Natuurlijk.
Dit "ras" (want het is nog niet echt een ras) is nog niet erkend in Nederland. Ik ben er wel mee bezig, maar het is een hele hele lange weg. Goed bemaande jongen hou ik en wil ik straks inkruizen met raszuivere NHD om kleinere konijntjes te krijgen, koterere oortjes, bollere hoofdjes en korter in de rug, minder nek. Maar goed dat is toekomst.
Er zijn meer mensen die deze diertjes fokken en ondertussen zoveel verschillende hangoorrassen hebben gecreerd die allemaal niet erkend zijn dus ook geen rassen dat er niet een hele goeie kop op te trekken is. Ze worden ook wel lionhead lops genoemd, maar we zijn Nederlanders geen Engelsen, ze worden ook niet erkend met een Engelse naam, maar dat werkt natuurlijk wel goed voor de verkoop
Eerst was het echt dat ze een flinke bemaand hoofd moesten hebben net als een leeuw tegenwoordig noemen ze dat peking widder (widder = Duits voor hangoor, beetje onzin) of mini angora lop of wat dan ook allemaal. Allerlei rare dingen, in mijn ogen is het nog steeds een mooi bemaand dier met mooie volle manen net als een leeuw en dat is ook mijn uitganspunt. Welke kleurslag ik straks mee verder ga weet ik nog niet, eerst wil ik gewoon goeie bemaande.
Hier foto's van de beste dieren die ik nu heb zitten.
Mijn ram, vind ik persoonlijk niet zo goed bemaand

Zwabber 1 van naar mijn idee betere voedsters alleen wat lang in de rug

Pluis dit is de moeder, vind ik zelf een erg mooi dier, is al wat korter, wat boller kopje en een mooie tekening. Haar manen komen helaas niet helemaal tot zijn recht op deze foto.

Ik heb nog een paar die weinig manen of geen manen hebben, maar wel drager zijn.
Momenteel is er nog een leeuwenkopdragende aan het plukken zie ik net op de cam
dus die kan ook elk moment jongen.
En nog even update foto's:
1. Dit is het nest met de Fransen

2. Het nest wat vanochtend geboren is, 6 bonten en 2 effen, ik zal deze elke dag wel even op de foto zetten is leuk om de groei te zien.

3. De leeuwenkoppen met de Fransen, helaas is er 1 leeuwenkopje dood gegaan, deze werd al klein geboren en wilde deze graag overleggen, maar was vanochtend te laat. De overige doen het allemaal erg goed. Ik hoop dat er een mooi bemaande ram zit om mijn huidige ram te vervangen, omdat deze niet super bemaand is.