Aalscholver gered van hongerdood

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spikers

Aalscholver gered van hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:03

Gister merktte ik ineens een aalscholver op die in mijn tuin zat niet echt normaal dacht ik.
Dus heb ik eerst even een paar foto's gemaakt want die gelegenheid krijg je niet iedere dag om van dichtbij zo'n vogel te fotograveren.

Toen heb ik diverse pogingen gewaagd om hem te pakken, maar ja die grote bek Vingers aflikken klapte een paar keer vervaarlijk richting mijn armen en zo moest ik overgaan op een andere methode.
Methode "OUD TAFELKLEED' Pling deze werd uit de kast gerukt en over de vogel heengegooid en dat lukte gelukkig wel, ik heb hem toen maar even in een lege paardenbox gezet en samen met mijn mannetje hebben we hem in een kattenreismand gepropt ( bij gebrek aan een grote doos ) en hij heeft hem later naar de Fugelpits ( vogelopvangcentrum ) gebracht, waar hij de lieftallige dame die hem wilde bevrijden uit de kattenreismand lekker in haar handen heeft gepikt. Haha!
De vogel was sterk vermagerd maar ze zag er wel goede hoop in, hij moest eerst maar even eten.
Veel dank gaat uit naar de Fugelpits waar je altijd terecht kunt, zonder hun waren deze dieren opgegeven. Afgod
Hé mijn dag was weer goed. Bloos

Afbeelding

Afbeelding

RoseK

Re: Aalscholver gered van hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:08

Heee, die beesten hebben wij ook altijd bij de vijver, die zijn echter alles behalve uitgehongerd...ze eten de hele vijver leeg.
Goed van je hoor, dat je hem naar de opvang hebt gebracht, kan ie zich weer lekker te goed doen aan de visjes!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:51

Deze was echt verzwakt want ik kon hem op een meter naderen en vliegen kon ie niet alleen weglopen en wat fladderen.
Zijn borstbeen was ook overduidelijk te voelen, hij zal nu wel z'n buikje rond hebben met vis.
Ze zijn hier ook wel vaker maar dan zitten ze ergens bij een brede sloot achter mijn huis, deze zat in de tuin langs de weg.

Ja en de vogelopvang, super en ze zitten hier een paar km. vandaan, ben er al verschillende keren geweest om een zielig beestje te brengen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:43

Is weer eens wat anders dan een musje of merel in de tuin Knipoog Je hebt het handig opgelost hoor.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:45

Leuk Spikers!!! Mooie foto`s, zeker heel apart en eens wat anders als een mus of een spreeuw!!!