hoera! baby-sibeertjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plurkje

hoera! baby-sibeertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:45

Vanochtend werd ik wakker en stond Illie niet, zoals gebruikelijk, meteen om aandacht te mekkeren. Nu is ze al een week tonnetjesrond en mijn schaduw, zoals zij nu eenmaal doet wanneer ze tegen het einde van haar draagtijd is, dus ik stond meteen naast m'n bed. Toen ik bij de poezenkamer was aangekomen, zag ik in eerste instantie niets, maar ik hoorde destemeer. Dus dichterbij gekropen en, ja hoor, daar waren ze, schoongemaakt en al: vier siberenbabies.

Twee zijn er helemaal wit, één wit met een zwart vlekje op de kop welk mogelijk nog verdwijnd tijdens het eerste jaar, en één zo te zien grijs/creme tortie tabby. Voor zover ik momenteel kan zien zijn het twee katers (de witte) en twee poezen (dien andere twee), maar dat is bij net geboren kittens nog wel eens lastig te zien. Dus ik kan weer dertien weken gaan troetelen Haha!

Hier zijn ze dan, nog geen dag oud, beetje verfrommeld nog... de B-worp van Doma Vedmy!!! *applaus* Clown

overzichtsfotoos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beide dames:
Afbeelding

de heren:
Afbeelding
Afbeelding

Belebel (Bel):
Afbeelding
Afbeelding

Bazhana (Baz):
Afbeelding
Afbeelding

Balomir (Balo):
Afbeelding
Afbeelding

Borislav (Boris):
Afbeelding
Afbeelding

dootjee

Re: hoera! baby-sibeertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:58

Gefelicteerd!
Wat een leukertjes Lachen

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:12

Zijn de 2 witte neva's? Of is dat bij deze combi niet mogelijk?
Het witte poesje zal dan een prachtige witte Sibeer worden? Heb ik nog niet gezien...
Lijkt me erg mooi...
Succes met de kleintjes...Ze zijn allemaal erg mooi...

Oh en het heet trouwens geen grijs/creme maar blauw/creme (blue cream)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:34

Wil je een foto laten zien hoe de mama er in totaal uitziet, want ik kan me geen voorstelling maken van baby-sibeertjes?!
Hoe heet dit ras voluit? Ik krijg gelijk visioenen van siberische tijgers, maar dat zullen ze wel niet zijn.
Maar ik vind de babies erg schattig.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:06

Wat een lieverds! Wow!

Gefeliciteerd! Haha! Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:08

Wat een schitterende kittens zeg!

Gefeliciteerd!

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 08:43

dank voor de felicitaties allemaal!

@ chichiba: ik weet het, maar onder niet-katten mensen (bestaan die? Haha! ) zeg ik altijd maar grijs ipv blauw, omdat ik in het verleden al zo vaak verbaasde blikken heb gekregen ("blauwe katten?!"). Op de stamboom komt het gewoon goed te staan.

@ sheela: dit is mamma:
Afbeelding

en dit is pappa:
Afbeelding

en dit is een volle zus van de kittens, op de foto een maand of 7 oud:
Afbeelding

Siberen heten voluit Siberische katten en zijn echt heerlijke katten. Ze zijn enerzijds erg op mensen gericht, kroelen graag en veel. Anderzijds zijn het wel echte katten, bomen klimmen, ravotten, beestjes vangen en opeten. Je hoort het al, ik ben een enorme fan Haha!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:18

Oh wat mooi die witten...Heb ze nog nooit in het wit gezien...

Excuses voor mijn verbetering Bloos...Ik ben niet anders gewend dan blauw...whahaha...Snap nu
waarom je het grijs noemt...

Het zijn dus echt 3 witte kittens...geen Neva's....OOOhhh smelt...Langharige witte katten zijn
om op te vreten...Zoooo mooi....

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 09:42

geeft niet hoor, je bedoelde het goed! Voor hetzelfde geld had ik het niet geweten Pling

Het zijn inderdaad geen neva's maar geheel witte kittens. Ben er ook helemaal gek van. Milo (vader) komt uit een lange lijn met witte katten, allemaal van die mooie grote witte haarballen. Is in Rusland en voormalige sovjet-staten (Milo komt uit Oekraïne) ook een veelvoorkomende kleur bij Siberen, hier zie je het bijna niet. Is ook niet zo gek, want Siberen zijn nog niet zo heel lang in Nederland. Wij hebben indertijd (inmiddels 7 jaar geleden) onze eerste Sibeer uit het oosten van Duitsland gehaald, hier was er niet aan te komen! Gelukkig is dat inmiddels wel anders, want het is echt een geweldig ras Go jij! Go jij!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:59

Zijn eens wezen kijken bij een fokker die ook siberen heeft...Ze had toen 1 blauwe neva
kater en een ik meen torbie poes...Vriend was meteen vriendjes met haar...Zij lag zich
helemaal uit te sloven op de tafel...En maar kroelen...

Helaas is het niet echt het ras voor ons...We hebben vogeltjes in huis en ik heb gehoord
dat het echte jagers zijn... Niet zo gek natuurlijk...het is een ras heel dicht bij de natuur...
Ik wil niet mijn vogels weg te hoeven zetten voor mijn katten...Dat wil ik mijn vogeltjes
niet aan doen...Bovendien wonen we op een appartement...
Als ik in een heel huis zou wonen (lees meer ruimte) is het zeker wel een ras wat me erg
aanspreekt...Hou het nu bij mijn lieve Birmaan...

Ben benieuwd hoe mooi ze gaan worden...Veel fotootjes graag... Knipoog

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:20

verstandig inderdaad, want het zijn zeker jagers! Ons huis en tuin zijn geheel muisvrij en de vogels komen alleen als de katten binnen zijn. Ze komen regelmatig eten aanbieden. Dat is wat ik er leuk aan vind, enerzijds kroelen en anderzijds nog echt kat. Maar als je vogeltjes hebt, is dat laatste juist wat minder... En een Birmaan is ook heel mooi!

Ik zal zeker later nog meer foto's plaatsen...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:35

Ach, het is me nu duidelijk wat voor katten het zijn. Ik meen dat ik die ook heb gezien op exoknaag in Houten ergens eind maart.
Ik vind de papa en die zus van de babies erg mooi!
succes met je kleintjes en misschien wil ik ooit ook zo'n beauty!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:18

Wat kosten dit soort katten?
(en ben je ze allemaal al kwijt Haha!)

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 15:37

de prijs van de katten varieert van 550 tot 650 euro afhankelijk van geslacht, uiterlijk, etc. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eens heb gedacht aan het moment dat ik baasjes voor ze ga zoeken. Ze blijven sowieso tot 13 weken hier en ik wacht meestal tot ze wat groter zijn (en ik een beetje een beter beeld heb bij wat voor karakter elk kitten heeft) voor ik op zoek ga naar nieuwe huizen. Zo is de kans groter dat baasje en kitten elkaar ook leuk zullen (blijven) vinden.

Zo was er vorig nest een poesje bij dat wat angstiger aangelegd was. Haar heb ik ook bij een rustig stel zonder kinderen en met een kalm leeftempo geplaatst. Als ik ze jonger had geplaatst dan was deze karaktertrek van haar misschien nog niet duidelijk geweest en was ze misschien op een voor haar niet geschikte plek terecht gekomen met alle vervelende gevolgen van dien. Nu is ze helemaal happy en is het op haar eigen tempo een zelfverzekerde dame geworden.

Eentje blijft in ieder geval bij mij, ik weet nog welke, maar voor de andere drie zal, als de tijd daar is, een geschikt baasje gezocht worden... Hoezo, interesse? Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:43

Ja, maar moet het thuis nog overleggen....
We hebben meerdere dieren, ik weet niet of ze goed gaan met honden?
Maar ik heb momenteel 1 kat, een zwarte (ex) kater met perzisch bloed. Onze andere kat is 3 weken geleden helaas gestorven.
Onze honden gaan goed met katten. Daarnaast heeft de oudste zoon van mijn vriend nog ratten (de zwarte kater is een echte jager, maar blijft van de tamme ratten af).
We wonen momenteel nog in de stad, maar we willen buitenuit gaan wonen, dat ook de paarden lekker bij huis kunnen. Als we buitenuit wonen wil ik er weer een kat bij (13 weken zal dus wat snel zijn, maar ik zag ze en was verliefd op die witten!!)

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 09:22

Wij hebben zelf meerdere katten, twee grote honden en kleine kinderen, ze zijn dus tegen de tijd dat ze bij ons weggaan heel wat gewend. Haha! Ik vind het overigens heel belangrijk dat ze (veilig) naar, dus ik zou, als ik jou was, ook wachten tot na jullie verhuizing. Bij ons komen er heus nog wel eens witte kittens Pling

Wanneer je trouwens meer weet over je verhuizing, kun je me natuurlijk altijd pb-en

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:42

Dan geef ik je wel een seintje tegen de tijd dat we verhuisd zijn en weer op zoek gaan naar een kat. Wil er dan gerust een tijd op wachten hoor!!