Aussiepuppy zoekt GOED huisje....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Randypaard

Aussiepuppy zoekt GOED huisje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:04

Hai iedereen!

Dankzij een bokker Knipoog ben ik helemaal in de ban van een aussie (australian shephard).....
Veel rond gebeld en gezocht, gelezen, kortom behoorlijk gerechercheerd, maar heb nu een hele aardige goede lieve fokster gevonden! Kennelnaam is Wyndanwood.
De puppys zijn op dit moment 5 weken en over 3 weken mag ik de puppyboy halen! Ik kijk er super naar uit!
Nu hoorde ik dat Diane (fokster) nog 1 puppy over heeft die nog geen baasje heeft..... Ze hoopt dat deze gelijk met de rest naar hun nieuwe baasjes gaan....

Ik dacht wellicht dat hier iemand nog ineteressse heeft in een aussie!
google anders ff op Wyndanwood (kennelnaam)

ben benieuwd...

WAARSCHUWING:
Weet waar je aan begint! Je koopt een hond voor 15 jaar! koop de hond niet voor de kleur of de mooie ogen, lees veel over het ras!! Bel fokkers, bel raad van beheer om zeker te weten wat je in huis haalt en als je alle nadelen van een aussie gehoord heb en daar mee zou kunnen leven, dan pas mag je contact opnemen met Diane!!!!!! Beloof je dat????

crazycactus

Re: Aussiepuppy zoekt GOED huisje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:22

Wat leuk, de oudste teef van mijn vriendin komt ook bij Wyndanwood vandaan.
Aussies zijn heel leuk idd maar weet waar je aan begint, het zijn hondjes waar je echt mee moet werken om ze leuk te houden. Doe je dat niet dan worden het meestal neuroten.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 07:48

ik heb zelf ook een kruizing ausie X border.
het zijn inderdaad hele leuke honden, maar buiten dat je er heel veel mee moet werken hebben ze ook nog een ander karakter veel ausies moet je met een fluwelen handschoen aan pakken omdat ze snel de neiging hebben dat als je te hard je stem tegen ze verheft ze heel timide worden op dat moment terwijl je het niet boos naar hun bedoelde maar ze alleen even terecht wees.
als je tegen dit soort gedrag niet kunt begin er dan niet aan want het hoeft er niet bij jou pub in te zitten maar het komt wel voor en je denkt wat heb ik dat beest nu weer misdaan.
verders zijn het geweldige honden heel trouw en vrolijk en als je eenmaal je hart aan dit soort heb verpand wil hem niet meer missen, alleen je moet de gebruiksaanwijzing wel goed kennen
en het is ook zeker geen hond voor iemand waar beide partners werken en de hond van 9 tot 5 alleen in huis moet zitten en vervolgens 's avonds denken rustig thuis te zitten of naar clubs of verenigingen te kunnen gaan. want dan zal je hond je leren dat hij toch minimaal 3 tot 4 uur perdag beweging nodig heeft en dan bedoel ik echte beweging dus koop bij je hond ook maar meteen hele goeie en stevige wandelschoenen Haha!

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:23

ik heb mijn aussie puppy gister gekregen!!!
hij ligt nu braaf bij me op schoot te slapen, en dromen dat ze doet!!
maar als ze wakker is, is het net een bom explosie, energie en rennen en natuurlijk spelen.
ze is z'n engeltje (als ze slaapt) want ze weet echt wel wat ze wil, oowhee als ze geen aandacht krijgt, dan gaat ze voor je zitten en dan blaft ze, (en dat al met 8 weken, daar krijg ik werk aan) Tong uitsteken

heel veel plezier met je toekomstige puppy! het is super leuk, maar veel werk (wat ook leuk is) Haha!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:17

piggeljay schreef:
ander karakter veel ausies moet je met een fluwelen handschoen aan pakken omdat ze snel de neiging hebben dat als je te hard je stem tegen ze verheft ze heel timide worden op dat moment terwijl je het niet boos naar hun bedoelde maar ze alleen even terecht wees.

De aussies die ik ken zijn juist het tegenover gestelde. Geven nergens wat om en rausen gewoon door Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:23

Ik vind ze helemaal het einde en als ik straks op mezelf woon en ik heb de ruimte en de tijd zal er zeker 1 gaan komen. Want op een flatje wil ik zo'n beestje niet. Waar ik nu woon hebben we heel veel ruimte, maar allemaal de tijd niet.
Alleen mijn vraag een aantal hebben een staart en een aantal niet? Ik zou er zoiezo 1 willen met een staart, hoe zit dat?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:44

Faniek schreef:
Ik vind ze helemaal het einde en als ik straks op mezelf woon en ik heb de ruimte en de tijd zal er zeker 1 gaan komen. Want op een flatje wil ik zo'n beestje niet. Waar ik nu woon hebben we heel veel ruimte, maar allemaal de tijd niet.
Alleen mijn vraag een aantal hebben een staart en een aantal niet? Ik zou er zoiezo 1 willen met een staart, hoe zit dat?

Sommige worden staartloos of met een kortere staart geboren. Couperen mag iig hier in Nederland niet meer.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:55

Het is niet toegestaan om fokproducten van derden aan te bieden, daarom hier een slotje Lachen