Hond heeft toevallen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Hond heeft toevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:51

Sinds zaterdag heeft mijn hond 3x een toeval gehad (1x zaterdagmiddag, 1x zondagmiddag en 1x gisteravond)

Het begint met wat rondjes lopen met zijn staart tussen zijn benen, vervolgens spant hij zich en trilt, hij is onrustig, kwispelt heel veel, valt bijna om (achterhand lijkt niet mee te willen), wil wel en niet bij ons zijn en wij krijgen geen contact met hem.

Voor en na deze 'toevallen' is hij gewoon ons gezellige, actieve, vrolijke hondje die goed drinkt en eet.

Morgenochtend gaan we naar de DA.

Bij mij vliegt van alles door mijn hoofd: Hij is donderdag 31 mei onder narcose geweest ivm vieze oren (zijn schoongespoelt). Kan hij daar nog last van hebben of heeft hij toch een beschadiging daar. Kan het Epilepsie zijn (kan dat zomaar opeens ontstaan?) Kan hij last van de warmte hebben (had hij eerder nooit).

Herkent iemand dit?

LiNdA1986

Re: Hond heeft toevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:11

Onze hond heeft ook toevallen als hij zich heel druk maakt.
Heeft iets te maken met de bloedtoevoer naar zijn hersens of hart. Ik weet het niet precies meer.
Vooral met warm weer moet hij zich heel rustig houden, want als hij lang speelt/rent krijgt hij toevallen. Sinds we dit weten houden we er rekening mee en heeft hij geen last meer. Verder is hij kerngezond en inmiddels alweer 10 jaar.

Als je het niet vertrouwd zou ik toch even langs de dierenarts gaan en je verhaal doen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:06

Linda: heeft jouw hond dat al van pups af aan? Mijn hond begint daar nu mee en is 6 jaar.

(in mijn eerste post staat dat ik morgen met hem naar de dierenarts ga)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:25

Onze hond heeft vanaf dat hij een jaar is epelepsie.
De toevallen die hij krijgt varieren tot; omvallen, of heftige schokken, en spier trekkingen, kwijlen, plassen en poepen en overgeven.
Hij krijgt hier medicijnen voor, 2 x daags fenobarbital, en een Stesolid (diazepam) moeten we in zijn anus leegspuiten om de spieren te verlammen tijdens een aanval die langer duurt dan 4 minuten.
Het is erg vervelend voor hem, en voor ons, we durven hem niet alleen thuis te houden, want hij bezeerd zichzelf, en is bang na een aanval.
Ik zou even met m naar de dierenarts gaan, succes.