Gaatje in haar hart

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Gaatje in haar hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:07

Mijn moeder heeft een hondje, ze heet Cindy.
En het gaat helemaal niet goed met Cindy, vorig jaar is ondekt dat ze een gaatje heeft in haar hart en daardoor loopt er soms ook vocht in haar longen.
Ze heeft medicijen gekregen van de dierenarts maar ondanks de medicijnen gaat het steeds slechter.
Ze is nu 9 jaar, helemaal nog niet zo heel oud vind ik zelf.
Ik zou het afschuwlijk vinden als ze ingeslapen moet, ik heb een hele speciale band met Cindy en we hebben veel samen meegemaakt, als ik dan denk aan al die momenten dat ik zo om haar moest lachen of dat ze ibj me kwam als ik vedriet had, lekker samen door het bos rennen.
En nu is ze sloom, ze ademt heel zwaar en soms heeft ze een soort asmatische aanval.
Dit komt allemaal doordat haar hartje niet meer in orde is en er vocht achter en in haar longen komt.

Ik wil zo graag dat ze beter word maar de dierenarts zegt dat het niet meer lang zal duren dat we afscheid van haar moeten nemen maar ik wil haar nog helemaal niet kwijt!!!!
Ik wil dat het weer beter word.
Weet iemand of een hond een donor hart kan krijgen?
Of heeft iemand ervaring met een hond die ook een gaatje had in zijn/haar hart en heeft tips?

P.S Cindy is een Maltezer.

Pollewoppy

Re: Gaatje in haar hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:11

Een donorhart voor een hond is helaas erg onrealistisch.
Ik begrijp dat je het moeilijk vind dat het slecht gaat met de hond ne je haar graag nog langer bij je wilt houden. Maar je moet je afvragen wat voor de hond het beste is. Al zou het mogelijk zijn, dan zou de operatie zo ingrijpend zijn dat het dan nog maar de vraag is hoe ze daar van hersteld.

probeer te genieten van de tijd die ze nog bij jullie is...
sterkte
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 12-06-07 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:11

Sorry voor deze harde woorden: soms is het beter voor de hond om hem te laten inslapen. Je laat je hond toch niet onnodig lijden omdat je zelf niet wilt dat de hond gaat?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:13

Aggossie wat zielig voor jou familie en het hodnej zelf natuurlijk.. Ach gut

heb ik ook gehad, wel met een andere reden. Heb mijn hondje zelf in moeten slapen omdat het echt niet zo verder kon.. Ze ademde niet meer goed en lopen ook niet.

Komt er misschien heel bot uit, maar is dit niet beter voor jou hondje ook ?? Ik snap dat je heel veel heb meegemaakt met je hond en samen veel plezier heb beleefd, maar is het leven van je hond nu nog wel zo leuk, om zo door te leven ??

Nou veel sterkte, en ikhoop dat je een goede beslissing neemt, en het beter gaat met je hond Knipoog

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:18

Bindi schreef:
Sorry voor deze harde woorden: soms is het beter voor de hond om hem te laten inslapen. Je laat je hond toch niet onnodig lijden omdat je zelf niet wilt dat de hond gaat?

Je hebt 1000% gelijk, en als ik dit topic had gelezen van een vreemde had ik precies hetzelfde gezegd, maar soms heb ze ook hele goede periodes, meer dan slechte.
Maar dat zal langzaam gaan verschuiven en als er meer slechte dan goede periodes zijn dan is het afgelopen.

Een verelende aan de hele situatie is is dat ik er wel over heen kom, ik als "normaal" in elkaar zittend mens.
Maar mijn moeder heeft een psichische ziekte, en daardoor over-emotioneel, voor haar zal de klap heel erg groot zijn, mijn moeder heeft voor minder wel zelfmoord pogingen gedaan.
Dat is ook nog heel vervelend.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:20

Krijgt je moeder geen begeleiding? Denk dat je het dan met die mensen daarover moet gaan hebben...Denk dat er weinig mensen op bokt zitten die daar echt verstand van hebben, en dus wellicht heel erg verkeerde tips gaan geven.

Sterkte en heel veel wijsheid toegewenst

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:23

Het gaat om de hond bindi, niet haar moeder?? Lachen

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:25

rakkertje13 schreef:

LEZEN!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:28

rakkertje13 schreef:

Inderdaad Lezen...

TS schrijft dat haar moeder psychisch in de knoop zit en het dus erg moeilijk zal krijgen wanneer ze de hond verliezen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:33

ik heb wel ervaring met een hond met een ernstige hartruis.. aan de ''verkeerde'' kant (de andere kant dan in 95% van de gevallen)
Hij heeft het echt vanaf zijn geboorte, en elk jaar wordt het een beetje erger. Zijn tandjes zijn nu aan het uitvallen, en hij ademt afentoe zwaar, hij slaapt veel.
En we roepen nu al elk jaar ''dit wordt blof zijn laatste zomer'' maar elke keer lukt het hem!
Je moet zorgen dat je hondje niet lijdt, dat heeft hij waarschijnlijk niet verdiend, hij is altijd lief voor jullie geweest, dus dat moet je hem teruggeven, en helaas kan dat ook zijn in de vorm van ''afscheid nemen''..
Iig heel veel sterkte, ook voor je moeder Ach gut

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:44

Naaltje schreef:
ik heb wel ervaring met een hond met een ernstige hartruis.. aan de ''verkeerde'' kant (de andere kant dan in 95% van de gevallen)
Hij heeft het echt vanaf zijn geboorte, en elk jaar wordt het een beetje erger. Zijn tandjes zijn nu aan het uitvallen, en hij ademt afentoe zwaar, hij slaapt veel.
En we roepen nu al elk jaar ''dit wordt blof zijn laatste zomer'' maar elke keer lukt het hem!
Je moet zorgen dat je hondje niet lijdt, dat heeft hij waarschijnlijk niet verdiend, hij is altijd lief voor jullie geweest, dus dat moet je hem teruggeven, en helaas kan dat ook zijn in de vorm van ''afscheid nemen''..
Iig heel veel sterkte, ook voor je moeder Ach gut

En hoe gaat het nu met Blof?
Wat voor hondje is het? en wat voor medicijnen krijgt hij?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:45

een maltezer is het.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:47

blof (moet streepje door, als de zanger Knipoog )
is een dwergschnauzer, pepe& zout.
hij is nu ... (rent naar kalender) 9 jaar oud.
Het gaat goed met hem, als het warm is moet je hem met rust laten, niet druk mee spelen. rustig tegen doen (het is een hond met een ontzettend fel en druk karakter, foute combi dus) hij 'hijgt/kucht' als hij het wat benauwd krijgt.
medicijnen krijgt hij niet.
Wij hebben toen met zijn allen afgesproken dat hij, tegen de tijd dat je met medicijnen moet gaan rekken, het recht heeft om rustig te gaan.
En toen werd gezegd dat daar na 2 jaar een grote kans op zou zijn, maar hij doet het nog goed.
Hij heeft alleen weinig tandjes meer (en hij stinkt uit zijn bek.. Vork ) smorgens krijgt hij brokjes, en die eet hij nog, smiddags een beschuitje in stukjes, en savonds brokjes Lachen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:16

Dat uit de bek stinken komt vaak door de nieren die niet helemaal meer goed funcioneren, als je hem op speciaal voer voor zijn nieren zet dan ruikt hij al een stuk minder uit zijn bek.

Citaat:
Uw hond kan uit de bek stinken omdat hij zijn voedsel niet goed kan verteren. Andere verschijnselen die u dan onder andere kunt zien zijn een onregelmatige ontlasting (in tijd of consistentie), een vettige of juist een dorre vacht, verminderde eetlust. Voeg dan Hokamix aan het voer toe om de spijsvertering en de stofwisseling te optimaliseren.
Andere redenen waarom een hond een vieze lucht uit de bek kan hebben zijn aandoeningen in de bek, bijvoorbeeld tandsteen of rotte tanden/kiezen, ontstekingen en dergelijke. Daarnaast kan een ontsteking in of aan de luchtwegen ook deze lucht veroorzaken, bijvoorbeeld een longontsteking, hierbij ziet u vaak ook verschijnselen als een snelle ademhaling en hoesten.

Bron: http://www.hokamix.nl/site/renderhome.aspx?tabid=65#23

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:21

ik denk dat het bij die van ons zijn rotte tandjes zijn..
zijn vacht is nog super, al wordt hij niet meer geplukt maar geschoren. Plukken is een te grote belasting voor hem nu.
hij ligt nu heerlijk in de bank te slapen, en als je hem roept kijkt hij superverwaand..
kleine rat dat het is Tong uitsteken

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:28

Als een hond uit zijn bek stinkt, ruik je vaak niet het gebit maar de maag van de hond. Van voer veranderen dus (versvlees)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:30

hoe kan het dan dat onze andere hond met perfecte tanden niet zo stinkt, terwijl ze hetzelfde eten? Lachen
ons blofke heeft gewoon een rot gebitje, en volgens mij stinkt alles wat rot is.. (naja stinkt, ruikt verre van aangenaam)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:32

Omdat verkeerd voer een oorzaak KAN zijn. Het hoeft natuurlijk niet. Het kan ook zeker wel door een slecht gebit komen!!!
Dat ruikt inderdaad ook niet fris.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:50

Wat jou hondje heeft, is mijn paard overkomen. Komt in principe op hetzelfde neer. Je dierenarts heeft gelijk daar het hondje hier niet lang meer mee zal leven. Mijn paard is als het ware gestikt in het vocht in de longen. Dat was een vreselijk moment. Wij wisten niet dat het zo snel zou gaan. (Daar dit normaal bij een paard niet snel voorkomt). Ik kan je daarom aanraden: wacht niet te lang met inslapen. Het is voor je hond beter (niks zo erg als het zo benauwd te hebben) en dan hebben jullie de hond nog goed in herinnering. Ik weet dat het moeilijk is en dat het hard klinkt. Ik wens je heel veel sterkte.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:52

Bindi schreef:
Als een hond uit zijn bek stinkt, ruik je vaak niet het gebit maar de maag van de hond. Van voer veranderen dus (versvlees)

Lezen mensen, lezen Slapen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:59

zoo rustig alsjeblieft? dit was toch ook niet nodig geloof ik? je bericht kwam zo niet over, kwam over als ''t komt het meeste voor dat'' en dat ik daar op reageer is dan toch geen misdrijf?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:37

Naaltje schreef:
zoo rustig alsjeblieft? dit was toch ook niet nodig geloof ik? je bericht kwam zo niet over, kwam over als ''t komt het meeste voor dat'' en dat ik daar op reageer is dan toch geen misdrijf?

Sorry Bloos Dit is alleen al de 4de post van mij vandaag waar mensen op reageren terwijl er gewoon niet gelezen wordt. Beetje vermoeiend soms Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:39

ok Haha! had het wel gelezen, maar hem anders opgevat Knipoog
rotinternet ook Knipoog