vlooien in huis..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

vlooien in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:39

Toen onze pup kwam zat ze onder de vlooien, ik dacht dat ze weg waren maar nu zag ik ze weer springen. De kittens hebben ze ook, die heb ik nu ingespoten met vlooienspul en niet meer gezien. nu had ik bij de dierenwinkel een spray gekocht voor op de banken en vloerbedekking e.d. maar nu staat erop dat het niet mag in ruimtes waar kinderen onder de 4 jaar komen. Nu heb ik dus een zoontje van 4 maanden en die komt ook zowat overal in huis. Dus dit spul kan/durf ik niet te gebruiken. Iemand iets anders? Ik wil graag van die stomme dingen af.

Ik heb trouwens alle beesten hier vlooienspul gegeven en het huis goed gezogen e.d. maarja wil toch zeker zijn dat ze weg gaan..

Myra87

Re: vlooien in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:23

Je had ook de frontline combo kunnen gebruiken, die zorgt er namelijk voor dat als er schilfers van de honden en katten vallen, de eitjes die opeten ofzo en daar aan doodgaan
Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar oke, je hebt er nu niks aan,
Heb je leren meubilair, mischien dan ook allemaal afsoppen, al gaan ze overal tussen zitten
Hm moeilijke situatie, want die vlooien is een plaag en vermenigvuldigt zich heeeeel snel Verward

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:35

Nee ik heb stoffen banken..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:39

hoelang moet je uit huisblijven met een kindje van onder de 4 jaar?
is het geen optie om je zoontje een dagje naar opa en oma te brengen, je huis in te spuiten, zelf ook even bij iemand op de koffie gaan en dan daarna je huis goed stofzuigen, de ramen open en dan ben je er denk ik wel van af. tussen de vlooien lijkt me ook niet gezond (word je volgens mij hardstikke gek van Knipoog ) heel erg veel suc6!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:41

Een middel zonder chemicaliën om vlooien in huis te vangen is een teiltje met zeepwater neer te zetten, kaars er midden in plaatsen en de vlooien springen richting brandende kaars en komen in het zeepwater te recht.

Door het soortelijk gewicht van het zeepwater verdrinken ze.

Ik denk verder dat je de chemicaliën wel kunt gebruiken, je moet dan alleen sprayen als de kleine ligt te slapen en de eerste uren niet meer in de betreffende ruimte komt.

Let wel met een vlooienplaag dien je het HELE huis te behandelen, dus dat wordt even een oplossing zoeken voor de slaapkamer van de kleine.
Laat hem desnoods even twee dagen of in ieder geval een nacht elders vertoeven.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:46

Wij hebben dit gehad toen wij een nestje met kittens hadden op de toekomstige babykamer.
Was echt een ramp maar wij hebben alles dicht gehouden en continue gespoten.
Door de trillingen in je huis, bijvoorbeeld lopen, springen de eitjes open.
Ik denk dat het beter is dat je je kindje even bij een familielid onderbrengt.

Ze komen ook op witte doeken af, daar springen ze massaal op!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:03

Omdat mijn vriend in het buitenland zit eet ik tussen de middag altijd warm bij mijn schoonouders, ik kan daar best mijn zoontje even een middagje laten en zelf ook blijven. Dat is geen probleem, ik begreep alleen van de tekst op de fles dat je het niet mag gebruiken nu. Blond dus...
Kan het dus wel gebruiken, beeb wegbrengen, terug gaan, spuiten, weer naar schoonlui, eten, terug om ramen open te zetten, nog even uurtje bij schoonouders blijven, terug, stofzuigen en dan is het veilig?
Het moet ook op beebs kamer, daar ligt vloerbedekking en zag laatst een op beebs hoofd zitten. Dus daar moet ook echt behandelt worden, dan moet beebje maar even nachtje op computerkamer slapen. Dat is de enige kamer waar ik niks om in te spuiten heb (laminaat, bureau en computer..).

Zoiets?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:15

Denk dat het toch beter is om je kindje even een nachtje uit te besteden *LOL*
Veiligheid voor alles. Trouwens die ene kamer waar je 'niets te spuiten hebt' zou ik toch maar behandelen, ze kunnen echt overal tussen kruipen zoals het naadje tussen het laminaat en de plint, een klein stofrestje achter het bureau etc... Er hoeft maar één vrouwtjesvlo te blijven zitten die op het punt staat eitjes te leggen en het hele circus begint weer van voor af aan. Ik wens je veel succes met deze onvrijwillige huisdiertjes Scheve mond

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:18

ik heb ook vlootjes gehad 1x, ze gingen maar nit weg, tot dat k mijn kleed weg deed, weg vlooien, ze bleven maar komen (echt 2 weken lang,telkens een paar) ik heb met een of andere spray overal gespoten ,vooral op plekken waar je niet loopt.
en voor je gaat zuigen,ook wat in de stofzuigerzak spuiten.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:26

Een nachtje uit besteden gaat niet Knipoog (ik geef borstvoeding) en wat moet ik met de andere dieren doen en de kittens? Die kan ik ook niet buiten neerzetten.. pfff moeilijk..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:08

Wel rekening houden met hetgeen op de gebruiksaanwijzing staat en vooral bedenken dat veel waarschuwingen erop staan vanwege de uiterste bijwerkingen die misschien weleens op zouden kunnen treden, fabrikanten dekken zich natuurlijk behoorlijk in tegen schadeclaims.

Ik zou gewoon even iemand anders vragen om jullie huis te behandelen, je zult zelf even een (mid)dag met de kleine elders moeten vertoeven.

Laat je eigen slaapkamer en de kamer van de kleine het eerst doen, het eten kun je waarschijnlijk wel bij familie of vrienden doen, waar je toch al bent met de kleine, maar als je dan aan het eind van de dag of in de loop van de avond thuis komt, kunnen jij en de baby wel gezond slapen.

Kittens in de garage/tuinschuur, hond meenemen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:58

Is ook een idee Tienus!

Het is toevallig dit weekend dorpsfeest en zaterdag ga ik lekker de hele middag daar kijken, ook is mijn vriend dit weekend even thuis dus dan zou hij in tussen tijd de boel wel even kunnen behandelen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:52

Strak plan!!
Vergeet niet alle beddengoed te was, en de jassen aan de kapstok, ook die je weinig aan hebt.

De kussens van de bank, ook de onderzijde en achterzijde meenemen. En let met dweilen op dat er geen water achterblijft bij de plinten.
Dat zijn juist ideale plekjes voor vlooien, zeker als de kachel ook nog eens aanstaat of het door het weer warm in huis is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:20

Alle stoffen onderdelen wassen. het liefst meer als 50 graden anders worden vlooi eieren niet gedoodt en komen ze later weer uit. Dekens van de hond/katten op 90 graden wassen. Na het stofzuigen de stofzuigerzak verbranden anders zijn ze ook zo weer terug (vergeten veel mensen)

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:55

draaakje schreef:
hoelang moet je uit huisblijven met een kindje van onder de 4 jaar?
is het geen optie om je zoontje een dagje naar opa en oma te brengen, je huis in te spuiten, zelf ook even bij iemand op de koffie gaan en dan daarna je huis goed stofzuigen, de ramen open en dan ben je er denk ik wel van af. tussen de vlooien lijkt me ook niet gezond (word je volgens mij hardstikke gek van Knipoog ) heel erg veel suc6!

Volgens mij moet je najuist voordat je gaat sprayen goed stofzuigen dan sprayen en even niet stofzuigen als er op plaatsen in huis gedweild wordt dan niet helemaal langs de plinten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:22

Herkenbaar dilemma, had het zelf vorig jaar voorjaar.

Alleen was Josephine toen al een jaar, maar die heb ik letterlijk 2 dagen uitbesteed.

Ik heb 2 bussen moeten gebruiken voor mijn hele huis. Stofzuigen inspuiten, deuren dicht, volgende kamer.
Daarna moet je geloof ik alles 2 uur dichthouden en dan mag je luchten. Vervolgens mag je volgens mij juist even NIET meer stofzuigen. Mijn katten heb ik toen opgesloten in de schuur. Heel zielig even, maar die vlooien zijn vervelender.
Die mochten ook pas na 24 uur weer het huis in (geheel behandeld natuurlijk).

Ik weet uit ervaring dat die spray echt een aanslag op je lichaam is, na de laatste kamer wilde ik nog maar 1 ding, ERUIT.
Het slaat op je longen en je duizelt ervan. Maar het helpt wel heel goed!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:59

Jeetje nou dat is echt vervelend want ik kan Robin echt niet een dag uit besteden, katten in de schuur opsluiten gaat dan nog wel maar Robin is afhankelijk van mij..

Nog maar eens met vriend erover hebben hoe we dit gaan doen, ben er nog niet weer 1 tegen gekomen maarja dat zegt natuurlijk ook niks...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:22

een nachtje met robin bij je schoonouders slapen, en de katten (ingesprayd) in de kamer doen waar je het minst komt. dagje erna, alles goed stofzuigen, katten uit het kamertje, en dan dat kamertje sprayen, klaar! Haha!

Diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:57

Naast de vlooien spray, kun je ook als de vlooienplaag minder is een vlooienband in je stofzuigerzak leggen, zo dood je ook de opgezogen vlooien en eitjes Knipoog