Nieuwe cavia 'erbij'.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winandaa_

Nieuwe cavia 'erbij'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 12:00

Hallo,
Ik ben eigenaar van 2 cavia's en een konijn. Mijn 2 cavia's zijn vrouwtjes en mijn konijn is een mannetje. Mijn konijn had eerst ook gezeltschap maar die viel hem aan maar hij is weer helemaal beter geworden van de plekken. Mijn konijn zal nooit een vlieg kwaad doen en is super lief en kan gewoon in je armen gaan slapen. Het is altijd heel gezellig bij de dieren in het hok, maar we zouden eigenlijk nog graag een cavia erbij willen kopen.. wat denken jullie? Zal het mogenlijk zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Groetjes Winanda. Knipoog

LiNdA1986

Re: Nieuwe cavia 'erbij'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:37

Op zich denk ik dat het wel mogelijk is, maar dan zou ik wel een vrouwtje doen. En je hok moet natuurlijk groot genoeg zijn.
Je kan bijvoorbeeld ook het hok 'verkleinen' met een glasplaatje (als je de nieuwe hebt) dan kunnen ze zo al aan elkaar wennen en als dat goed gaat dan kan je het plaatje weglaten als je erbij bent en dat zo uitbreiden. Begrijp je?

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:39

Ja ik denk ook wel dat het mogelijk is , zolang ze maar genoeg plaats hebben. Ik heb nu 2 cavia's en die hebben toch wel 5 vierkante meter om op rond te lopen, af en toe mogen men konijnen erbij, en je moet weten, op 1 week was al het gras al afgegeten. En ja best een vrouwtje , anders heb je binnen de kortste keer heel veel caviatjes Haha!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:13

Bedankt voor de reacties!

@Linda1986 : Ja ik begrijp je.. bedankt, goed idee!
@WildThing : Ja, ik heb inderdaad niet echt zin om nog veel jongen erbij te krijgen, haha. Ik heb een vrij groot hok waar ik al een stuk of 7 cavia's in heb gehad omdat ik perongelijk een mannetje had toen ik nog geen verstand ervan had (jaja, ze maakte me wijs dat het een vrouwtje is)

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:01

Nu was ik net in de dierenwinkel met mijn vraag, maar hun zeiden dat ik het maar niet moest doen omdat ze elkaar dood zouden bijten enzo.. nu zit ik toch weer in de twijfels.. Tong uitsteken

edit;typfout.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:17

hmm das weer lastig dan. Misschien nog een andere dierenwinkel bellen en kijken wat die er van zegt?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:19

Als je nou eens een cavia haalt bij een fokker, of de caviaopvang, dan heb je vaak de mogelijkheid de cavia terug te brengen mocht het niet gaan. Plus dat je vaak een betere 'kwaliteit' cavia krijgt, van iemand die echt om zijn dieren geeft (de dierenwinkel zal het aan hun reet roesten of jouw cavia binnen een jaar al doodgaat) en je kunt ook nog eens een oudje opvangen en een geweldig (tweede) leven geven.
Met de tips die je hierboven hebt gekregen moet dat echt wel lukken denk ik

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 06:42

Waarom castreer je je konijn niet, en zoek je er een vrouwtje bij, zodat die gezelschap heeft van zijn eigen soort. En doe je de twee cavia's samen in een kooi zodat die onder soortgenoten is?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:30

Cavia's en konijnen spreken elkaars taal niet. Daarom ga ik mee met pubelia,vermoed dat je 2 rammen had eerst tjah dat gaat vechten. Maar een casteratie en een lief voedstertje erbij uit de opvang of bij een goeie fokker.

djonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:44

met cavia's gaat het veel makkelijker een nieuwe erbij te nemen dan met konijnen.. maar je kunt het proberen.