asielkitten bij ratten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

asielkitten bij ratten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 22:56

hallo ,
ik ben onlanks met men vriend een klein katje voor zijn kleine zusje uit het asiel gaan halen.
Daar zitten nu echt geweldig veel kleine katjes ( 20-30 )
dus heb ik lief naam mijn moeder gekeken en ik mag na dat we op vakantie geweest zijn een poesje adopteren.
Het probleem is : wij hebben hier een mini-maltezertje ( een heel lief hondje ) en 3 ratjes.
zou dit problemen geven en hoe kan ik dit het beste aanpakken volgens jullie ?
Groetjes kelly

Liezel1

Re: asielkitten bij ratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:58

wat is precies het probleem?
ben je bang dat de kat achter de ratten aan gaat?
wij hebben een kooi hoog van de grond, dus nergens last van..
we hadden bedacht de kat kennis te laten maken met de ratten, maar die maakte dat hij weg kwam, hij vind ze doodeng!!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 22:59

daar heb ik inderdaad bang voor. hier staan ze namelijk op de grond ( wel uit de tocht ,... )
en ik ben bang hoe de hond hierop gaat reageren.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 12:22

iemand nog ervaringen ? groetjes

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:14

Wij hebben hier twee honden, een kat en alles gaat hier prima. De jonge kat van mijn zus komt hier regelmatig over de vloer en als kitten was ze ook gefacineerd door de ratjes, dan ging ze op de kast ze een hele tijd in het oog houden, één keer lag ze vanboven op de kooi naar de ratjes te zien, maar nadat één van mijn ratjes hadden laten merken dat ze absoluut geen kat dulden (ze hadden in haar poot gebeten Clown ) heeft ze dit nooit meer gedaan en heeft ze ongeloofelijk bang van mijn ratten, wat ik dus niet erg vind. Knipoog Normaal gezien kan ze je ratjes niets doen als de traliesafstand niet te groot is en anders laten ratjes het ook wel merken hoor! Knipoog

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:38

Nou, de enige ervaring die ik heb met katten en ratten is: blijf er altijd bij. Mijn schoonzusje had een nieuwe kitten en toen die alleen thuis was heeft ze haar rat geklauwd door de kooi heen, het arme beest had een gebarsten ooh en kreeg een ontsteking in de schedel waaraan het is overleden. Ik zou het zelf niet aandurven nu een kat te laten bij mijn ratten, maar als je het goed traint dan kun je het ze leren. Zolang ze nog volop in de leerfase is (je kat) kun je ze echt niet alleen laten, want een klauw uit nieuwsgier is zo gedaan en de schade is dodelijk. Ratten laten niet altijd snel genoeg aan indringers weten dat ze er niet van gediend zijn. Mijn vorige groep ratjes had een hele rustige leidster die nergens bang voor was en alleen maar nieuwsgierig was naar gestoord blaffende honden die haar wilden aanvallen (met de kooi ertussen natuurlijk). Dus pas er gewoon goed mee op, blijf erbij, tot er een bepaalde verstandhouding is. Dat is met alle nieuwe gezinsleden zo.

Succes ermee.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:51

de tralieafstand is 1 cm.
2ratjes laten snel merken dat ze geen vreemden dulden door direct te bijten als er iets te dicht aan het kot komt , maar 1 ratje is zo nieuwschierig dat ze enkel gaat snuffelen.

hoe krijg je een katje het beste zindelijk ?
groetjes

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 01:42

Katten zijn meestal (let op ik zeg meestal) zelf al zindelijk.. Wat anders helpt is als je de kattenbak gevuld heb, hem in het zicht zet (Zodat de kitten hem niet hoeft te gaan zoeken). Hem even in de kattenbak zetten en dan gewoon laten staan.. dan gaat hij gewoon weer spelen en kan je hem er later als je dat wilt nog eens in zetten. Meestal snappen ze wel dat ze daar hun behoefte moeten doen.

(als dat nou ook eens kon met puppies zou dat mooi zijn.. ><)

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 10:13

dank je voor de tip Lachen
we zijn gisteren in een asiel gaan zien ( kijken hoe de beestjes daar verzorgt werden , wil niet het eerste het beste asiel uitkiezen..) maar daar waren ze echt onvriendelijk :S .. dus vandaag gaan we eens kijken naar een ander asiel Lachen
groetjes