Wat gebruiken jullie voor vlooien en teken bij de hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat gebruiken jullie voor vlooien en teken bij de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:54

Wij gebruiken frontline, toch vind ik deze altijd best duur.
Zijn er varianten die ook tegen vlooien en teken werken, goed zijn en minder duur?

Vandaar de vraag, welk middel gebruiken jullie?

DDDDDDD

Re: Wat gebruiken jullie voor vlooien en teken bij de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:26

stronghold heb je nog. volgens mij is dit wel alleen voor katten maar weet ik niet zeker. verder is er weinig keus. frontline is gewoon een goed merk.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:49

Je hebt frontline, advantage, eh... Evil (weet niet zeker of die tegen teken werkt en of ik het nu goed schrijf) en eh... toen hield mijn kennis even op. Oja, Bolfo geloof ik.
Ik ben niet zo goed in merken.

Punt is dat het allemaal takkeduur is, zeker nu je het zo vaak moet herhalen omdat het hoogseizoen is. Evil is goedkoper, werkt goed, maar Tippie is er 2 dagen echt lamlendig van geweest (ik weet bijna zeker dat het door de Evil kwam, omdat ik het 3maal heb gebruikt voordat ik de link legde), dus dat gebruik ik ook niet meer.

Eigenlijk ben ik erg tevreden over Frontline en omdat zoveel mensen dat zijn kan Frontline zich permitteren zo ongelofelijk veel te vragen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:22

eerder gebruikten we altijd frontline, tot we er bij toeval ( te laat gedruppeld Bloos Bloos ) achter kwamen dat onze honden nooit vlooien hadden doordat ze elke dag mee gaan naar de pony's en door het water en modder en weet ik veel wat allemaal racen. vlooien houden daar schijnbaar niet van Haha! en teken..tja..frontline is maar 1 maand werkzaam tegen teken en 3 maand tegen vlooien, dus als ik een teek zie op mijn hond dan trek ik die eraf. worden ze ook elke dag op gecontroleerd verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:27

Wij hebben ook frontline, tis wat duur maar dan heb je wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:28

Bij de jackrussels zie ik snel een teek.
Maar bij de herder met lange haren niet

Ik denk dat het niet anders gaat worden dan gewoon doorgaan met frontline Lachen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:38

wij hebben 2 borders dus het komt wel voor dat ik ze pas zie/voel als ze wat groter zijn. maar ze hebben een hele zachte vacht en zijn gewend dat ik elke dag overal voel. vinden ze alleen maar leuk die aandacht Lachen herders hebben idd al een hele andere (stugge) vacht waardoor het ook moeilijker wordt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:50

Ik gebruik Frntline Advocate tegen verschillende wormen en ander ongedierte voor de katten, er is ook een variant voor honden. Volgens mijn tante werkt de hondenvariant ook heel goed. Teken trekken wij er meteen uit met de tang en verder doen we daar niets aan. We checken wel elke dag of er niets zit. Onze buitenkatten die in het stof rollen en door de stromende regen lopen hebben vrijwel nooit vlooien en teken, die komen niet door de stoflaag op de huid en vallen er dan makkelijk af. De binnenkatten zitten onder als we niet druppelen.

Frontline is wel het meest veilige product voor hond en kat.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:39

Er zijn verschillende middelen.

Als je goedkoper wilt kun je een band gaan gebruiken. Die is van Scalibor. Deze werkt een half jaar. Maar niet alleen tegen teken en vlooien, maar ook tegen zandvliegjes en hartwormmuggen in het het middelandszee gebied. De band kost rond de 20 euro.

Verder heb idd frontline en stronghold. Stronghold werkt niet tegen teken en van frontline wordt steeds meer bekend dat hij eigenlijk niet meer goed tegen teken werkt.
Er is wel een nieuw middel op de markt sinds mei Dat heet Practic. Het is nog iets duurder dan frontline, maar werkt gegarandeert en dat doet frontline dus niet meer.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:52

elinax21 schreef:
tja..frontline is maar 1 maand werkzaam tegen teken en 3 maand tegen vlooien, dus als ik een teek zie op mijn hond dan trek ik die eraf. worden ze ook elke dag op gecontroleerd verder.

Punt is dat als je frontline gebruikt, dat de teek dan meteen los zou laten en zich niet zou ingraven. Dan heb je dus geen kans op het overbrengen van de dodelijke ziektes.
Dat risico loop je wel als je de teken er zelf uit gaat trekken, dan hebben ze zich namelijk al vastgezet en de kans gehad hun gif in je hond te spuiten.
Vandaar het advies van dierenartsen om dus wel zo'n tekenmiddel te gebruiken. Lachen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:54

ja maar als dat spul amper een maand werkzaam is, en tegen vlooien 3 maand. dan zijn er waarschijnlijk weinig mensen die elke maand dat dure spul op hun hond smeren. bovendien is de kans dat je ziek wordt van een teek lang zo groot niet als wordt beweerd

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:58

elinax21: dat klopt, maar helaas wordt het risico wel steeds groter, omdat er steeds meer gevaarlijke teken naar ons kikkerlandje komen. Ik ben al een hond aan een tekenziekte verloren en geloof ik smeer liever een duurgoedje of een band dan dat ik nog een keer mijn hondje zo moet zien lijden. Achteraf hadden we haar meteen moeten laten inslapen, maar dat is achteraf je gaat toch alles proberen voor je meisje. En als je dan al gaat smeren, moet je wel het goede smeren. En frontline is dat helaas niet meer. Dus voor mij nu practic en ja dat is nog duurder, maar de rede dat ik het wel doe heb ik al uitgelegd.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:01

Ik gebruik Bolfo Gold. Ik weet niet of die in verhouding duur is want ik heb nog nooit iets anders gebruikt.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:06

Ik weet niet of het al genoemd is....
Zelf heb ik 3 huisideren die ontvlooid en ontwormt moeten worden.
Die frontline pipetjes lopen dan aardig in de kosten.
Zowel voor mijn katten als mijn hond gebruik ik zo'n spuitbusje,meer een pompgeval,van frontline.
Deze zijn veel goedkoper,maar vooral duurzamer Tong uitsteken

O ja,voor teken heb ik een tekentang.
Ik onderzoek mijn hond goed op teken,de katten komen niet buiten.

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:15

wij gebruiken hier ook frontline.
de hond en katten krijgen pipetjes en mijn fret gebruik ik de spray op.

toen mijn fretje oormijt en vlooien had (vlooien kadootje van de katten) heb ik stronghold gehaald, want dat gaat tegen veele parasieten.

en de tekentang hebben we natuurlijk.

maar ik denk heel snel dat wij vlooien in huis hebben omdat 1 van onze katten vlooienallergie heeft. en onze katten zijn het meeste buiten...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:41

elinax21 schreef:
bovendien is de kans dat je ziek wordt van een teek lang zo groot niet als wordt beweerd

Wij hebben onlangs nog een extra bijeenkomst gehad op EHBO over teken. Alle teken in Noord Holland moeten nu als besmet worden gezien en om het zekere voor het onzekere te nemen kregen wij het advies om alle teken in heel Nederland als besmet te beschouwen. Je kunt er echt heel ziek van worden en ook aan dood gaan, zowel mens als dier.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:43

frontline, werkt erg goed!

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:29

wat daniella74 zegt klopt wel.

en dat komt vooral omdat er door huisdieren teken soorten uit andere landen meegenomen zijn naar huis die zich in ons land prima kunnen redden.

laatst een heel gesprek over gehad op mijn stage..

Diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:34

De Frontline blijkt in zijn werking achteruit te gaan. Scheve mond
Er is een nieuw middel op de markt wat zowel tegen teken als vlooien werkt. Promeris. Alleen te krijgen bij de Dierenarts Knipoog
Het werkt zowel tegen teken als vlooien.
Dit middel verdoofd de zuigsnuiten van de teek en deze vallen er direct af.

Het middel ligt in de prijsklasse van de Frontline.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:38

Ik heb voor onze honden een de banden van Scalibor. De boxer krijgt na veel soorten druppels van die schijven op haar lichaam. Ik was twee weken geleden bij de veearts om ze te laten enten en deze vertelde wel dat er ontzettend veel teken zijn. Vooral jonge teken (klein, bruin/zwarte voorkant en rood/bruine achterkant). Deze zijn zeer hardnekkig om er uit te krijgen, laten vaak ook een putje achter in de huid.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:40

wij heben 2 collies en ik zit elk jaar weer te bedenken wat ikmoet gebruiken. Een teken/vlooienband wil ik niet. Blijkt bij dat lange haar ook niet zoveel effect te hebben. Een spuitbus is nogal duur. Ik gebruik 1 spuitbus (sprayflacon) op 2 beesten.
Ik gebruik wel eens de frontline druppels, maar die helpen ook niet goed. ik moet het even afkloppen, maar vlooien hebben ze zelden. alleen teken.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:10

Wij hebben advantage. Omdat we een keer naar centerparcs zijn geweest met de hond, en hij daar een vlooienband om moest ( heeft die hier thuis nooit ). Zat die bij thuiskomst onder de vlooien. Advantage was het enige wat hielp. De dierenarts had ons die ook aangeraden.

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:17

Advantage werkt niet tegen teken, maar wel erg goed tegen vlooien en is goedkoper dan frontline. Maar dan zou je daarbij bijvoorbeeld de scalibor tekenband moet doen, die werkt tegen teken en zandvliegen(komen niet in nl voor). Strongheld werkt tegen vlooien nog een aantal parasieten (oa oormijt en wormen) maar niet tegen teken. Promeris werkt voor honden tegen teken en vlooien, voor katten alleen tegen vlooien. Dit geldt ook voor practic.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:45

Wij gebruiken Frontline. Onze honden (en katten) hebben nooit vlooien en maar heel zelden een teek.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:31

Ik heb toevallig vandaag bij onze pup een vlo ontdekt... meteen naar de dierenspeciaalzaak gegaan en frontline gehaald, want bij een pup kunnen vlooien lijden tot bloedarmoede.

Hoelang duurde het bij jullie voordat het werkte en alle vlooien weg waren? Lachen

(ik vind die beesten nlk. ZO ranzig, ik aai mijn pupje nauwelijks meer Verdrietig )