Wat zouden jullie doen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

De kleintjes in het filter laten zitten?

ja
2 (28%)
nee
5 (71%)

Totaal aantal stemmen: 7

m1992

Wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:19

Ik heb een aquarium met guppy's, eerst ging het niet zo geweldig, er ging er 1 dood en ze groeiden niet zo goed, ze waren toen nog best jong. Nu zijn ze allemaal volwassen en hebben ze jongen gekregen, eerst een tijdje terug de eerste keer. Die zijn nu denk ik een cm groot, iets kleiner.. nu hebben allebei de vrouwtjes weer nieuwe jongen gekregen, een stuk of 15-20 jongen heb ik nu bij elkaar.

Maar nu zit er dus ook een vast filter in m,n aquarium, daar zijn 2 kleintjes dus in gekomen, het is niet dat ze verviltert worden ofzo, maar ze kunnen er misschien zelf niet meer uit, al hoewel ze er wel zelf ingekomen zijn. Er zit 1 zo'n hele jonge in en 1 die ongeveer al een cm is.. maar als ik ze eruit zou halen, dan zou het hele aquarium vies worden, dus dan moet het weer ververst worden, en daar zijn die guppy's heel gevoelig voor, en die kleintjes zou ik allemaal moeten vangen, en het gaat net zo goed nu. Dus dat vind ik zonde.. Het liefst laat ik het gewoon zo.. maar die andere 2 gaan waarschijnlijk dood, maar wie weet hoeveel er anders dood gaan.. Dus wat zouden jullie doen?

Zappa

Re: Wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:21

ik ga niet stemmen
maar raad je wel aan om een speciale bak te kopen die je in je aqaurium kunt'hangen'hier kun je de guppies in doen
en loop je geen risico dat ze in het filter komen of dat ze door de ouders opgegeten worden

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:28

ja maar ik ben bang dat het er dan teveel worden en heb dan geen idee wat ik er mee moet. Als de ouders ze dan opeten, kunnen het er niet teveel worden en blijven de sterksten over.. Lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:29

Ik zou ze er laten zitten, liever 2 die overlijden dan 5 of meer.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:31

dan moet je ze lekker laten zitten

ik deed dat ook altijd hoor en uit dat filter komen ze vast vanzelf ook weer
ze zoeken natuurlijk plekjes om te schuilen
niks aan doen en lekker zo laten dan
visjes kunnen zich door de kleinste ruimtes heen wurmen

maar er is trouwens hier ook een aqaurium topic
weet zo niet waar
maar daar kunnen ze je vast ook wel mer vertellen

ik zou zeggen even zoeken en dan vind je het topic vast wel

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:35

Oke dankjewel, ben ook van plan ze te laten zitten.. Knipoog

Misschien kunnen ze er nog blijven leven ook trouwens, er liggen namelijk genoeg resten van eten, het is er niet heel vies ofzo en er is wel genoeg ruimte.. Tong uitsteken Alleen het is een beetje donker.. Knipoog