Tja.. En wat nu?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tja.. En wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:30

Sinds een paar weken heb ik twee ontzettend lieve katten te logeren. Dikke speklapjes, gigantische knuffels, echt hele leuke beestjes. Ze konden niet mee verhuizen naar het nieuwe huis van een vriendinnetje van mij (dank je wel huisbaas!!) dus ik zou ze opvangen voor een tijdje, om dierenasiel te voorkomen...

Ik werd verliefd, en wilde ze toch wel erg graag houden. Bloos

Maar ondertussen ben ik erachter dat ze mijn dochtertje van 10 maanden toch wel erg eng vinden. Die zit in een IEHHHHHHHHHHHHHHHH fase en gaat achter ze aan, probeert ze te pakken...

Dat vinden ze dusdanig eng dat ze elkaar, en mijn eigen kat nu regelmatig in de haren vliegen (neem tenminste aan dat het daardoor komt, kan echt niks anders verzinnen)...

Nu begint het er toch op te lijken dat het asiel word, want advertentie hier, en op marktplaats hebben tot nu toe nog niks opgeleverd. Voel me er érg slecht onder, want ik wilde dat juist voorkomen, maar anders weet ik het eigenlijk ook niet meer...

Donderdag ga ik met mijn DA een afspraak maken voor de basis enting... Dan kunnen ze over twee weken toch naar het asiel hier... Verdrietig

Arrabel

Re: Tja.. En wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:35

Heel vervelend, maar je dochtertje gaat toch boven alles.
Kan je haar niet duidelijk maken dat ze niet aan de katten mag komen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:54

Kennissen van ons hadden dit ook.
En die hebben een deel van het huis zo aangepast (klinkt dramatischer dan het is) dat de katten daar makkelijk kunnen komen en zich prettig voelen, maar hun zoontje niet.
Kattenluik zodat katten zelfstandig naar buiten kunnnen en in de doorgang van bijvoorbeeld woonkamer naar keuken hebben ze een schotje in de deur gemaakt (met klipjes zodat het wel makkelijk weg te halen is) van 60 cm hoog. Katten springen er over heen, volwassenen stappen er over heen, kind blijft er achter...
En als het kind ouder is en meer zal begrijpen van wel en niet mogen, dan hopen ze hem uit te kunnen leggen dat hij niet achter de katten aan mag zitten en ze alleen mag aaien als ze zelf naar hem toe komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:13

Helaas is ons huis niet zo groot dat we dergelijke aanpassingen kunnen maken. En ook een kattenluikje is ons door de woningbouwvereniging geweigerd.

Mijn kleine meisje snapt nog niet dat ze er niet aan mag zitten (mijn grotere meisje van 2,5 snapt het soms ook nog niet), en het aller engste vinden ze wel het gillen wat ze doet uit enthousiasme...

Tis gewoon echt sneu op deze manier..

Als we een eengezinswoning hadden, met een tuin, dan was het een heel ander verhaal geweest en waren de aanpassingsmogelijkheden eindeloos geweest...

Zoek nog steeds naar een geweldig huisje, hoop nog steeds op een wonder in die richting, maar het begint er steeds slechter uit te zien...