Vleermuizen in huis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Vleermuizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 23:05

Pffffffffffft , ik heb sinds een week nogal te maken met vleermuizen....woon sinds februari in een nieuw huis en de buren hebben het ook elk jaar Tong uitsteken

Ze zitten onder de dakranden enzo.
Op zich hoeven ze van mij niet helemaal weg , die diertjes hebben het toch al moeilijk zat , maar ik heb er nu elke avond 2 of 3 keer 1 in huis en die kan ik dan nog ternauwernood van de poezen redden en weer buiten aan de muur plakken.

Het zijn best wel leuke diertjes eigenlijk , zijn alleen maar heel bang en proberen weg te komen , hebben stevige grip overal op ook Haha!

Elke avond om even half 11 is het raak , ze lijken wel overal vandaan te komen. Of de poezen brengen ze mee naar binnen.
Ik zit nu dus constant gespitst op dat elektronische geschreeuw dat er weer zo'n vodje door een kat belaagd wordt.

Vannacht was het om 2 uur zelfs nog raak , ben er 2 keer uitgeweest om weer een vleer te redden en naar buiten te mikken.

Gisteren waren het er 3 , vandaag ook alweer 2 en er zal best nog wel wat komen....

Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet eigenlijk , wil die diertjes geen kwaad doen maar om nu elke avond / nacht ermee bezig te zijn daar heb ik ook niet zo'n behoefte aan. Ze moeten gewoon wegwezen uit huis. Er wordt er natuurlijk ook vast wel een keer 1 opgevreten als ik straks een keer niet op tijd ben bij de geschreeuw , na de 5e ofzo vonden de poezen het wel een sport worden en ik kom ze elke keer afpakken dus elke keer zijn ze meer vastberaden Knipoog

Voor alle ramen zitten al horren behalve het Velux dakraam , die is in bestelling Knipoog

Maar op het zoldertje hoorde ik er ook een paar rommelen vannacht. Het schijnt dat die diertjes nu uitvliegen.

Iemand anders ook last ervan ? Is er iets wat ik kan doen om ze buiten de deur te houden....?

Tropico

Re: Vleermuizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:34

Gut ik zou niet weten wat je eraan zou kunnen doen, maar wat ik wel even wilde zeggen is dat
ik het echt super van je vind dat je de vleermuizen zoveel mogelijk uit de klauwen van je katten houd.

Ik ben erg benieuwd naar wat voor oplossign ervoor te vinden valt, voor de komende weken sterkte Ach gut

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:01

Goh, zou mijn zoon graag met je ruilen zeg! Die zou de hemel te rijk zijn met vleermuizen binnen, want die vindt ze geweldig Haha! .

Helaas heb ik geen zinnige tips voor je Bloos .

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:54

alles afsluiten zodat ze niet naar binnen kunnen komen. dus ook letten op gaten en dergelijken. ook de zorgen dat ze niet op de zolder kunnen komen of ervoor zorgen dat ze van zolder niet naar beneden kunnen komen. ze kunnen zich best klein maken dus ze kunnen ook door kleine gaatjes heen. misschien kan je de dierenbescherming ofzo even bellen om te vragen wat je verder kunt doen.

en super van je dat je er iedere keer uitgaat om ze te redden van je katten. echt klasse, maar ik snap dat het naar een tijdje nogal vermoeiend wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:19

Ze schijnen al door een gaatje van een cm heen te kunnen , dus een ruimte vinden ze altijd wel ben ik bang.

Het zijn best geinige diertjes hoor , zit geen kwaad in.