Hond mee op vakantie of niet?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hond mee camperen of naar pension?

De hond gaat mee
23 (69%)
De hond gaat naar pension
5 (15%)
De hond gaat naar familie/kennissen
3 (9%)
Nog niet bekend wat ik met de hond ga doen
2 (6%)

Totaal aantal stemmen: 33

leonie_1986

Hond mee op vakantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:24

Wat doen jullie in de zomervakantie met de hond als je gaat kamperen?
We gaan dit jaar naar Frankrijk.
Onze hond kan inmiddels goed tegen autorijden en ook tegen de warmte als ze af en toe een plons in het water mag nemen.
We zijn nu aan het twijfelen of ze mee gaat of dat ze naar het pension gaat. Ze is erg gehecht aan ons en heb er moeite mee haar naar het pension te brengen, maar aan de andere kant is het ook wel een hele reis voor de hond, en we zijn beperkt in de vrijheid. Ze kan toch niet alleen blijven op de camping..
Bij vrienden of familie logeren is voor onze hond geen optie.
Dus ben benieuwd naar jullie mening Lachen

Groetjes Leonie

juthi

Re: Hond mee op vakantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:28

In princiepe zou mijn hond mee gaan.. maar ligt aan de voorzieningen bij de plaats van bestemming, aan hoe mijn medereizigers daar over denken, aan het feit of mijn hond dat land in mag (zonder muilkorf) en aan hoe streng de inentings-regels daar zijn.

Wil niet dat hij ziek word of in beslag genomen kan worden. Als hij extra inentingen moet hebben zal ik er ook over anders over denken.

Met een pension is echt niks mis, honden hebben het daar vaak super!
zolang je maar een goede uitzoekt.. zijn misschien wat duurder, maar toch...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:28

Dit jaar gaan mijn ouders 2 weken weg en daarna ben ik 2 weken weg, dus kan die gewoon thuisblijven. Maar toen we nog met z'n alle op vakantie gingen, namen we de hond altijd mee. Maar wij gingen nooit verder als Nederland dus kon die makkelijk mee. We hebben er bewust gekozen in Nederland te blijven.

Ik denk dat de hond wel mee kan hoor, vooral als die zo gehecht is aan jullie zou ik de hond niet in een pension zetten.
Of je moet echt zulke plannen hebben dat het beestje daar dagen alleen zit..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:29

ALS ik naar frankrijk zou gaan dan zou ik hem naar een pension brengen. Ook om de redenen die jij gaf. lange reis, warm, vrijheidsbeperking.

Dat jullie hond erg aan jullie gehecht is betekend niet dat hij het niet naar z'n zin zal hebben in het pension. ik weet uit ervaring dat het meer de baasjes zijn die er een probleem van maken. heb zelf jaren in een pension gewerkt en zodra de baasjes hun hielen gelicht hadden was de hond al aan het dollen met andere honden Knipoog

Maar ben je nu niet een beetje laat met een pension boeken??? De meeste goede pensions zijn vaak een jaar van te voren al volgeboekt. meestal is het vrij moeilijk nog een plek te vinden zo kort van te voren.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:33

Mijn hond ging normaal gezien mee naar ons uitje in CenterParcs, maar na beetje research blijkt dat hij niet in de taxi mag Verdrietig

Spijtig, maar langs de andere kant zijn we zelf hele dagen weg en hoeft de hond in de chalet te blijven, dus neen, dan blijft ie lekker thuis bij mams en zus Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:35

Ik heb - mede voor mijn hondjes - een caravan in Nederland gekocht. Op een camping waar meer dan twee honden per eigenaar toegestaan zijn.

Het zit namelijk zo: Ik heb één blinde Schotse collie die denkt dat 'ie een waakhond is en langslopende vakantiegangers bij hun jasje pakt. Clown En ik heb één dove poedel (van bijna 17 jaar), die zich als ware speurhond gedraagt en al zoekend naar torretjes nog wel eens het spooor bijster raakt. Mijn derde hondje is iets minder gecompliceerd, die ging dan ook altijd mee naar het buitenland op vakantie. Op zich zou dat met de Schotse collie ook wel kunnen, maar met de poedel is het onbegonnen werk. Dus mocht ik nou nog buitenland-plannen hebben, dan vraag ik een vriendje of vriendinnetje hier in huis op haar te komen passen. Lachen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:01

Als we gaan kamperen willen we dit echt niet zonder onze hond doen..nu is hij klein en best makkelijk, en het is met boodschappen wel eens passen en meten,maar hij leeft zich op het strand helemaal uit, hij is volgens mij net zo blij met de vakantie als dat wij zijn..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:09

eerst gaan we 12 dagen naar kreta. de hond gaat naar vrienden hier in de buurt. de hond slaapt gewoon thuis. en dan gaan we nog 4 dagen naar zeeland zoutelande in een huisje van kennisen. ik wou gewoon nog lekker met de hond op vakantie

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:13

Op een camping lijkt me niks voor een hond...

Wij nemen onze lab wel mee. We gaan met z'n drieën (ik +mama+papa) 4 weken naar zuid-duitsland (al jaaaren zelfde plaats, zelfde huisje, zelfde mensen) en zitten in een kamer (met ontbijt, maar wij komen er al zolang dat we er ook gewoon lunchen en avondeten met onze gourmet en kookplaat Tong uitsteken ) en ze kan dus gewoon mee omdat we in een gewoon huis zitten Lachen Autoreis vind ze geweldig. Ze gaat zitten, kijkt het eerste kwartier of we toevallig ergens in de buurt heengaan en nestelt zich dan, alsofz e nog puppy is, op mijn schoot om de eerst komende uren daar snurkende door te brengen *LOL* Als wij na een uur of 2 een stop maken knort ze chagerijnig omdat wij vinden dat ze even moet plassen, ze vind de meeste parkeerplaatsen veel te vies dus ze zit zo weer in de auto Tong uitsteken
We hebben wel altijd een klein aanhangwagentje en mogen dus maar 80. Dus we doen zo'n 11 uur over die reis. We hebben die dus wel over 2 dagen verdeeld, ook voor de hond maar ook voor onszelf, m'n vader kan niet meer in één dag zover rijden. Maar zo is ook veel fijner, voor Chukwa ook Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:14

Wij willen volgende maand naar Spanje of Portugal en dan gaat ons hondje naar mijn moeder of naar de baas van mijn vriend.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:19

Waarom lijkt de camping je niks voor een hond??

De honden van mijn ouders zijn altijd mee geweest naar de camping in Spanje, autoreis goed verdelen, regelmatig stoppen en onze honden hebben geen hekel aan de auto. Op de camping, in de ochtend naar het strand, verder zijn ze altijd aangelijnd tot aan het pad en ze kunnen in de schaduw onder de caravan liggen in een heerlijk briesje. Als het echt warm wordt onder de hondendouche en in de avonduren weer naar het strand.

Mijn ouders nemen de hond(en) overal mee naar toe en passen hun uitjes aan. S'nachts ligt de hond in de voortent en naar mijn idee vinden ze het prima.

Onze 2 overleden honden zijn een tijd na de vakantie ingeslapen, ze waren op, maar ik geloof dat ze het prima vonden op de camping in Spanje, dat ze daarvoor nog leefde en daarna zijn ingestort.

Ik ben dus voor honden op de camping, in hotels vind ik het een ander verhaal, de hond moet gewoon genoeg bewegingsvrijheid kunnen hebben en meestal zitten ze in het hotel maar op zo;n kamer...

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 22:21

Hoe doen jullie het dan met bijvoorbeeld boodschappen doen? Hond alleen laten op camping kan/mag vaak niet, en mee de supermarkt mag meestal ook niet, in de auto laten is vaak veel te heet voor de hond...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:25

Mijn 3 honden gaan mee naar de camping.
Ze blijven in de stacaravan als ik weg ga,en ik doe de tv aan,dan blaffen ze niet.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:29

laquintatje schreef:
Hoe doen jullie het dan met bijvoorbeeld boodschappen doen? Hond alleen laten op camping kan/mag vaak niet, en mee de supermarkt mag meestal ook niet, in de auto laten is vaak veel te heet voor de hond...

Op de camping in Spanje mogen ze wel alleen blijven, of je het snel doet is het tweede....wegens diefstal.
Mijn moeder doet vaak de broodjes halen op de fiets bij een andere camping, hond gaat mee en blijft bij de fiets liggen of blijft bij paps. Grote boodschappen doen ze bijna niet en anders blijven ze of achter/onder de caravan of in de voortent of ze gaan mee. Is erin en eruit in de winkel of er blijft iemand bij.

Als mijn ouders gaan winkelen dan gaan ze om en om de winkel in die zij leuk vinden. Tja het is aanpassen maar je kunt niet overal met de hond naar binnen en mocht dit een probleem zijn vind ik dat je zo eerlijk moet zijn om ze dan maar thuis te laten.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 02:44

Wij gaan in september 5 dagen naar de ardennen. Onze berner gaat dan lekker mee. We moeten dan wel onze wandelingen wat aanpassen, een stuk korter dan we normaal zouden doen, maar ik denk dat ie het prachtig vind..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 05:08

bij ons het wisselend, in het voorjaar gaan we altijd een week naar zeeland, wij hebben 2 rottweilers en 1 husky, deze gaan dan lekker mee en lekker uitwaaien op het strand met ze.

de grote vakantie, ligt aan het weer, we gaan of met de motor weg zonder honden, of met de boot, dan gaan ze mee of bij slecht weer toc een last minute richting greece.

een vriendin van mij woont dan in mijn huis en mijn collega hondenuitlater haalt ze dan ook nog 2x dgs ze op om n de groep mee te ravotten.

hier perfect opgelost dus, oh ja, alle andere dieren worden ook picobello verzorgd door degene di eop ons huis past.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:48

De honden gaan mee, net als mijn paardje Lachen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:52

om boodschappen verdelen we meestal, mijn vriend de winkel in en ik een stukje wandelen..of onder de bomen wachten..afgelopen jaar zelfs een paar keer in de auto onder de bomen,met raam open gelaten, voor een minuut of tien,maar liever niet.we zitten gelukkig vaak met bekenden op de camping en onze hond vind het geen probleem om dan op de camping te blijven..en uit eten gaat hij gewoon mee, handdoek om op te liggen en wat water vragen en hij is blij..geen probleem.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:52

Onze twee Kooiker gaan altijd mee, soms is het even schipperen met bezienswaardigheden maar m'n moeder flipt als ze thuis moeten blijven denk ik. *LOL*
Wij vinden het ook heel gezellig als ze meegaan, en je bent toch een roedel.
Ik vind het 'erger' om ze alleen te laten, thuis, dan naar een vreemde omgeving met je roedel.

Maar dat hangt van de hond af, onze willen perse mee. (de oudste gaat al in de auto zitten als de caravan al in beeld komt) maar je hebt ook honkvaste honden, dan is het wat anders. Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:39

Onze hond gaat altijd mee. Nou gaan we meestal met de auto op vakantie. Als we bijvoorbeeld gaan vliegen dan zou ik hem wel bij familie onderbrengen. Maar het leukste is natuurlijk als hij gewoon mee gaat.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 10:57

We hebben besloten onze hond mee te nemen Haha!
We zouden graag naar de atlantische kust gaan (goede golven).. camping zoeken waar hond mag komen is geen probleem, maar mogen ze daar ook op het strand??

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:58

De hond gaat mee op vakantie Haha!

Dit keer gaan we naar de Belgische Ardennen waar we een huisje hebben gehuurd, een waar paradijs voor Pim dus! Netjes al z'n prikken gehad, dus Pim is klaar voor vakantie Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:03

Als enigzins kan de hond meenemen als je gewoon met de auto gaat en goede koeling heb kan dat. Onze hond gaat altijd mee zonder hond gaan wij niet weg. Nou heeft hij ook erge verlatingsangst dus we moeten wel.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:08

Onze hond gaat (met mijn ouders)altijd mee naar de camping vind ze helemaal geweldig! Lekker de hele dag buiten ze loopt ook niet zo snel van de plek af.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:16

Mijn hond is vorig jaar mee geweest naar Frankrijk. Wij hadden zo'n stacaravan. We hadden een grondpen gekocht, zodat hij wel kon rondlopen, maar niet weg kon. Het was erg leuk hem mee te hebben, MAAR je bent wel beperkt. Er waren dingen die we wel wouden doen, maar niet konden, aangezien de hond niet mee mocht. Maar zou het zo over doen!