Bloed in konijnenoor.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roosbananas

Bloed in konijnenoor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:29

Mijn konijn zit 24/7 buiten. Hij zit niet in een afgesloten ruimte. Hij loopt gewoon vrij in de tuin en heeft een hok waar hij in kan met voedsel/drinken etc.
Nu loopt hij niet enkel los in onze tuin, maar gaat hij de buren ook geregeld een bezoekje brengen.
De buren hebben een kindje van ongeveer 3 jaar en die vind een konijntje uiteraard superleuk.

Nu heeft dit maanden geen problemen opgeleverd aangezien hij nergens weg kan.
Maar nu heeft hij een uitweg gevonden om op straat te komen. (vorige week)
De laatste week zijn ze hem al 4 keer komen terugbrengen, maar gisteren hong er bloed in zijn oor en was hij in shock. Nuja hij bibberde hard. Normaal loopt hij meteen ook terug naar de tuin, maar deze keer bleef hij binnen liggen.
In het oor hangt er 1 grote prop bloed, maar ik heb werkelijk geen idee vanwaar dat afkomstig.
Ik kan hem ook niet verzorgen, want dan begint hij te krassen zeg maar. Ik ben ondertussen al een streepjesmens Clown

Maargoed wat denken jullie.. naar de dierenarts gaan of niet?
Ben toch ongerust omdat hij er niet zo opgewekt als anders uit ziet en zijn vacht is vrij duf.
(deze ochtend toch.)

Momenteel zit hij in de tuin van de buren. Vraag me niet hoe hij daar geraakt is want m'n vader had het gat gisteren dicht gemaakt omdat hij daar weg kan Nagelbijten / Gniffelen

MissYvette4u

Re: Bloed in konijnenoor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:33

Meteen naar de dierenarts natuurlijk !
Wie weet is ie aangereden of aangevallen en heeft hij interne verwondingen.
Sterkte en beterschap !

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:37

als er bloed uit zijn oren komt is zeker geen goed teken, kan wijzen op inwendige verwondingen, als hij ook nog eens lusteloos wordt, zou hij zomaar langzaam inwendig aan het leegbloeden kunnen zijn. Zou niet wachten, maar direct naar de dierenarts gaan.
Tuurlijk kan het meevallen, maar zou geen risico nemen, een konijntje is erg breekbaar!
Sterkte ermee.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:44

Er hong enkel bloed in zijn oor en voornamelijk enkel die klonter. Geen aanwijzingen dat er bloed uit het oor kwam.. (angorakonijn)
Eten doet hij goed.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:47

nou ja, zolang ze eten gaat het meestal wel goed houdt ik bij kleine beestjes altijd maar als richtlijn. Ze zijn gevoelig en als ze zich niet goed voelen is etenmeestal het eerste waar ze mee ophouden.
Ik dacht eigenlijk dat het bloed eruit was gekomen, dat is nl. een heel slecht teken.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:51

mja ik zou wel heel graag weten vanwaar dat bloed komt.
Het hong voornamelijk midden/onderaan aan zijn binnenoor Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed als hij zo meteen weer hier is en ik kan terecht bij de DA dan ga ik even langs..

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:52

toch wel verstandig ja, beter het zekere voor het onzekere nemen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:13

Altijd bij de DA langs gaan als een konijn/dier in shock is. Zeker als je niet weet wat er gebeurd is. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Konijntjes zijn tenslotte hele gevoelige beestjes, qua gezondheid.

En daarna snel dat gat in de tuin vinden om het dicht te maken voor er weer iets gebeurt Knipoog

Beterschap voor je nijn.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 14:34

Even een update. Daarnet kwamen ze bellen dat hij 2 huizen verder bij al die andere konijnen, cavia's, kippen en wat het ook nog allemaal mag zijn, zat. Hij zat er stokstijf in een hoekje en ze was een konijn hem aan het bijten? Nuja er lag veel pels rond.
Dus ik aanbellen en Dorien ging hem er meteen uitnemen.
Opeens was hij spoorloos Nagelbijten / Gniffelen

Even geleden kwam Dorien hem terugbrengen, helemaal toegetakeld. Blijkbaar hebben zij 1 wild konijn tussen al die andere konijnen zitten..

Ik moet nu door en ik hoop op tijd terug te zijn om nog langs de DA te kunnen. Ik heb hem overigens in een binnenkot gezet.
Daar is hij niet al te blij mee..

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 14:44

Heb mijn bus gemist, maar ben wel even gaan kijken wanneer de DA vrije raadplegingen had.. Tussen 19 en 20 u..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:35

Ik zou zeker even naar de DA gaan. Ben zelf ook niet zon DA mens voor konijnen, maar dit klinkt echt niet gezond! Vooral ook omdat hij zo duf is. Als je hem veilig wilt bekijken, wikkel hem dan in een handdoek, dan kan hij geen kwaad Knipoog.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:08

Om 4 uur heb ik een afspraak vandaag. Heb daarnet gezien dat zijn bal helemaal is opgezwollen, tenminse ik denk toch dat het dat is. Ik ben vrij ongerust, maargoed nog een uurtje.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:09

Als ik het zo lees, ben je vaak je konijn kwijt. Zou je hem 's niet in een hok of een ren doen waar hij niet uit kan ontsnappen? Wie weet wat hij allemaal meemaakt, uitspookt en oploopt.
Hoop dat hij niks ernstigs heeft... Hoe is het gegaan bij de DA?

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 16:27

vaak kwijt?
De afgelopen week was ik hem inderdaad kwijt ja, maar daarvoor nooit. Omdat hij bij de buren zit, wil toch niet zeggen dat ik hem kwijt ben? Verward

Hij heeft niets serieus. Enkel zijn oor is toegetakeld. De DA heeft zijn oor verzorgd en hem helemaal nagekeken.
Hij moet 10 dagen antibiotica nemen en zijn wondjes moeten dagelijks 3 keer schoongemaakt worden.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:51

Tja vaak, vaker dan eigenlijk zou moeten.
Ik weet niet of jouw buren op jouw konijn zitten te wachten maar ja als je een goede relatie met ze hebt en ze vinden het niet erg, wie ben ik dan om te zeggen dat jij jouw konijn bij moet houden.
Ikzelf hou mijn konijnen graag in mijn eigen tuin zodat ik zeker weet dat ze niks giftigs eten en er verder ook niks met ze gebeurt. (of dat ze vetgemest worden)

Phoeh, gelukkig dat hij niks heeft.
Was bang dat hij inwendige bloedingen had, dan ben je ver van huis.
Wens hem maar beterschap en vergeet niet hem een (mini)fruitmandje te geven he Vingers aflikken

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 17:59

De buren vinden het helemaal niet erg, in tegendeel ze hebben het konijn graag bij hun omdat hun zoontje er zo van weg is.
Hij krijgt enkel eten bij mij. Daarom dat hij iedere dag naar hier komt voor eten en drinken.