[Spoed] Baby-merel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

[Spoed] Baby-merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:44

Hallo,
Ik was vanmorgen mijn ontbijt aan het maken en toen zat er midden op de weg voor mijn huis een baby-mereltje, maar er kwam een kat aan!
Wat doet die kat stampt met zijn pootje steeds op zijn hoofd, dus ik ren erna toe, en doe die kat weg en haal dat mereltje weg.
Vaders was er toen nog wel, maja ik mee naar de achtertuin genomen, en daar even met hem gezeten, maar niet aangedacht dat als je hem aanraakt de vader/moeder hem dan afstoot, had ik gehoord!
Dus ik had hem vrijgelaten in detuin, en hij was naar de buren gegaan.
Wat gebeurde er nou, kom ik terug van de manege, zit mijn moeder met dat baby-mereltje in een handdoek, want hij was in een vaas gaan zitten met 30 cm water erin, dus hij was kletsnat & kon er niet meer uit.

Naja daar zitten we nu dus mee, dus mijn moeder zegt ik laat hem zo vrij weer als hij weer warm is, en ik zeg en zon andere vrouw van ja dat gaat niet meer he, dan stoot zijn moeder hem af.

Dus nu hebben we hem in een kooitje gedaan, met stro+hooi voor de warmte en water + eten.
We hebben besjes, appelstukjes + wormen gegeven,
Maar ik weet nu niet wat ik moet doen, en wat merels eigenlyk eten

Wat kan ik nu het beste doen, vrij laten of nu blijven verzorgen & hopen dat hij het haaalt ?

Iemand ervaring mee ?

Help me aub!

Britt

Re: [Spoed] Baby-merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:26

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:28

DA bellen voor advies, of een vogelopvangcentrum. Je kunt beter een lamp erboven hangen voor de warmte. Verder moet ie zijn hoofdje kunnen steunen op iets.
Hoe groot is ie al? Na zo'n flinke onderkoeling geef ik weinig kans helaas...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:32

Warm houden!
Op een kruik of een warmte lamp er boven.
Als je de moeite neemt om wormen op te graven, knip die dan in kleine stukjes, want hij slikt ze anders in geheel door en bijt er niet op, dus die wormen leven nog even in zijn maagje/darm en kunnen daar voor problemen zorgen.
Je kunt nu op dit tijdstip de opvang van mijn moeder nog bellen voor tips. Ze is nog wakker!!
Telefoonnummer van Vogelopvang Onder de Regenboog te Eck en Wiel is: 0344692272

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:38