Inslapen ja/nee..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Inslapen ja/nee..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:02

Hoi, Mijn hamstertje van 26 december 2005 heeft iets van een tumor op zijn achterpoot. Mijn beide hamsters komen iedere morgen als ik ze voer, maar gister en vandaag niet.. Net krijsde hij en ben ik gaan kijken. Hij lag in elkaar gerold en ik hield ee wc rolletje voor hem, waar hij normaal direct ingaat. Nu duurde het weet ik veel hoelang voor hij over eind kwam en in het rolletje ging. Ik zag een grote bult bij z,n achterpoot. Ik weet haast zeker dat het een tumor is, nou is mijn vraag, wat moet ik hiermee? Ik kan het niet aanzien als hij pijn heeft. Wat moet ik doen, hem laten inslapen of afwachten, het is wel zeker dat hij pijn heeft, anders piept hij wel niet zo..

Foto, zomer 2006
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7QGUE76G

Hier een filmpje van z,n bult..
(komt nog, niks werkt mee op dit moment)

Groetjes Marlin

L0veJ0la

Re: Inslapen ja/nee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:04

Ga naar DA toe vraag een paar dingen.. dan weet je meer

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:07

Ja dat kan niet meer s'avonds, daarom plaatste ik dit dus op bokt..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:08

Jaa naar de DA !
En als het niet s'avonds kan ga je toch meteen morgenochtend ? Knipoog
Als het maar zo snel mogelijk is

Pijn lijden is zeker niet leuk om te zien
Maar je moet gewoon rustig doen ook niet heel veel met spulletjes voor z'n neus gewoon rustig laten liggen ergens en dan lekker rustig naar de DA en dan komt het wel goed Lachen
Wel beetje natuurlijk kan wel maar niet te veel met spullen enzo Knipoog

Inslapen kan natuurlijk altijd gebeuren dus bereid je daarop voor maar het kan misschien ook nog goed komen dus dat is wel weer beter Lachen

Veel succes !
En beterschap voor je hamster !

Ps. wat een knappe hamster Lovers
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 15-06-07 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:14

Hier het filmpje..
http://www.zippyvideos.com/3854764337094256/pluisje/
En ik denk toch dat het niet goed komt.. heb al zoveel hamsters gehad.. en meteen morgen vroeg willen m,n ouders toch niet..
En dingen voor z,n neus doe ik niet alleen eten en drinken en dat nam hij gelijk aan.. nu ligt er weer in datzelfde hoekje..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:16

Ja dat snap ik heel goed Knipoog
Maar het is wel goed dat je het probeert Lachen !

Als je denkt dat het 'te laat' is dan moet je gewoon al beetje 'afscheid' nemen en dan zo snel mogelijk naar de DA Knipoog

Succes Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:22

marlinH schreef:
Hier het filmpje..
http://www.zippyvideos.com/3854764337094256/pluisje/
En ik denk toch dat het niet goed komt.. heb al zoveel hamsters gehad.. en meteen morgen vroeg willen m,n ouders toch niet..
En dingen voor z,n neus doe ik niet alleen eten en drinken en dat nam hij gelijk aan.. nu ligt er weer in datzelfde hoekje..

Goed dat hij nog wel eet ~! OK dan!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:23

Dankjewel Ja

Sorry voor de typfouten in m,n vorige bericht Knipoog

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:33

Ik zeg liever bespaar je kosten voor zo'n klein ding en ja laat m maar op een andere manier dood gaan... hard bedoel ik het niet maar een prikje kost voor zo'n ding nog wel duur okal leven ze maar 2 a 3 a 4 jaartjes..

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:16

Ik zou ook zsm naar de dierenarts gaan.. pijn laten lijden is geen optie, lijkt me Knipoog

marijkje1990 schreef:
Ik zeg liever bespaar je kosten voor zo'n klein ding en ja laat m maar op een andere manier dood gaan... hard bedoel ik het niet maar een prikje kost voor zo'n ding nog wel duur okal leven ze maar 2 a 3 a 4 jaartjes..

Dat vind ik echt ontzettend egoistisch! Je hebt de verantwoordelijkheid op je genomen bij de aanschaf van een dier en dus hoor je er altijd zo goed mogelijk voor te zorgen, als je hier geen zin in hebt, koop dan lekker geen dier. Ieder dier heeft recht op een goede verzorging, maakt niet uit of het een paard, hond, kat, konijn of knaagdier is. Een diertje pijn laten lijden is echt heel wreed.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:03

Ik heb je filmpje bekeken, en het is inderdaad een ontzettend grote bult!

Het is niet eerlijk als hij pijn lijdt, dus ik zou er toch heel erg hard over nadenken om hem toch in te laten slapen........... Zo te zien heeft hij met lopen er ook ontzettend last van.......

Bedenk rustig wat het beste is voor het beestje, en volg je gevoel daarin.........

Succes en alvast ontzettend veel sterkte! Ach gut Ach gut Ach gut

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:03

Medea schreef:
Ik zou ook zsm naar de dierenarts gaan.. pijn laten lijden is geen optie, lijkt me Knipoog

marijkje1990 schreef:

Dat vind ik echt ontzettend egoistisch! Je hebt de verantwoordelijkheid op je genomen bij de aanschaf van een dier en dus hoor je er altijd zo goed mogelijk voor te zorgen, als je hier geen zin in hebt, koop dan lekker geen dier. Ieder dier heeft recht op een goede verzorging, maakt niet uit of het een paard, hond, kat, konijn of knaagdier is. Een diertje pijn laten lijden is echt heel wreed.

Ben ik het 100% mee eens............

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:39

marijkje1990 schreef:

wat een schofterige uitspraak,bah wat haat ik mensen die zo redeneren over dieren! Boos!
lekkere dierenvriend ben jij zeg! Sigaar

ieder die aan een dier begint dient zijn verantwoording erover te dragen ongeacht de kosten,
of wanneer het te duur word om jou te laten leven als omaatje zal ik je dan ook maar tegen de muur kapot smijten?

bah bah bah!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:43

Joh wat zijn jullie allemaal negatief..
Het beestje heeft niet zichtbaar pijn, hij loopt nog vrolijk rond en blijkbaar eet hij ook nog goed. Loopt hij nog in zn radje?
Je hoeft m echt niet meteen uit zn 'lijden' te verlossen alleen maar omdat er een bult zit?
Zolang hij nog gewoon lekker actief is en goed eet is er nog echt geen nood aan de man

Hamsters laten zeker niet snel zien dat ze pijn hebben, maar dat wil niet zeggen dat het dan maar meteen afgelopen hoeft te zijn?

Als mijn hond een dikke bult aan zn poot heeft laat ik m toch ook niet meteen afmaken??

Mijn hamster is hartstikke kaal op beide flanken door een probleem van de bijnieren (waarschijnlijk ook een tumor), kan er niks aan doen maar het is niet direct dodelijk. Zolang zij zich nog 'normaal' gedraagt (voor zover dat kan bij een bejaarde hamster) mag zij nog lekker blijven rondkachelen in dr kooi Nagelbijten / Gniffelen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 01:10

BrittKitt schreef:
Het beestje heeft niet zichtbaar pijn, hij loopt nog vrolijk rond en blijkbaar eet hij ook nog goed.

Krijsen geen pijn? In een hoekje blijven liggen terwijl die normaal naar je toekomt normaal?
Pas gaan eten als je het hem voor houdt gezond?

Nou, lijkt mij niet.

Waarschijnlijk is er weinig aan te doen.
Misschien in overleg met de DA nog even aankijken (bult opensnijden als het een abces is, AB of pijnstilling geven misschien?) maar als het niet beter wordt, zou ik het diertje uit zijn lijden verlossen.
Of dat nou een spuitje is bij de DA of op een andere diervriendelijke manier, hem zo laten lijden tot hij uiteindelijk uit zichzelf doodgaat is niet eerlijk tegenover dat arme diertje met pijn.

Sterkte!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 01:18

Ik denk eerder dat het geen tumor is Nagelbijten / Gniffelen
Die kan in 1 dag toch nooit zo groot worden?
Gewoon even naar de DA gaan, denk eerder namelijk dat het een aces oid. is.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:58

Mensen mensen ik bedoel niet tegen de muur aanslaan.. daar ben ik 100% tegen... en ik bedoel ook niet dat ze het moet doen en ook niet zo hardd.. lees het eens beter door dan staat het er wel... Ik bedoel eerder dat het hamstertje eerder kan overleven dan dat ze naar de DA gaat .. hier in emmeloord is het nogal duur. Wij hebben zelf 8 hamsters gehad waarvan 1 heel ziek was geworden... we hebben toen besloten om hem gewoon thuis laten dood gaan.. volgende dag lag ie dood in zijn kooi. Als de meeste hamsters het niet aankunnen gaan ze meestal sneller gewoon dood ondanks hun groote. Veder bemoei ik me hier niet mee want ik krijg toch alleen maar gezanek over me heen....

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 09:05

Ik ben het niet eens met marijke1990, het is wel duidelijk dat ie er last van heeft, als je hem normaal ziet rennen, dan ben je hem zo kwijt.. en nu sukkelt hij maar wat rond, hij heeft net meteen weer water gedronken en gegeten, en nu ligt hij weer in datzelfde hoekje.. Knipoog Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:13

Nee okee dan heb ik verkeerd gelezen en is het niet zo prettig. Maar inderdaad in een dag groeit zoiets niet, dan denk ik aan een abces (wat ook niet zo snel groeit) dus moet je er toch echt ff mee naar de da. Die kan altijd nog vertellen of het diertje beter dood mag

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:37

BrittKitt schreef:
Nee okee dan heb ik verkeerd gelezen en is het niet zo prettig. Maar inderdaad in een dag groeit zoiets niet, dan denk ik aan een abces (wat ook niet zo snel groeit) dus moet je er toch echt ff mee naar de da. Die kan altijd nog vertellen of het diertje beter dood mag

alleen een abces kan zo snel groeien ! ik sluit me hierbij aan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 12:44

Ja want het is me verder nog nooit opgevallen.. Knipoog
Dus het moet wel in 1-2 dagen gegroeit zijn.. Ja

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:58

Misschien een asprientje opvoeren?
ahw een overdosis?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:03

ik zou ermee naar DA gaan, en als die zegt dat het diertje een lijdensweg voor zich heeft, zou ik er niet moeilijk over doen, maar eigenlijk gelijk laten inslapen.
het is echt heel erg humaan, hij zakt weg en dan weet hij niks meer/is overleden.
is erger voor jou dan voor de hamster.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:52

die van mij is ook niet lekker al een tijdje niet ik ben al met haar naar de dierenarts geweest.
om haar tanden te laten knippen en om haar na te laten kijken.
ze heeft een fikse brandplek nadat ze een hele tij dgeleden ontsnapt is op dit moment gaat het erg slecht.
ze eet niet en is mager geworden en dierenarts heeft gezegd dat als het slechetr zou gaan ik haar een overdosis slaaptabletten moest geven....
ik zit erover te denkenop dat ook te doen.....
gewoon puur voor haar niet omdat ik van haar af wil maar ik wil haar niet laten lijden.

zolang ze eten en drinken gewoon aankijken en dan bekijken wat jezelf het beste lijkt jij kent je hamster het beste en weet dus ook wanneer ze niet lekker zijn....

gr gemma

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:19

Tja als hij dan toch moet overlijden.. Even met iets op zn koppie meppen en hij is zo weg. Is het diervriendelijkste wat er is (klinkt niet zo, maar ze zijn er wel meteen vanaf Lachen )