Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Bindi schreef:Sorry voor deze harde woorden: soms is het beter voor de hond om hem te laten inslapen. Je laat je hond toch niet onnodig lijden omdat je zelf niet wilt dat de hond gaat?
rakkertje13 schreef:Het gaat om de hond bindi, niet haar moeder??
rakkertje13 schreef:Het gaat om de hond bindi, niet haar moeder??
Naaltje schreef:ik heb wel ervaring met een hond met een ernstige hartruis.. aan de ''verkeerde'' kant (de andere kant dan in 95% van de gevallen)
Hij heeft het echt vanaf zijn geboorte, en elk jaar wordt het een beetje erger. Zijn tandjes zijn nu aan het uitvallen, en hij ademt afentoe zwaar, hij slaapt veel.
En we roepen nu al elk jaar ''dit wordt blof zijn laatste zomer'' maar elke keer lukt het hem!
Je moet zorgen dat je hondje niet lijdt, dat heeft hij waarschijnlijk niet verdiend, hij is altijd lief voor jullie geweest, dus dat moet je hem teruggeven, en helaas kan dat ook zijn in de vorm van ''afscheid nemen''..
Iig heel veel sterkte, ook voor je moeder
Citaat:Uw hond kan uit de bek stinken omdat hij zijn voedsel niet goed kan verteren. Andere verschijnselen die u dan onder andere kunt zien zijn een onregelmatige ontlasting (in tijd of consistentie), een vettige of juist een dorre vacht, verminderde eetlust. Voeg dan Hokamix aan het voer toe om de spijsvertering en de stofwisseling te optimaliseren.
Andere redenen waarom een hond een vieze lucht uit de bek kan hebben zijn aandoeningen in de bek, bijvoorbeeld tandsteen of rotte tanden/kiezen, ontstekingen en dergelijke. Daarnaast kan een ontsteking in of aan de luchtwegen ook deze lucht veroorzaken, bijvoorbeeld een longontsteking, hierbij ziet u vaak ook verschijnselen als een snelle ademhaling en hoesten.
Bindi schreef:Als een hond uit zijn bek stinkt, ruik je vaak niet het gebit maar de maag van de hond. Van voer veranderen dus (versvlees)
Naaltje schreef:zoo rustig alsjeblieft? dit was toch ook niet nodig geloof ik? je bericht kwam zo niet over, kwam over als ''t komt het meeste voor dat'' en dat ik daar op reageer is dan toch geen misdrijf?