Poes Emmy Overleden

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leetjuhh

Poes Emmy Overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 06:55

Sorry als het hier niet goed staat, maar ik moet het van me afschrijven.

In september vorig jaar zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen. het duurde niet lang of hij ging overstag; we namen een poes! Wij samen naar het dierenasiel in Ede en daar zagen we Emmy zitten. Een bijna zwarte kleine poes van een jaar oud. Ze was bij een camping gedumpt en had al een nest kittens gekregen. We werden opslag verliefd op haar en namen haar mee naar huis. Ze heeft drie dagen alleen maar onder de tafel gezeten, met bij haar haar etensbakje, water en kattenbak. Na die drie dagen kwam ze steeds meer uit haar schulpje en na een tijdje kende je haar niet meer terug. Ze was ontzettend lief en aanhalig echt het droom model kat. 's Nachts lekker tussen ons in slapen en als we haar even beuh waren en de deur dicht deden stond zij toch meer gewoon voor de deur als mijn wekker af ging om nog even lekker vijf minuutjes tegen me aan te kruipen. Ook als je na een vermoeiende dag thuis kwam was zij de eerste die je kwam begroeten. En 's avonds lekker op de bank tegen je aan kroop om samen televisie te kijken

Na een maand of vier werd het tijd voor haar om ook naar buiten te kunnen, want binnen kon ze haar energie niet kwijt. Na een maand op het balkon (wij wonen twee meter boven de grond) hebben we voor haar een loopplankje gemaakt, zodat ze ook lekker op het grasveld achter ons huis kon en in de bosjes. Emmy moest heel erg wennen aan de plank, het heeft een maand geduurt voordat ze er op durfde, maar toen ze eenmaal ontdekt had hoe leuk het was om buiten te rennen kon ze er ook geen genoeg meer van krijgen. Mijn vriend en ik hebben vaak genoten van haar kapriolen op het grasveld, wat was dat fantastisch om te zien!
Tegenover het grasveld is een redelijk drukke weg, maar Emmy bleef altijd in de buurt. Als je haar vanaf het balkon riep hoorde je haar belletje tinkelen, want dan kwam ze snel naar boven om een aai te halen.

Vorige week werd ik onrustig, omdat mijn vriend op de terugweg van zijn werk Emmy die drukke weg had zien oversteken. Mijn ongerustheid was gegrond....
Gisteravond kwam ik om half elf terug van mijn paardjes, mijn vriend was nog weg, met de brommer rijden. Emmy was niet binnen, maar dat is wel vaker zo als het warm is of is geweest, dan ging ze vaak 's avonds naar buiten en kwam binnen als we haar riepen voordat we naar bed gingen. Mijn vriend kwam thuis en om half elf wilden we gaan slapen. Echter geen Emmy, ook geen belletje of enig reactie dat ze er was. We waren niet ongerust, we dachten dat ze het wel naar haar zin zou hebben, dus lieten we het raam open, zodat ze naar binnen kon wanneer zij dat wilde. Ik had alleen ene raar gevoel, waardoor ik niet in slaap kon komen en Emmy kwam maar niet. Om 2 uur vanacht ben ik mn bed uit gegaan, en ben haar gaan zoeken. Eerst een blokje om de flat, maar daarna ook de auto gepakt om te kijken. Geen Emmy gevonden, dus weer terug naar huis gegaan. Hele verdere nacht geen oog dicht gedaan, want ik was erg gericht op ieder teken van Emmy. Een rinkel van haar belletje, of haar sprong op de plank, maar nee, geen reactie. Vanmorgen om 4.45 uur zijn mijn vriend en ik haar gaan zoeken en helaas werd mijn nachtmerrie toen werkelijkheid....Emmy lag dood aan de kant van de drukke weg. Ze was gelukkig helemaal heel. Er lag een klein plasje bloed vlak bij haar, dus we denken dat het snel gegaan is en dat ze snel dood was en dus niet geleden heeft.
Samen hebben we staan huilen bij haar, wat is dat afschuwelijk zeg! We hebben in de laatste maand ook al afscheid moeten nemen van een oma en een opa...en dan nu ook nog onze lieve gezinslid Emmy.....
Thuis hebben we een doosje gehaald om haar daarin te leggen en straks brengen we haar naar de dierenarts. Straks is onze Emmy echt niet meer....het is zo onwerkelijk...alsof ze ieder moment binnen kan huppelen...

Achteraf had ik gisteravond al iets gezien op die plek toen ik terug kwam van de paarden. Toen ik Emmy riep zag ik daar twee mensen uit een auto stappen en daar maar een beetje staan, ze staken de weg niet over toen dat kon enzo, de auto reed echter wel door. Misschien hadden die mensen er iets mee te maken? Ik weet het niet.

Voel me erg ellendig en leeg. Alle dieren die ooit in mijn leven zijn geweest zijn altijd gezond oud geworden. Kat van vroeger is 20 geworden en van ouderdom gestorven en de katten die nu bij mijn ouders zitten zijn nu ook al 13 en 15 jaar. Mijn paardje heb ik nu 11 jaar en die wordt binnenkort 15......het is zo raar dat we maar zo kort hebben mogen genieten van zo'n uniek kattenbeest....

Lieve Emmy, wat zullen we je missen....

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het kwijt.

Mitje

Re: Poes Emmy Overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:04

Och Lee wat een naar nieuws meid... Verdrietig Ik weet hoe gek je was op Emmy...
Ik wens je heel erg veel sterkte toe met dit verlies, wat afschuwelijk dat ze is overeden...
Ik had 5 jaar geleden ook een poes die ik 8 jaar heb gehad, helaas had ze leukemie en op een gegeven moment moesten we haar in laten slapen..
Ik heb haar laten cremeren en ik kreeg een kaartje met daarop:

Ik wou dat je altijd bij me kon zijn...
Dat kan ik je niet beloven
Maar als je aan me denkt
Zul je me zien, heel even in de verte...

Ik hoop dat je dit verlies een plekje een geven en wens je heel veel kracht toe.

Liefs Mir Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:32

Hoorde t net al van je... Dit kom er ook nog wel bij! Bah wat ontzettend naar!!! Gelukkig heeft ze waarschijnlijk niet hoeven lijden, maar dat maakt t verlies niet minder. Een huisdier is een gezinslid en heeft zijn eigen plekje... Nu een leeg plekje... Vreselijk! Wel fijn dat Johan bij je was en jullie haar samen hebben gevonden. Ik heb er gisteravond ook nog gereden, toen heb ik haar niet gezien maar moest gelijk aan Emmy denken omdat we t er van de week nog over hadden...stomme rotweg ook daar!

Sterkte meid!!! (en ook voor Johan natuurlijk!) Ach gut Hopelijk krijgt t gemis snel een plekje, maar t zal wel even flink tranen vergieten zijn, iedere keer als je thuis komt, wakker wordt, op de bank zit... Probeer te genieten van alle herinneringen!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 11:03

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes, doet me goed. Wat kan het toch een pijn doen he?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:15

Ik weet hoe verschrikkelijk het is om een huisdier te verliezen.. Wij hebben ook zo'n drukke rotweg voor ons huis langs lopen en onze twee katten zijn allebei op een gegeven moment verdwenen.. We weten niet of ze onder een auto gekomen zijn, of dat er iets anders gebeurd is, maar ik denk het 1e..
Heel veel sterkte!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:22

Wat verschrikkelijk om je kat zo te vinden!
Als 1 van mijn katten een tijdje niet thuis zijn geweest ga ik ook altijd even bij de weg kijken, maar dat is maar een rustig weggetje gelukkig
Ik wens je heel veel sterkte toe!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:56

Leetjuhh schreef:
Dank je wel voor jullie lieve berichtjes, doet me goed. Wat kan het toch een pijn doen he?

Ja! Vreselijk veel pijn! En t blijft ook echt nog wel even pijn doen... Ach gut Gelukkig heeft ze wel heel veel plezier gehad bij jullie en een poeswaardig leven gehad!! Knipoog Maar die stomme rotweg, bah!!! Heb toch al zo'n hekel aan die weg, nu dus helemaal!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:26

Ja inderdaad, stomme Kayersdijk!!! Weet je dat er heel erg veel katten lopn bij ons in de buurt en dat er bijna nooit één dood gereden wordt? Waarom dan nu wel mijn lieve poezzie?
Fijn hoor dat jullie zulke lieve berichtjes plaatsen, doet me echt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:54

Tja...domme pech? Héle domme, vervelende, nare rotpech!!! Rotweg!!!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:59

hey bah wat erg heel veel sterkte met dit verlies

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:55

skippy1 schreef:
Tja...domme pech? Héle domme, vervelende, nare rotpech!!! Rotweg!!!

Ja idd, ik denk het ook , maar dan nog is het niet eerlijk, vind je niet?
Het is natuurlijk een risico om haar buiten te laten, maar ze rijden ook gewoon veel te hard op die weg. Er zat nog twee meter tussen weg en bosjes....het is gebeurt dus ik wil geen zout meer op slakken leggen, maar er aan denken doe ik wel

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:09

Wat ontzettend verdrietig voor jullie!! Wens jou en je vriend heel veel sterkte met het verlies van Emmy.

Alleen al hoe je over haar schrijft is wel duidelijk hoeveel je om haar gaf en van haar hield en wat een bijzonder plekje ze in jullie huishouden heeft ingenomen.

In augustus 3 jaar geleden is onze poes Sien (zusje van Ot) voor ons huis doodgereden. Wij wonen aan een hele rustige dijk, zo zie ja maar auto reed niet eens hard ik hoorde een klap, keek uit het keukenraam en zag haar liggen in het licht van de straatlantaarn meteen gerend, voorzichtig opgepakt, geen bloed gelukkig en ze spinde manlief was al dierenarts aan het bellen maar helaas nog geen minuut later stierf ze in mijn armen. Achteraf ben ik blij dat ze niet lang geleden heeft en ook dat ik niet weet wie het gedaan heeft, auto is doorgereden stel je voor dat het een bekende was, ik had het ze nooit kunnen vergeven ook al was het uiteraard niet express, hele domme pech wrong time, wrong place, maar toch. Gelukkig heb ik haar zusje Ot nog, waren vondelingen van 3½ week oud dus best wel speciale band mee. Pijn slijt, mooie herinneringen blijven en vergeten doe je het nooit.

Nogmaals veel sterkte!

Ik heb een mooie foto van Sien bewerkt en daar een tekst overheen gezet nl: "If tears could build a stairway and memories a lane, I would walk right up to heaven and bring you home again".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:14

Leetjuhh schreef:
Ja idd, ik denk het ook , maar dan nog is het niet eerlijk, vind je niet?
Het is natuurlijk een risico om haar buiten te laten, maar ze rijden ook gewoon veel te hard op die weg. Er zat nog twee meter tussen weg en bosjes....het is gebeurt dus ik wil geen zout meer op slakken leggen, maar er aan denken doe ik wel

T is niet eerlijk, nooit niet... Echt zwaar k*t! Er wordt idd te hard gereden, t overzicht is er vaak weg doordat vrachtwagenchauffeurs hun wagens daar op een belachelijke manier neerzetten, en gewoon echt een rotweg...druk, vol en onoverzichtelijk. 's Avonds ook slecht zichtbare stukken, zo slecht dat je zelfs als je rustig rijdt misschien ook niet goed overstekende dieren ziet... Nee...echt niet mijn favoriete weg... Omdat t sneller is rij ik er overheen, maar hoe vaak ik wel niet in de verleiding verkeer eerder af te slaan en dan maar wat om te rijden...

Echt heel naar! Sterkte strakjes als je thuiskomt! Zal leeg zijn, erg naar! Hopelijk wordt je denken van nu aan t waarom over een tijdje denken aan alle leuke herinneringen! Ach gut

Mooi zinnetje Marijke! Ik vind ook altijd veel waarheid zitten in:
Achter de tranen van t verdriet, schuilt de glimlach van de herinnering. T is zó triest, maar ook zó waar!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 16:22

Marijke schreef:
Wat ontzettend verdrietig voor jullie!! Wens jou en je vriend heel veel sterkte met het verlies van Emmy.

Alleen al hoe je over haar schrijft is wel duidelijk hoeveel je om haar gaf en van haar hield en wat een bijzonder plekje ze in jullie huishouden heeft ingenomen.

In augustus 3 jaar geleden is onze poes Sien (zusje van Ot) voor ons huis doodgereden. Wij wonen aan een hele rustige dijk, zo zie ja maar auto reed niet eens hard ik hoorde een klap, keek uit het keukenraam en zag haar liggen in het licht van de straatlantaarn meteen gerend, voorzichtig opgepakt, geen bloed gelukkig en ze spinde manlief was al dierenarts aan het bellen maar helaas nog geen minuut later stierf ze in mijn armen. Achteraf ben ik blij dat ze niet lang geleden heeft en ook dat ik niet weet wie het gedaan heeft, auto is doorgereden stel je voor dat het een bekende was, ik had het ze nooit kunnen vergeven ook al was het uiteraard niet express, hele domme pech wrong time, wrong place, maar toch. Gelukkig heb ik haar zusje Ot nog, waren vondelingen van 3½ week oud dus best wel speciale band mee. Pijn slijt, mooie herinneringen blijven en vergeten doe je het nooit.

Nogmaals veel sterkte!

Ik heb een mooie foto van Sien bewerkt en daar een tekst overheen gezet nl: "If tears could build a stairway and memories a lane, I would walk right up to heaven and bring you home again".

Ow wat erg! Dan sterft je lieve beessie in je armen. Wat is dat tegenstrijdig he? Je bent blij dat hij snel gaat, zodat hij (bijna) geen pijn heeft , maar je bent ook erg verdrietig omdat hij zo ineens van je weggerukt wordt......
Ik kan me herinneren dat ik gister rond twaalf uur 's nachts wel even in de verte een klaagelijke kattenschreeuw hoorde. Nu pijnig ik mijn hersens suf of dat onze Emmy had kunnen zijn. Had ik meteen moeten weten dat het Emmy was (als zij het al was) en waarom ben ik haar niet toen al gaan zoeken, dan was ik tenminste bij haar geweest zodat ze wist dat haar beste maatjes bij haar waren.... en dat het goed was.
Ergens weet ik wel dat ik te ver ga als ik dit denk, want ik had niets meer voor haar kunnen doen. Maar stel dat ze om half elf is aangereden en daar nog tot twaalf uur levend heeft gelegen?

En idd, ik ben ook blij dat ik niet heb gezien wie het gedaan heeft en dat ik het uberhaupt niet heb gezien, ze lag in laaphouding langs de kant van de weg. Het enige waaraan je kon zien dat ze niet sliep maar dood was, waren haar grote ogen en het kleine plasje bloed.

Een foto is een goed idee, ik denk dat ik dat ook ga doen en die in huis zet of ophang, zo blijft ze niet alleen in ons hart bij ons, maar kunnen we af en toe nog eens naar haar kijken.

If tears could build a stairway and memories a lane, I would walk right up to heaven and bring you home again
Wat een mooie zin, het geeft precies weer hoe ik over haar denk, bedankt voor je lieve woorden.
Laatst bijgewerkt door Leetjuhh op 14-06-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:24

Mijn grootste nachtmerrie! Ik heb in januari/februari binnen zes weken 2 van mijn katten in moeten laten slapen. De ene van ouderdom, de ander kreeg een hersenbloeding. Met de ouderdom heb ik vrede, met de hersenbloeding nog steeds niet. Ik kan nog steeds niet goed naar foto's kijken, het is zo oneerlijk!

Een kat die onder een auto komt lijkt me verschrikkelijk...de onmacht die je moet voelen en de frustratie dat die kat nog zoveel jaren gelukkig had moeten zijn...

Ik wil je alle kracht toewensen die je nodig hebt in de komende tijd. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:33

Is een goed idee! Een mooie foto! Zeker doen joh! Mooi uitvergroten of zo, kunnen jullie haar elke dag bekijken en fijne herinneringen ophalen!

Je weet vast mijn verhaal nog wel over Boris, mn konijn die dood ging in mn armen, als ik zijn fotootje zie, wordt ik weer helemaal blij als ik denk aan alle leuke en bijzondere momenten die we hadden. Soms mis ik hem heel erg, maar gelukkig hebben we nu andere konijntjes die ons ook blij maken. Ze vervangen m niet, ieder beestje is een individu en op zichzelf onvervangbaar, maar als t verdriet een beetje is gesleten, kunnen anderen je wel weer blij maken en een leeg plekje invullen. Je merkt vanzelf wanneer je er aan toe bent, nu is t nog veel te vers.

En pijnig jezelf nu niet met wat áls enzo... Er is niets aan te veranderen en ze heeft vast niet nog een tijd daar gelegen! Ik denk dat ze snel geen pijn meer had. En áls die mensen die je zag ermee te maken hebben, dan hadden ze haar vast naar de dierenarts gebracht! Ze stapten tenslotte ook al uit! Ik geloof echt niet dat ze veel heeft gemerkt ervan en ze was zó happy, ze heeft vast wel geweten dat jullie blij waren met haar en t goed zouden vinden dat ze geen pijn meer had. Je voelt je alleen zó machteloos! Maar probeer niet aan t wat áls te denken... Ach gut

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:38

Hey,

Ik ken het gevoel een beetje, denk ik. Een paar maanden geleden is onze kat ook overreden.

We wonen op een redelijk drukke plaats en wisten dus wel dat het niet veilig was als onze kat naar straatkant ging (deed hij gelukkig zelden). Mede daarom zouden we binnenkort gaan verhuizen. We waren zo blij dat we een veiligere plek voor onze kat zouden hebben. Maar het heeft dus niet mogen baten. We zullen binnenkort zonder onze kat verhuizen.

Je geraakt zo snel gehecht aan zo'n beestje, hé. 't Is een deel van de familie. Veel sterkte in deze droevige tijd.

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:48

Leetjuhh ....sterkte en weet heeel zeker, dat ze een super tijd samen met jullie heeft gehad.Jullie hebben haar in die korte tijd toch een geweldig kattenleven kunnen geven!!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 17:33

Brekebeentje, bedankt voor je lieve woorden. Ook jij hebt een kitten met de fles groot gebracht en weet wat voor een band je met zo'n dier kunt hebben en ook jij bent dat diertje kwijt geraakt door toedoen van het verkeer....zullen we auto's en brommers maar gewoon afschaffen? Vliegen we voortaan gewoon van bestemming naar bestemming, moet iedereen zijn vliegbrevet halen in plaats van zn rijbewijs...kunnen de diertjes gewoon lekker ongestoord op de aardbol rondlopen..... Vork Bloos

Skip, je hebt helemaal gelijk, al denk ik er nu helemaal nog niet zo over. Ik ben heel erg bang dat ik haar vergeet, ondanks dat ze bij het gezin hoorde en ik stapeldol op haar was. Ze was pas een half jaar bij ons en ik heb nog niet zoveel foto's van haar (denk een stuk of 20...gelukkig, die nog wel!). Hopelijk denk ik er straks net zo over als jij. Dat zou erg mooi en fijn zijn.
Ik blijf maar denken dat ze daarboven een foutje hebben gemaakt...het was echt haar tijd nog niet....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:22

Weet je dat dat mijn ergste nachtmerrie is? Dat een van mijn kattebeestjes wordt overreden.

Ze heeft idd een supertijd gehad toch bij jullie? Al was het veeeeel te kort Vriendjes zijn?

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 10:34

Esperanza schreef:
Weet je dat dat mijn ergste nachtmerrie is? Dat een van mijn kattebeestjes wordt overreden.

Ze heeft idd een supertijd gehad toch bij jullie? Al was het veeeeel te kort Vriendjes zijn?

Dat was inderdaad ook mijn ergste nachtmerrie...geloof me, het is ook echt een nachtmerrie, maar dan één die ook overdag speelt...
Ik hou me vast aan de super tijd die ze heeft gehad bij ons, ookal was die maar kort....ze kon wel echt poes zijn!