Kan meerdere dingen zijn Meestal is het een soort van lievigheid volgens mij, gewoon vriendelijk bedoeld. Wat je bij andere honden vaak ziet, als eentje zich dominant opstelt en de ander zich onderschikt, gaat de ondergeschikte vaak de lippen van de dominante likken. Maar dat is het volgens mij bij ons niet. Verder likken ze volgens mij ook wel eens omdat je zout op je handen hebt als je hebt gezweet, of als je net iets met je handen hebt gegeten vinden ze het ook erg lekker Groetjes, mij
Volgens mij heeft het vooral met onderdanigheid te maken als ze in de buurt van je gezicht likken. Als ze je handen of iets dergelijks likken, zit er vaak een lekker smaakje aan.
het heeft ook te maken met aandacht.. de honden van mijn vriend gaan je altijd likken, en als je ze dan aait stoppen ze stop je met aaien dan gebinnen ze weer te likken.
-onderdanigheid , de andere hond(oftewel mens) tevreden willen stellen -Bloed , geur etc oplekken meestal je hand, arm , been -sommige doen het ook als ze opdringerig zijn
Hahah ik heb het leukste hier voor bij zien komen...
Een hond likt eingelijk om 3 dingen: - omdat die jou als boven hem ziet en dat wil laten bevestigen. - jonge puppies vooral omdat ze dan verwachten dat je overgeeft omdat ze dan honger hebben. Ouderen honden kunnen dit ook doen als ze honger hebben maar komt minder voor. (is verwilderd gedrag, dus van de voorouderen nog overgenomen) - Als je thuis komt en hij springt tegen je op en likt om je te begroeten.