Kat & hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen katje?

wel
5 (35%)
niet
8 (57%)
misschien
1 (7%)

Totaal aantal stemmen: 14

Hvelreki

Kat & hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:49

Hallo iedereen,
we hebben thuis een hond (labrador) een nu wil mijn vader een katje (iemand heeft een paar kleintjes en vroeg of wij er geen wouden). Maar het probleem is dat mijn hond niet zo gek is op katten. Maar omdat diegene die de hondenschool leidde ooit is zei dat honden niets zouden doen aan kleintjes (weet nu niet of ze hiermee puppy's bedoelde/kleine katjes). Ik denk niet dat mijn hond dat katje zal aanvallen ofzo hoor, alleen gaat ze ermee willen spelen en ik ben bang dat ze dat te wilt gaat doen; dat dat katje zich niet kan verdedigen en ja.. De gevolgen hoef ik niet te beschrijven. Iemand die ervaring heeft daarmee? Of gewoon een tip? Vinden jullie: wel katje of niet?
Alvast bedankt iedereen Lachen!

K_im

Re: Kat & hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:54

Als je het niet zeker weet niet doen! Ik heb ook een hond en 2 katten gehad. En dit ging super. Maar bij de vorige eigenaresse was de hond hier al aan gewend. De katten van mij waren overigens al volwassen. De een was ooit een zwerfkat en was dus aardig gewend aan wat honden, en me andere kat woonde vroeger samen met een ander hondje. Als de hond met ze wilde spelen konden ze zich heel makkelijk verdedigen.. Ze lagen ook wel eens gewoon met z'n drieën in de hondenmand te slapen..
Maar een jong katje die kan zich niet verdedigen, het lijkt mij dus niet verantwoord om dit te doen. Het zou allemaal goed kunnen aflopen, maar je weet maar nooit..

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:33

Niet doen, is absoluut niet verantwoord.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:37

Als je je hond niet vertrouwt zou ik het niet doen .

Diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:43

Wij hadden ook een hond die gek was op katten, altijd erachteraan willen.
We hadden die tijd ook een kat, maar ze waren nooit samen in 1 ruimte en wisten eigenlijk niet van elkaars bestaan.
Toen zijn we verhuisd en moesten hond en kat samen.
Dit ging zonder problemen, ze liepen gewoon langs elkaar heen, de hond wist dat de kat bij het huis hoorde, want buiten was hij nog altijd even gek op katten.

Ik zie niet zoveel problemen eigenlijk, je kunt ze altijd rustig aan elkaar laten wennen.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:50

oeps fout gezien ik dacht dat de poll over je eigen ging
maar dus misschien beter niet doen
of &andrs een dgje of twee proberen als het likt houden gaat h
et niet wegdoen

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 01:30

LaUrOssssss schreef:
oeps fout gezien ik dacht dat de poll over je eigen ging
maar dus misschien beter niet doen
of &andrs een dgje of twee proberen als het likt houden gaat h
et niet wegdoen

nee dat is lekker voor de kat.

Als je hond niet met katten kan moet je er gewoen geen kat bij nemen. Dat is stress voor alle partijen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:00

Weet niet of je hond zich makkelijk aanpast.. Onze hond ging vroeger ook altijd achter katten aan, werd helemaal gek als ie een op straat zag lopen. Nou heeft ie een keer een flinke mep van een kat gehad en sindsdien ziet ie ze niet meer staan.
Ook met konijnen zo, eerst was dat allemaal interessant, maar nu kijkt hij er niet meer naar, kan konijn zo bij 'm in z'n mand leggen en hij zal 'm niks aan doen.

Ik zou je hond eens meenemen daar naartoe, dan zie je snel genoeg of hond agressief reageert of het alleen maar interessant vind en verder niks raars doet..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:16

wij haden de katten al eerst. en hond is er toen mee opgegroeid. ik zou geen kat nemen in jouw situatie. als het niet gaat. dan zit je met het katje die je weer weg moet doen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:38

Hoe reageert je hond als deze een kat tegenkomt op straat... Niet dat het betekend dat als je hond er dan niets mee doet dat je dan een katje kan nemen omdat deze er dan ook niets mee doet. Het is toch het huis van je hond, en deze kan een katje als een soort van indringer zien..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:57

Onze duitse herder is absoluut geen kattenfan, maar wel van zijn 'eigen' katten Haha! .
Dat gaat supergoed en is ook heel leuk om te zien hoe vooral onze rode kater eerst hem mauwend begroet als hij binnen komt, voordat wij aan de beurt zijn Tong uitsteken .
Onze Jack Russel vindt alles best, zolang hij maar de baas kan spelen en de katten kan treiteren (lees: ze bespringen als ze op de tafel willen springen Clown ).
Nee, geen moment spijt van zowel honden als katten, is alleen maar leuk.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:24

Wij hebben een tijdje ook een jong katje moeten opvangen.
Maar ons probleem was dus ook onze hond.
Als hij buiten een kat zag wou die er meteen achteraan.
We hadden het katje dus toch maar mee naar huis genomen en onze hond was er zo lief voor.
Ze sliepen samen op de bank enz.
De eerste paar dagen was het natuurlijk wel ff wennen.
Hij liep er de heletijd achteraan en de kat kroop dan snel onder de bank zodat onze hond er niet bij kon.
Maar uiteindelijk is het helemaal goed gegaan tussen die 2. Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 15:59

Mlies schreef:
Weet niet of je hond zich makkelijk aanpast.. Onze hond ging vroeger ook altijd achter katten aan, werd helemaal gek als ie een op straat zag lopen. Nou heeft ie een keer een flinke mep van een kat gehad en sindsdien ziet ie ze niet meer staan.
Ook met konijnen zo, eerst was dat allemaal interessant, maar nu kijkt hij er niet meer naar, kan konijn zo bij 'm in z'n mand leggen en hij zal 'm niks aan doen.

Ik zou je hond eens meenemen daar naartoe, dan zie je snel genoeg of hond agressief reageert of het alleen maar interessant vind en verder niks raars doet..

Wel, volgens mij moest ze eens gebeten/gekrabt worden door een kat, zou ze volgens mij die kat snel met rust laten. Met ons konijn, is hetzelfde gebeurt als bij jou. Eerst altijd blaffen enzo (niet aanvallen, dat niet) nu kan je gewoon het hok uitkuisen, terwijl dat konijn daar half uit is en ze staat er gewoon rustig op te kijken.

Mijn hond is niet agressief tgo katten (tenzij ze uren 's nachts in de tuin zitten te janken, dan zal ze wel eens boos blaffend naar buiten stormen Tong uitsteken ); alleen wil ze er mee spelen... (net zoals ze andere honden als speelkameraden ziet)
Iedereen bedankt voor zijn reactie Lachen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:25

Wij hadden al een kat toen we er een volwassen hond bij kregen die niet aan katten gewend was. Hij wist al vrij snel dat de poes bij het huis en ons hoorde. Hij is nog steeds niet dol op de poes en omgekeerd ook niet, terwijl poes heel gek op honden is.
Wij hebben altijd katten en honden samen gehad. Kleine katjes bij volwassen honden en pups bij volwassen poezen. Maar het scheelt volgens mij wel dat en de honden en de katten aan elkaars soorten waren gewend.
maar als jij je hond niet vertrouwt bij katten zou ik het niet proberen.