Cavia's het hele jaar door buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Cavia's het hele jaar door buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 23:51

Bij mijn verhuizing heb ik de cavia's bij mijn ouders achter gelaten omdat ik van wege gezondheids reden de beestjes niet in huis kan houden want ik heb maar 2 kamers en krijg last van mijn gezondheid al ik ze binnen heb staan Huilen .

Maar nu ik een tuin heb waar geen planten in willen groeien(nat en geen zon) zou ik wel een mooi hok willen voor de cavia's.
Nu is er onlangs een cavia overleden en zit er nog maar 1 in het hok wat ik erg zielig vind. Het is dus de bedoeling dat er 1 of 2 bij komen.

Wat voor bodem kan er eventueel in de ren? De basis zijn grond tegels. Zelf dacht ik aan zand.
Ik heb helaas geen gras.

En is het mogenlijk de cavia's het hele jaar rond buiten te houden . Het is wellicht mogenlijk het hok van wat extra isolatie te voorzien en ik zou het trapgat tijdelijk dicht kunnen maken zodat ze s'winters in het boven hok verblijven.

http://www.mooiehokken.nl/1394466.htm

De Bunnyvilla vind ik heel mooi en is mooi groot met 155 cm.(dan kunnen er misschien nog wel 3 cavia's bij Tong uitsteken )

Tips en trucs welkom.

Britt

Re: Cavia's het hele jaar door buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:30

Cavia's kunnen niet goed tegen kou en tocht van buiten. Zorg dat ze een goede ruimte hebben om te schuilen en dat die ook lekker geisoleerd is ja.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:39

Een vriendin van me heeft een cavia en een konijn samen in een hok en die zitten het hele jaar buiten voor zover ik weet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:40

Konijnen kunnen er ook goed tegen en die houden de cavia ook vaak wat warm. Die twee horen overigens niet bij mekaar te zitten Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:50

het gaat anders wel heel goed, ze hebben ze al een paar jaar... Verder weet ik zelf niet zoveel van cavia's.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 10:07

Ik wil geen konijn erbij...dan is het hok zo snel vol.

Vroeger had ik wel een konijn bij de cavia's en dat ging idd er goed.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:16

Als ze inderdaad goed kunnen schuilen is het volgens mij geen probleem.

Mijn nicht fokt konijnen en cavia's en die zitten in hokken in een schuur, dat gaat goed maargoed dan staan ze ook niet op de tocht.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:43

volgens mij kunnen cavia's geen trap lopen net als konijnen. mijn caaf zit sinds gisteren buiten in een hok met mijn konijn. overdag loopt die lekker door de tuin en 'savonds zet ik hem weer in zijn hok. in de winter zit die lekker binnen

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:51

Mijn cavia's had ik swinters in de schuur staan. Volgens mij kunnen cavia's wel traplopen hoor!

We hadden ook een keer een winter een cavia (die kregen we niet te pakken) buiten gelaten in het konijnenweitje. Hij had daar een hok onder de grond. Hij heeft het helaas niet overleefd... ze kunnen niet tegen vriezend weer, dat is te koud voor ze. In de boeken staat dat je ze onder de 10 graden naar de binnen moet halen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:17

Waarom koop je niet zo'n mooi buitenhok? Daar zit meestal al een binnenverblijf in en een open verblijf. Wij hadden daar ook 2 cavia's in gehouden het hele jaar door. Swinters deden we er een dikke laag stro in het binnenhok en als ze echt in de regen/wind stonden dekten we het hok af of zetten we het onder het afdak. Verder zat er gewoon zaagsel in.

Zand vind ik niet zo'n goed idee, omdat dat dat niet echt warm wordt (trekt kou aan)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:19

Nee cavia's kunnen niet goed traplopen idd, ze hebben behoorlijk zwakke achterpootjes. Dan moet je de trap heel vlak maken en dan kan het wel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:12

Ik ben vandaag geslaagd voor een buitenhok zonder ren eronder.

Hj is een ruime meter met de mogenlijkheid om een goede nachthok te maken.(er zit een schotje bij maar dat stelt niks voor dus even een ander schotje in maken)
Maar ik denk dat ik ze van de winter toch maar binnenhaal. Ze zijn in iedergeval altijd welkom bij mijn ouders mocht het bij mij niet lukken. Ik zou ze eventueel nog in de schuur bij mij kunnen zetten maar dat is wel erg saai en donker voor die beesten ondanks dat er een raam in de deur zit.

Verder kan de boven klep open dus bij erg warm weer lekker luchtig en zit er een lade onder voor het makkelijke schoonmaken.

Nu alleen even passen of er nog 1 of 2 cavia's bij komen. Ik had bij de opvang al wat gezien maar die worden alleen per 2 geplaatst. Maar goed de DUMP periode komt eraan dus ik vind vast wel wat.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:29

BrittKitt schreef:
Nee cavia's kunnen niet goed traplopen idd, ze hebben behoorlijk zwakke achterpootjes. Dan moet je de trap heel vlak maken en dan kan het wel.

hier ben ik het toch niet helemaal mee eens
als je gewoon een llop plank maakt met daarop hele kleine stukjes plank als een soort tredes gaat het prima.
die van mij zijn sneller boven dan de konijnen. ze rennen zo door.
maar het kan idd wel. word het lang onder de -10 is het verstandig om ze naar een iets warmere plek te verhuizen. dus een schuur of zoiets.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:17

mijn caaf kan in iedere geval niet meer trap lopen hij is al wat ouder. een tijd geleden heb ik een filmpje op youtube gezien. een cavia die trap kon lopen. gewoon de trap in een huis.

djonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:28

ja Haha! dat kon mijn vorige cavia ook!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:27

mijn cavia's kunnen ook traplopen.. sterker nog, ze zijn er dol op.
Tevens zijn ze ook gek op springen.. ze hoppen vanaf d grond met plezier boven op hun nachthokje Haha!

die van mij staan ook het hele jaar door buiten, in een goed geisoleerd hokje als het warm is kan het dak eraf en span ik er een stuk gaas overheen tegen de liefhebbende katten hier

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 01:12

Mijn cavia's kunnen ook príma traplopen Haha!
Fijn dat je een geschikt hok hebt gevonden Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:07

hier in de opvang hebben wij cavia's ook buiten staan (niet het hele jaar door) maar als bescherming hebben we er een hokje in zodat ze zelf kunnen kiezen.. maar als een cavia op de tocht zit moet je hem daar snel weg halen, dit kan erge gevolgen hebben (longontsteking) maar als ze niet in tocht staan zou het wel kunnen en met heeel warm weer moet je eens een fles met koud water in zijn hok leggen. hier gaan ze dan op of tegen aan liggen Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:09

Debsey schreef:
mijn cavia's kunnen ook traplopen.. sterker nog, ze zijn er dol op.
Tevens zijn ze ook gek op springen.. ze hoppen vanaf d grond met plezier boven op hun nachthokje Haha!

die van mij staan ook het hele jaar door buiten, in een goed geisoleerd hokje als het warm is kan het dak eraf en span ik er een stuk gaas overheen tegen de liefhebbende katten hier

mijne kunnen dit niet maar in de opvang lopen ze allemaal bij een trapje op Haha! ze hebben een binnen ren en dan kunnen ze via een trapje met warm weer naar de buiten ren Haha! en dit gaat goed Tong uitsteken maar niet elke cavia kan natuurlijk trap lopen hihi