Kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 17:40

Hoi! Net belde iemand dat er een oude vrouwelijke gestireliseerde kat gevonden is. Ze is rond de elf jaar, vriendelijk en rustig. Echter, niemand wil haar hebben dus moet ze naar het asiel. Nu heb ik er wel heel veel belangstelling voor, maar ik weet niet of mijn woonsituatie geschikt is voor een kat. Daarom wil ik hier graag wat advies vragen. Ik wil al heel lang een kat maar weet niet of dat eerlijk/gezond is voor de kat omdat ik:
- een éénkamerwoning van maar 22M2 heb
- de kat niet naar buiten zou kunnen
- de kat toch vaak zo'n vijf/zes uur per dag alleen moet kunnen zijn
- het vaak erg warm op mijn kamer wordt
Ook vraag ik me af of een kattenbak in mijn (slaap)kamer niet erg ongezond is. Ik ben wel bereid om veel aandacht en verzorging aan de kat te besteden. Het is dus al een oudere kat die niet meer de hele dag buiten rond hoeft te springen, maar het blijft een dier dat beweging nodig heeft. Wat is jullie advies? Alvast bedankt!

Fitch

Re: Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:26

Helemaal niemand? Verdrietig

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:28

Het is idd n oudere kat. Denk op zich dat het wel moet kunnen. Vraag me alleen je ruimte af, maar dat kan ik zo niet inschatten. Die gezondheid van die kattenbak valt heel erg mee, als jke hem goed schoonhoud, dus elke dag even schoonscheppen, is er heel goed mee te leven. Veel succes ermee!
Groetjes, mij

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:20

Lijkt me geen probleem hoor, zeker niet voor een rustige oudere kat. Veel plezier ermee zou ik zeggen !

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:43

Oke, bedankt! En die warmte dan, zou dat niet slecht zijn? Mijn kamer heeft vrij slechte ventilatie en de zon staat er vaak nogal op.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:51

Kan best, lijkt mij geen probleem Lachen