehad in Barneveld en heb de rassen allemaal in mijn kop moeten stampen toen en nu 3 jaar later weet ik er bijna niks meer van Bloos ) . Lijkt iets van een brahma in te zitten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:29

Uthrick schreef:
Mislukte krielkip Clown Haha! Hehe nee ik moet je het antwoord schuldig blijven Bloos ) oei oei ... ik heb "kippenles" gehad in Barneveld en heb de rassen allemaal in mijn kop moeten stampen toen en nu 3 jaar later weet ik er bijna niks meer van Bloos ) . Lijkt iets van een brahma in te zitten.

zo erg hoef je je niet te schamen hoor. ik heb het dit jaar gehad (zit in de 2) ook op barneveld. Nou en ik weet het niet eens haha. ik hoor me pas te schamen Bloos

ojah alleen had ik geluk bij me toets ze waren vergeten de bordjes weg te halen. haha en toevallig wist ik een aantal rassen wel dus de bordjes stondenn iet verkeerd

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:50

Mooie diertje. Het ras weet ik niet, maar het zijn in ieder geval kuikens.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:06

Wyandottes misschien ?? Ik heb een wyandotte en die lijkt er wel op.
Klein kammetje, oranje oogjes,..

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:38

Het lijkt mij een Araucana bolstaart, maar niet raszuiver .. Araucana's leggen van die groen-blauwe eitjes Haha!. Normaal hebben ze ook van die groenachtige pootjes, in ieder geval niet zo geel als bovenstaande dieren.

Zeker dat het kippen zijn ? Die linkse lijkt verdacht veel op een haantje Sigaar . Heb je ook een foto van de rechtse zijn/haar verenkleed?
Ik heb thuis ook araucana's, helaas is het pas laat te zien wat kippen en hanen zijn..

Die pluimen aan de kop zijn oortoefjes

Haan, patrijskleur:
Afbeelding

Hen, tarwekleur:
Afbeelding

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 13:36

Het zouden idd goed haantjes kunnen zijn hoor. Die haan die lijkt er wel veel op... Ik zal later in de week anders nog eens een 'staande' foto maken.