Rotzakken...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Rotzakken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:21

pff... ik was deze middag wat met mijn jongste kat aan het knuffelen, merk ik plots dat er zo'n kogel van een loodjesgeweer in zijn poot zit Boos! In de rechtervoorpoot, net onder het ellebooggewricht.
Er heeft dus een of andere idioot op mijn kat geschoten!
De wonde is niet vers, dus dat ding zit er al enkele dagen. Weer typisch... ben ik een weekje weg van huis, maken ze een zeef van mijn kat.
Mijn ouders waren wel thuis om voor de dieren te zorgen, maar die hebben het niet opgemerkt. Het is ook niet bepaald een knuffel-katje die graag aangehaald wordt.

ok, ik weet het, het is nu eenmaal het risico als je je kat buiten laat lopen... maar dan nog, wie gaat nu op een kat gaan schieten?

Ik ben net terug van de politie. Ik heb klacht ingediend tegen onbekenden, dusja, het staat in hun computer maar een onderzoek komt er niet... daar heb je veel aan.

Om 17u15 gaan we naar de dierenarts. Hopelijk is er maar 1 kogel in die kat terecht gekomen. Ik mag er niet aan denken dat er nog ergens eentje zit en dat hij er een loodvergiftiging aan overhoudt Verdrietig
Ik ga deze avond ook nog eens aanbellen bij de buren enzo... wie weet komt er iets aan het licht.

Donja

Re: Rotzakken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:29

Dat meen je niet !!
Wat een klere streek. Heeft je kat er veel last van?

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:33

Wat een debielen zeg, die sporen echt niet.

Beterschap met je kat Ach gut

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:35

Jemig zeg! wat een debielen Veel sterkte en beterschap voor je kat

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:35

zulke mensen
echt
grrrrr Stoom uit je oren
je gaat toch niet voor de lol op iemand z'n kat schieten Ziek
beterschap voor je poesel Ach gut

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:38

Belachelijk dat dat soort mensen bestaan. Zou haast in staat zijn als het bij mijn kat gebeurde even hetzelfde terug te doen. Ik hoop voor je dat je de daders achterhaald ook al is dat haast ondenkbaar. En typisch de politie om er niks aan te doen. Moet eerst altijd echt iets erg gebeuren voor ze er achter aan gaan.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:39

Hij heeft er gelukkig niet veel last van. Hij loopt normaal rond, reageert normaal op zijn omgeving... alleen zit er een stuk lood in zijn voorpoot.
Het moet er echt al enkele dagen zitten, want er zit al een mooi korstje rond. Het ziet er ook niet ontstoken uit.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:42

Gelukkig heeft hij niets, maar wat belachelijk!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:11

Ik ben net terug van de dierenarts. De kogel is afkomstig van een lichte luchtkarabijn.
Ik heb ook al wat rondgevraagt in de buurt, maar de meeste mensen hebben hier zelf katten en kunnen absoluut niet bedenken wie er zou kunnen geschoten hebben.

De kat zelf merkt er amper iets van (stoer beest Haha! ) dus die is het binnen een week wel vergeten. Gelukkig zat de kogel in zijn poot en niet in zijn buik of iets dergelijks... ik mag er niet aan denken Ach gut

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:05

Misschien was het een jager en die heeft per ongeluk op je kat geschoten ?

Maar dan nog , wel erg stom !Gelukkig heeft je kat er geen last van !

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:09

Dit is jaren geleden ook bij onze kat gebeurd. zij kwam 's avonds in huis met een gaatje in haar schouder. Op haar was ook geschoten. Een paar dagen ervoor was een buurvrouw komen klagen over poes. Zij deed nogal stoute dingen. (poes niet de buuf). Ik heb later gevraagd wie er nu last had van poes. dat wilde zij niet zeggen. Ik vertelde dat er op poes geschoten was. Oei, dat was niet de bedoeling geweest. Ze hadden haar slechts willen VERGIFTIGEN!
ik heb later in de buurt briefjes rond gebracht met het verzoek als de mensen last hadden van onze poes ze bij ons moesten komen. En niet zoiets lafs doen als op haar schieten. Ik had er bij gezegd dat we aangifte hadden gedaan. Hadden we niet, maar dat hoefde de buurt niet te weten. Een paar jaar later hoorden we van de overbuurman dat er op zijn kat ooit ook geschoten was. maar wie het op zijn geweten had...? geen idee.
Maar het is wel heel akelig om te weten dat er zulke dierenbeulen zijn. onze poes loopt nu nog rond met het kogeltje in zijn schouder; we hebben het nooit eruit laten halen. Ze heeft er geen last van.
sterkte met poes! ik ben heel lang wel heel bang geweest dat ze poes nog wat aan zouden doen. gelukkig niet.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:15

Een jager zal het wel niet geweest zijn... we zitten hier midden in een woonwijk. Het kan evengoed gewoon een kind geweest zijn.
Het is in ieder geval al niet de eerste keer dat er 'actie' ondernomen wordt tegen de katten hier. Vorig jaar is mijn oudste kat bijna gestorven door een vergiftiging...

Ik vraag me af hoeveel dieren er reeds neergeknald zijn. Want mijn twee katten zijn lang niet de enige die hier rondlopen.