Ik zelf heb een binnenkonijn die in een enorme kooi (2 verdiepingen hoog 1,20 bij 1 bij 96) zit en zeker 5 uur per dag door het huis mag banjeren vaak zelfs nog meer en hij kan het zelf aangeven wanneer hij eruit wilt en er weer in.
We hebben ook een tuin maar vanwege veel katten wil ik hem liever niet in de tuin staan vandaar dat we een binnenkooi hebben (hij zal dan wel in een hok achter gaas? zitten maar ik neem liever het risico niet).
Wat is volgens jullie beter, een konijn dat binnen zit, of een konijn dat buiten zit?
Voor mij is het zo dat,
Binnen:
Binnen meer aandacht, kan aandacht komen vragen wanneer hij zelf wilt, kan aangeven wanneer hij uit de kooi wilt.
Buiten:
Meer frisse lucht, gras (alhoewel hij vaak genoeg rond mag lopen in de tuin als ik erbij ben), verder?
Wat is volgens jullie beter voor een konijn?
Ps,
Mocht iemand zich afvragen waarom hij alleen zit, we hebben met nu al 4 andere konijntjes geprobeert te koppelen, zelfs geprobeert in het begin om hem samen met zijn broertje te nemen, maar hij accepteert het niet en kan gevaarlijk uit de hoek komen, verder krijgt hij zoveel aandacht als hij wilt aangezien hij zelf kan aangeven wanneer hij aandacht wilt en dit krijgt hij ook altijd (omdat we hier in huis allemaal gek met hem zijn).