Goudvis van bak naar vijver?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nerootje

Goudvis van bak naar vijver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:44

Mijn goudvis woont nu in een glazenbak binnen. In de 4 jaar dat ik hem heb is ie onwijs gegroeid en vind ik de bak eigenlijk gewoon te klein geworden. Nu heeft mijn oom een vijver en stelde voor mijn goudvis daar heen te brengen. Maar kan ik zomaar en goudvis die 4 jaar binnen heeft gewoond al 3 jaar alleen leeft, aangezien de rest van zijn vriendjes vroegtijdig zijn gaan hemelen, gewoon in de vijver zetten met andere vissen? Ik weet niet of vissen "kudde"dieren zijn of dat ie misschien niet word geaccepteerd Verdrietig . Voor 't visje zelf zou het natuurlijk veel fijner zijn meer zwemruimte...

Rozanne

Re: Goudvis van bak naar vijver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:45

Ik heb het ook gedaan. Een groot sucses.!

Je moet ze wel eerst in een zak doen en steeds meer slootwater erbij doen.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:47

werd je vis geaccepteerd door de andere? Hoor wel eens dat vissen ook agressief kunnen zijn en elkaar aanvreten.
Bedankt voor je tip Lachen

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:48

Heb ik ook met mn vissen gedaan, ze spelen nu samen en hebben héél veel kindjes in 1x ik was er egienlijk altijd heilig van overtuigt dat het 2 mannetjes waren of 2 vrouwtjes, want er waren nog nooit mini visjes geboren!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:49

hier ook gewoon gedaan ,eerst idd in een zak met water uit de bak in de vijver gehangen na een poosje losgelaten gaat prima!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:49

Nerootje schreef:
werd je vis geaccepteerd door de andere? Hoor wel eens dat vissen ook agressief kunnen zijn en elkaar aanvreten.
Bedankt voor je tip Lachen

Ja, terwijl we ong 40 andere vissen hebben in de vijver!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:50

Ik heb het ook gedaan, nu zwemmen ze bij mijn kennis in de vijver. Ze zijn wel al oud voor goudvissen (zo'n 13 jaar en bij de Intratuin gekocht Knipoog )
En inderdaad een succes, ze hebben kleintjes kregen. Lachen

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:51

oh oke goed om te horen! bedankt voor jullie reacties... mijn vis gaat verhuizen!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:51

ik was mij bak met vissen ook moe aan worden, heb zwarte cement mengbak gehaald, in tuin gegooid, kiezels, water en platen erin en voila,,, vijver.
Zitten nu al paar weken in en doen het allemaal uitstekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:38

Mijn vader heeft van iemand 25 goudvissen gekregen, en heeft ze in één keer bij ons in de ijver gegooid. Nagelbijten / Gniffelen En ze leven nog steeds. Knipoog

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:43

Ook ik heb een goede ervaring. Lachen
Toen onze goudvis ook te groot werd voor z'n 'aquarium' (het was geen echt aquarium) hebben we hem overgezet naar de vijver en het beestje heeft daar nog zo'n 5 jaar geleefd!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:46

Hebben wij ook gedaan met " onze Manon " alleen die ging zo hard vreten tussen onze koi karpers , dat toen ze naar 6 jaar gelukkig te zijn geweest in de vijver , vast kwam te zitten tussen een bakje en uit elkaar spatte Lips are sealed
Ze is wel heel oud geworden , weet niet hoe oud ze normaal worden , maar ze is zeker wel 10 jaar geworden !

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:03

Mijn vriendin heeft het ook gedaan, het ging meteen goed..
Is ook geluk hebben denk ik..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 01:48

_Nicky schreef:
Ik heb het ook gedaan, nu zwemmen ze bij mijn kennis in de vijver. Ze zijn wel al oud voor goudvissen (zo'n 13 jaar en bij de Intratuin gekocht Knipoog )
En inderdaad een succes, ze hebben kleintjes kregen. Lachen

Dat is niet oud, goudvissen kunnen makkelijk 20 jaar oud worden met fatsoenlijke verzorging Knipoog

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 14:55

Eejj schreef:
Hebben wij ook gedaan met " onze Manon " alleen die ging zo hard vreten tussen onze koi karpers , dat toen ze naar 6 jaar gelukkig te zijn geweest in de vijver , vast kwam te zitten tussen een bakje en uit elkaar spatte Lips are sealed
Ze is wel heel oud geworden , weet niet hoe oud ze normaal worden , maar ze is zeker wel 10 jaar geworden !

Aahh jakkie uit elkaar spatte Wow!
Gisteren is ie naar de vijver verhuisd en had al gelijk vriendjes Pling gelukkig!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:43

goed dat ik weet dat het wel kan! mn moeder heeft namelijk nieuwe goudvissen gekocht voor binnen in een aquarium, ze blijken alleen veels te groot voor de bak waar ze in zitten, dus moet er minimaal 1 er eigelijk zo spoedig mogelijk uit. Mn pa durfde het alleen niet aan met zn andere goudvissen buiten omdat hij bang was dat ze mekaar zouden opvreten (vijver vissen zijn haast een keer zo groot maargoed Clown) of dat er ziektes in de vijverterecht zouden komen..