Huisje voor Pim gezocht...(boxer reu)

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Huisje voor Pim gezocht...(boxer reu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 10:18

Mijn moeder heeft sinds kort een nieuwe baan omdat haar vorige baan financieël niet
meer te doen was. Ik ga in september beginnen met m'n opleiding.

M'n ma gaat 's ochtends weg om half 6 en komt om 19:00 thuis. Ik moet 2 dagen van 8 tot 16:00/17:00 naar school + 20 uur stage. Het zou dus doodzielig zijn voor Pim als hij alleen moest zitten al die tijd. Ik heb laats topics geopend over buiten lopen en alles, dat is nog steeds een mogelijkheid maar als Pim eerder in een warm huisje terecht komt vind ik dat 10x beter.
Pim z'n welzijn staat dus echt voorop.

Over Pim:
Pim is een zeer drukke boxer geboren op 7 januari 2006. Het is een geheel wit reutje met hier
en daar wat onopvallende zwarte vlekjes. Hij heeft een paspoort, een chip, is altijd netjes ingeënt en heeft laatst ook z'n prik gehad tegen hondsdolheid. Pim is nog nooit ziek geweest, had alleen laats een ontsteking maar dat is verholpen door antibiotica.

Pim is druk als hij ergens heen gaat (denk aan de dierenarts, winkelstraat) maar dat is gewoon
zijn enthousiastme. In huis is hij heel rustig (mits je natuurlijk genoeg met hem wandelt. Ik weet zeker dat je als je met Pim traint dat hij een gedeelte onder controle kan krijgen, maar het andere gedeelte...tja het is en blijft een boxer he Lachen

Pim kan geweldig overweg met andere honden, maar niet met alle. Tegen reutjes kan hij dominant zijn, maar alleen als de reu zelf ook dominant is. Als hij losloopt zoekt hij dus niet de confrontatie op en zal ook niet doorgaan met vechten als een andere reu hem pakt. Teefjes vindt hij vaak geweldig evenals kleine hondjes.

Pim kan goed loslopen, hij luistert perfect. M'n vriend oefent nu ook met loslopen in de woonwijk, maar het verschil tussen stoep en straat is nog even onwennig.

Ik zoek alleen een héél goed huisje voor Pim, dus als je hem dit kan bieden kun je contact opnemen. Ook als je kennis hebt die iets weet.

Voor verdere vragen staat m'n pb-box open maar in dit topic mag het natuurlijk ook.

Paar foto's staan al in m'n profiel, meer kan ik je mailen.

Ojajoh

Re: Huisje voor Pim gezocht...(boxer reu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:35

jammer om te zien dat er weer een hond een nieuwe baas moet krijgen...

is er geen andere optie? een uitlaatservice ofzo?
hier bij de service nemen ze de hond voor 3 uur mee naar het bos of de speelweide en er zit hier ook een creche waar de honden terecht kunnen voor bepaalde dagdelen..

misschien kan je naar zoiets zoeken in de buurt...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 05:24

kun je wat meer vertellen over hoe hij bijvoorbeeld ismet kinderen? ik pb je wel even

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 12:28

naadje24 schreef:

hier bij de service nemen ze de hond voor 3 uur mee naar het bos of de speelweide en er zit hier ook een creche waar de honden terecht kunnen voor bepaalde dagdelen..

Net alsof ik daar zelf niet aan heb gedacht. Je doet het nu net overkomen dat het is van:
Oh geen tijd, hup weg met die hond. Maar ik kan je vertellen dat dat totaal niet het geval is.

Ik gun mijn hond 10x liever een lief baasje waar hij wel voldoende tijd en aandacht krijgt,
dan dat ik hem elke dag meegeef aan vreemde mensen die hem laten huppelen in een bos.
Een creche moet ook maar in de buurt zitten, en daar zitten ze vaak ook nog lange tijd in een kennel/hok.

Denk voortaan na voordat je weer zo'n fijn berichtje plaats, want het gaat me echt aan mijn
hart dat ik Pim weg moet doen, maar soms lopen dingen totaal anders dan dat je verwacht
en dan moet je nou eenmaal keuzes maken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:44

Wat versta je onder druk? Trekken e.d. aan de riem, opspringen tegen mensen?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 12:53

Als je 5 minuten weg bent geweest begroet hij je alsof je 5 jaar bent weggeweest. Trekken aan de riem doet hij niet meer, op enkele uitzonderingen na (als we met meerdere honden lopen of als er iets spannends te gebeuren staat).

Opspringen tegen mensen heeft hij nog steeds de neiging toe, maar als je streng: nee, laag! zegt zal hij niet tegen je opspringen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:05

Vende schreef:
naadje24 schreef:

Net alsof ik daar zelf niet aan heb gedacht. Je doet het nu net overkomen dat het is van:
Oh geen tijd, hup weg met die hond. Maar ik kan je vertellen dat dat totaal niet het geval is.

Ik gun mijn hond 10x liever een lief baasje waar hij wel voldoende tijd en aandacht krijgt,
dan dat ik hem elke dag meegeef aan vreemde mensen die hem laten huppelen in een bos.
Een creche moet ook maar in de buurt zitten, en daar zitten ze vaak ook nog lange tijd in een kennel/hok.

Denk voortaan na voordat je weer zo'n fijn berichtje plaats, want het gaat me echt aan mijn
hart dat ik Pim weg moet doen, maar soms lopen dingen totaal anders dan dat je verwacht
en dan moet je nou eenmaal keuzes maken.

sjee chill out zeg! het is toch een optie om dan zo de hond zelf te kunnen houden en jezelf en de hond een hoop verdriet te besparen? ik draag alleen wat aan!! korte tenen?>

en je geeft m niet mee aan vreemden..in eerste instantie zijn het vreemden maar daarna ook niet meer want het zijn namelijk altijd dezelfde begeleiders Ja
als je ander tehuis voor hem zoekt geef je hem toch ook mee aan een vreemde in eerste instantie?

beetje onzin dat ik moet gaan nadenken voordat ik een bericht plaats,dan moet je het niet bij beestenboel neerzetten maar bij TK overige

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:11

Ik snap wel wat Naadje bedoeld.
Er staan ZOVEEL honden op internet. Ga maar eens op marktplaats kijken, en je struikeld erover. heel vaak om precies deze reden.
Had dit niet voorkomen kunnen worden als je beter had nagedacht van te voren???

Het is zo sneu voor de hond.

Het klinkt hard, maar ik snap niet helemaal hoe het kan gebeuren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:16

CharlyBrown schreef:
Ik snap wel wat Naadje bedoeld.
Er staan ZOVEEL honden op internet. Ga maar eens op marktplaats kijken, en je struikeld erover. heel vaak om precies deze reden.
Had dit niet voorkomen kunnen worden als je beter had nagedacht van te voren???

Het is zo sneu voor de hond.

Het klinkt hard, maar ik snap niet helemaal hoe het kan gebeuren.

Niet bot bedoeld maar ik bedoel dit wat jij hierboven beschrijft niet helemaal op die manier..

mij zou het ook kunnen overkomen dat ik ineens lang van huis ben bijv als mijn vriend mij nu zou verlaten dan zouden de honden 10 uur alleen zijn! Bloos! terwijl het nu heel soms maar 4 uurtjes is..
alleen zou ik alles op alles zetten om ze te houden..een uitlaatservice..een vaste betaalde oppas or what ever..dat bedoelde ik ermee..en dat idee wou ik helpen aandragen

en ja je ziet zoveel honden van de hand gedaan worden..het breekt mijn hart,want ik ben van mening dat er best andere oplossinge zijn Ja

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:16

het is toch veel eerlijker voor de hond om een nieuw baasje te krijgen die hem alle aandacht geeft, dan dat hij door mensen van uitlaatdienst 3 uur per dag weg gaat en voor de rest ook een beetje alleen is? Zoals hij omschreven wordt, houdt hij erg van aandacht en is hij erg energiek. Ik hoop dat hij een leuk baasje krijgt Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:21

J_Charissa schreef:
het is toch veel eerlijker voor de hond om een nieuw baasje te krijgen die hem alle aandacht geeft, dan dat hij door mensen van uitlaatdienst 3 uur per dag weg gaat en voor de rest ook een beetje alleen is? Zoals hij omschreven wordt, houdt hij erg van aandacht en is hij erg energiek. Ik hoop dat hij een leuk baasje krijgt Lachen

ja helaas word dus door veel mensen zo gedacht en zitten er daarom zoveel honden in het asiel en staan ze op marktplaats...

dat is nou eenmaal als je er aan begonnen bent...

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:25

naadje24 schreef:
J_Charissa schreef:

ja helaas word dus door veel mensen zo gedacht en zitten er daarom zoveel honden in het asiel en staan ze op marktplaats...

dat is nou eenmaal als je er aan begonnen bent...

ik zeg niet dat het goed is dat al die honden op marktplaats staan en dat al die mensen honden nemen voordat ze er eerst goed overna hebben gedacht. Tuurlijk niet. Maar daar moeten mensen overna denken VOORDAT ze een hond nemen!
(Je moet altijd goed nadenken voordat je aan een huisdier begint dat lijkt me logisch)
In dit geval is het dus al te laat en vind ik persoonlijk een uitlaatdienst of een creche minder eerlijk voor deze hond dan een nieuw baasje die hem wél alle aandacht kan geven die hij verdient.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:30

dat is jouw mening,ik heb er een andere visie op

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:33

dat blijkt. Maar ik denk dat we allebei van mening zijn dat er eerst goed nagedacht moet worden, voordat je een hond aanschaft ( zo voorkom je de 'marktplaats' problemen:) )

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:42

ik vind ook dat honden tegenwoordig makkelijker weg worden gedaan..
als ik mijn honden niet alle tijd had kunnen bieden dan was ik uit mezelf minder gaan werken..

ik had laatst een discussie/ruzie met mij baas.. ik had me verslapen en hij vroeg hoelang het zou duren.. ik zei geen idee moet eerst de honden uit laten.. zegt hij: wat is nou belangrijker? je honden of je werk? ik heb dus heel hard MIJN HONDEN geroepen!!!

ik zou er mijn baan voor op zeggen.. echt waar.. zoveel hou ik van mijn hondjes..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:27

Moderatoropmerking:
Aangezien er inmiddels een discussie loopt die niet relevant is voor het topic sluit ik dit topic.

TS mag op EA-OV een nieuw topic openen om een tehuis voor Pim te zoeken.