Halsbandjes vraagje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Halsbandjes vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 18:21

Dragen jullie katten halsbandjes?
zo ja waarom, of waarom juist niet?
Hoe weet je dat een halsbandje goed zit?

Debsey

Re: Halsbandjes vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:36

mijn katten hebben nooit halsbandjes gedragen.
Ze liepen veel buiten rond en ik vind het doodeng omdat ze zich zelf kunnen ophangen dmv blijven haken achter een tak en dat soort gein.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:39

1 kat had een halsbandje bij ons, de rest niet.
De ene kat droeg een halsbandje zodat we wisten waar ze uithing, die kat mocht namelijk alleen maar in 1 kamer blijven (viel andere katten aan) en soms mocht ze naar de andere kamers. Natuurlijk moesten we dan wel weten waar ze uithing als ze in de avond weer terug naar die ene kamer moest komen.

De andere katten hebben geen halsbandje. Het zijn namelijk raskatten, en hun vacht moet namelijk mooi blijven. Door een halsbandje kan namelijk de vacht op de plek waar het halsbandje zit weg gaan, en daarbij maakt het niet uit hoe los het halsbandje zit.
Verder komen onze katten ook niet buiten, wij hebben een kattenren maar buiten op straat of in de tuin komen ze niet.

Tsja.. een halsbandje moet niet te strak zitten, en als de kat vast komt te zitten met het halsbandje dan moet het halsbandje wel los kunnen zodat de kat niet stikt als die zichzelf los probeert te trekken.
Je kan beter zelf het beste voelen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:57

Nee nooit meer!!!
Ik heb een kater die ook altijd een bandje droeg, welliswaar met elastiek
of een paniek sluiting, maar op een dag kwam hij terug met een enorme vleeswond
in zijn nek...bandje was weg.
Ik wil niet weten wát er gebeurd was, maar heb die nacht wel een kat enorm horen krijzen...
Hier geen bandje meer om dus, het heeft ook geen enkele toegevoegde waarde.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 21:23

ik had mn katten ook een bandje gegeven, ik heb ze zojuist allemaal doorgeknipt, mn kat zat vast met er pootje der tussen *hoe kan dat in godsnaam?* en omdat ze zo schrok vloog ze door de kamer met salto's en nagels, me voet ligt open maar heb er wel kunnen bevrijden, voor mij ook nooit meer halsbandjes