Receptjes pap voor kittens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bindi

Receptjes pap voor kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 17:15

Wat is het beste?

Over een weekje mogen de kittens over op pap, dan zijn ze 4 weken oud.

Hoe geven jullie dat? Brinta, brokjes gemalen door de melk, verdunde Hills A/D?

Komt het bij de flesvoeding, of tussendoor? Of laat je het gewoon staan?

Tips graag Haha!

Poosje81

Re: Receptjes pap voor kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:18

Pap was hier altijd een drama Clown En dat heb ik dus op een gegeven moment dus ook maar niet meer gedaan.

Overigens is het geloof ik NUtrix die je moet gebruiken en niet Brinta. Aanmaken kan met kittenmelk en eventueel koffiemelk.

Verder zette ik met 4 weken (eerder al) een bakje babycat brokjes neer en regelmatig een tartaartje of ander rauw gemalen vlees.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:37

het beste kun je Hills a/d mengen met water. Je zou overigens ook een tubetje Nutriplus kunnen halen (veel vitamines!) ze vinden dat heel erg lekker en er zitten veel voedingsstoffen in.

Vorig jaar had ik er een abonnement op....5 kittens met kattenziekte erdoor gesleept Vork

veel sterkte, ik weet hoeveel werk het is (en geestelijk uitputtend !)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:46

Als je de papfase kan vermijden ; altijd doen.
Zoniet; nutrix rijstebloem, blauwe verpakking zonder bijsmaakje.
vermengen met de kittenmelk.

Zet maar eens fijn kittenvoer neer, vermengd met wat warm water, of geweekte kittenbrokjes.

succes!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:05

Gemalen vlees (KVV, kun je zo bij de dierenwinkel oid halen).
Vooral bij zulke kittens is het belangrijk de darmflora zo optimaal mogelijk te houden.

Zelf zou ik ook pro-biotica bijvoeren.
Niet wachten tot de anbiotica-kuur over is, maar meteen beginnen.
AB breekt de darmflora af en je kunt wel nagaan wat voor problemen dat kan opleveren, zeker als de darmflora nog niet eens optimaal is geweest.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 06:11

Ik ga geen probiotica voeren terwijl de AB nog niet over is. Dat lijkt me niet juist. Dat doe ik over een weekje als de ABkuur is afgelopen.

Kvv ook niet, aangezien geen enkele van de toekomstige baasjes kvv gaat voeren en dat dus nu geen toegevoegde waarde heeft.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:57

ik geef meestal nutrix (inderdaad blauwe pak zonder smaakje) en dan wat kittenblikvlees erdoor. Zodat ze aan de smaak kunnen wennen en dan kunnen ze na een tijdje gewoon kittenblikvlees eten. Meestal heb ik kittenmelk in huis (als de kleintjes moederloos zijn) en dan maak ik daar de pap mee aan. van hun moeder krijgen ze ook melk tot ze 8-9 weken oud zijn , dus pap bijvoeren is natuurlijk niet zo slecht.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:55

Bindi schreef:
Ik ga geen probiotica voeren terwijl de AB nog niet over is. Dat lijkt me niet juist. Dat doe ik over een weekje als de ABkuur is afgelopen.

Kvv ook niet, aangezien geen enkele van de toekomstige baasjes kvv gaat voeren en dat dus nu geen toegevoegde waarde heeft.

Het wordt juist tijdens de AB-kuur aangeraden om er dan al mee te beginnen.
Een tip, Advanced Acidophilus van Solgar is een goeie, gewoon in reform of kruidenwinkeltje te verkrijgen.
Ook daar zullen ze hoogstwaarschijnlijk aanraden om er al tijdens de AB-kuur mee te beginnen.

KVV heeft zeker wel toegevoegde waarde, ook al gaat het kitten toch over op brok.
Hoor je wel vaker, dat ze daar de kittens (gedeeltelijk) op afspenen terwijl ze niet van plan zijn om dat altijd te blijven geven.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:47

Hier krijgen de kittens ook KVV tijdens afspeenperiode terwijl toekomstige eigenaren het niet gaan geven. Ook kuikens ed.

Merk ook best verschil in groei als ik het wel of niet doe!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 16:56

Mist schreef:
het beste kun je Hills a/d mengen met water. Je zou overigens ook een tubetje Nutriplus kunnen halen (veel vitamines!) ze vinden dat heel erg lekker en er zitten veel voedingsstoffen in.

Vorig jaar had ik er een abonnement op....5 kittens met kattenziekte erdoor gesleept Vork

veel sterkte, ik weet hoeveel werk het is (en geestelijk uitputtend !)

Waar haal ik Nutriplus? Bij de DA? Hoe geef je dat?

Ik ga denk ik voor de Hills a/d in eerste instantie, en daar later geweekte brokjes door mengen.

Ze kunnen wel een oppeppertje gebruiken Vork

Op welke leeftijd kan ik daarmee beginnen? Ik merk dat sommige op de fles beginnen te kauwen en echt al vlijmscherpe tandjes hebben...Ze zijn gisteren 3 weken oud geworden.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:34

Pas op dat je niet teveel vh goede geeft.
Hill's ad is duur, maar prima, maar daar ook nog eens geweekte brokjes doorheen....
dat is te rijk.

Je kan ook wat tartaar halen ,klein balletje op je vingertopje, even laten proeven....
en je hebt monsters waar je vingers niet veilig bij zijn Haha! , maar ze zijn er nog wel wat jong voor,
4 weken zou beter zijn.
beginnen met 1 x per dag ipv melkvoeding een tartaarvoeding.

Wat is de voorgeschiedenis van deze kittens?
Ik heb begrepen dat ze op de antibiotica staan, waarom en welke ?
Wat is hun gewicht nu, en hoever zijn ze in de ontwikkeling?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:48

Nutriplus hebben de meeste Da's op voorraad (je hebt het voor katten en honden geloof ik) het zit in een tube...afhankelijk van gewicht mogen ze 1cm pasta hebben. Als ik hier de tube tevoorschijn haal wordt ik "aangerand" Haha! ze zouden het liefst de hele tube leegslobberen Knipoog

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:46

Bindi schreef:

[quote="Bindi"]

Het is juist wel goed om al probiotica te geven. denk dat jij in de war bent met bijv. groene leem. als je dat zou geven dan heeft het inderdaad geen nut omdat dit de antibiotica zou verwijderen uit het lichaam. als je nu probiotica gaat geven dan zorgt dit voor een evenwichtige darmflora. de goede bakterien worden vermeerderd en de slechte bakterien verminderd. dus ze zullen sneller opknappen en grotere weerstand hebben.

Ook KVV is heel goed om te geven. ook als toekomstige baasjes geen KVV gaan voeren. door nu KVV te gaan geven, zullen ze evenwichtiger opgroeien en de darmflora wordt er door opgekrikt. ze zullen dus een grotere weerstand hebben en darmen kunnen veel meer hebben dan met "gewone" voeding. ik zie het aan mijn eigen hond. heeft bijv. op verschillende soorten brok gestaan en elke keer bij het minste of geringste aan de schijt. paar weken op KVV en ik kan hem nu zo van de ene op de andere dag over zetten op ander voer zonder dat hij aan de schijt gaat.