onze vondeling.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dakie

onze vondeling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 06:29

ik kwam gisteren thuis van stage.
stond nog maar amper in de keuken, komt direct mijn broer naar me toen lopen van je moet mee komen ik heb iets voor je.

dus eerste wat ik dacht oooohh leuk verjaardags kadootje. (ben vandaag jarig)
loop ie naar het konijnenhok in de tuin en eerste wat ik dacht oohh nee he geen konijn.
want we hebben namelijk nog 2 konijnen die alles behalve tam zijn en onze leuke konijn is laatst de pijp uit gegaan.

wat zat er in het hok een Kauw!
teminste we denken dat het een jonge kauw is we konden er echt niks anders uitmaken.

maar hij eet wel zeer goed.
Gelukkig is het ook makkelijk om hem eten te geven.
de katten vinden het maar al te interesand.

ik had mijn broer ook al gevraagt of er geen ouders in de buurt waren en hij zei van niet. omdat het beestje al een tijd over de weg liep en toen hij er heen ging werd hij niet aangevallen.

maar het is een zeer opgewekt beestje. let op wat er bij hem in de buurt gebeurd en eet zeer goed.
toen ik vanochtend ging kijken stond hij mij al aan te kijken en het was direct etenstijd.

ik zou vandaag nog wel een foto plaatsen.

het gaat waarschijnlijk net zo als bij onze kraai die we jaren hebben gehad, lekker te eten geven als ie ie kan vliegen los laten gaan en dan is ie welkom om langs te komen voor een hapje eten.

maar het is natuurlijk altijd afwachten of dit vogeltje het wel red.

edit: kan typefouten bevatten...

karinFTbing

Re: onze vondeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:40

Goed van je dat je hem hebt opgevangen! Onze vorige buurman heeft ook eens een jong van een kauw root gebracht. Toen hij oud genoeg was heeft hij hem vrij gelaten. Zijn hele leuke beestjes Lachen

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:36

jah zodra hij kan vliegen gaat het deurtje open van de kooi waar hij nu inzit.. hij zit een in papegaaien kooi die we buiten hebben staan.
hij is bij ons in de straat gevonden en als de ouders in de buurt zijn zien we ze wel.

we moeten er alleen mee oppassen dat de kauw niet te tam wordt anders wil het beestje niet meer weg en kan het ook gestoord gedrag tegenover mensen gaan vertonen.

maar hij eet goed, hij fladdert al een beetje als we hem los door de tuin hebben lopen en hij zal binnenkort al wel kunnen vliegen..

Dakie

Re: onze vondeling. nu foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 19:16

hier is een foto van Dolf.
waar we hij/zij genoemd hebben.

Afbeelding
in de kooi

Afbeelding
hier bij mijn vriend op de schouder, daarna aan de wandel met hem geweest opzoek naar andere kauwen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:13

Leuk! Maar ik vroeg me af, toen ik de foto zag, is het geen jonge roek, in plaats van een kauw? roeken zijn groter en hebben geen grijze kop zoals een kauw heeft. Op zich maakt het niet uit. Veel plezier met de vondeling!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:15

Roeken hebben een andere snavel, veel groter en robuuster..

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:24

we hebben direct het vogelboek van mijn broer er bij gepakt.
omdat we steeds in dicussie waren of het nou een kauw of een kraai was.

kauwen hebben lichte ogen, en kauwen heb je in 3 soorten kleuren.

en we hebben hier ook veel kauwen in de buurt zitten.

maar dolf vond het wel leuk om even aan de wandel te gaan. toen we bij de kerk liepen kwamen er 3 kauwen aan en ging hem vanaf een afstandje bekijken, hij deed niks anders dan geluid maken.
er zit alleen nog maar weinig geluid in hem..

maar hij vind het zeer interesand om andere kauwen te zien.

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:43

super tof als ik die onderste foto ziet moet ik gelijk aan me killer denken:-(
heb namelijk ook een tamme ekster in juisg head die ik later weeer heb losgelaten deed ook alles bij me!!
mis me mannetje super erg
mooie beestje veel plezier ermee

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:54

Hoe gaat het inmiddels met Dolf?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:57

Grappige vogels zijn dat!
Wij hebben ook ooit een kauw "gehad". Echt een hartstikke brutaal beest, als we aan tafel zaten kwam hij erbij zitten en begon uit de pan mee te pikken.. Lachen
Op een gegeven moment was hij er vandoor.

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 23:56

nou we zijn er achter gekomen na dat we heb 2 week hadden dat het toch een kraai is, vanwege het simpele feit dat zijn ogen steeds donkerder worden inplaats van lichter en hij krijgt geen grijze kraag.

met Dolf gaat het voor de rest goed, hij is gisteren zijn kooi uitgevlogen en mijn moeder vond hem een uur later op de weg en heeft hem weer in de kooi gezet.
mijn vader heeft de kooi vanmiddag weer open gezet en hij is weer weg, hij heeft uren in een boom bij ons in de tuin gezeten en opeens was hij weer weg, maar de kooi staat nog open met eten er in dus als hij honger heeft kan hij zo de kooi in vliegen.

we houden nou ook gewoon in de gaten of hij in de buurt is of dat hij ergens op de grond zit, maar hij weet de weg wel naar ons huis te vinden.

dus het gaat eigenlijk heel goed, hij wou de laatste week ook echt helemaal niks meer met ons te maken hebben en werd bang van ons, maar toen ik vanavond in de tuin stond en zijn naam riep reageerde hij wel, al helemaal toen ik er met kattenvoer aankwam.

maar we zien wel hoe het verder allemaal af loopt.

ik hou jullie wel op de hoogte.