zwerfhonden buitenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

zwerfhonden buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 21:45

wat vinden jullie daar nou van?
ik zelf woon op cyprus en het barst hier van de zwerfhonden. op het moment heb ik al een pointer die aan was komen lopen op stal. ze is nu ongeveer 5 maanden hier. en we gokken haar op 11 maanden/1 jaar. we zijn nu onafscheidelijk! ze kan uren mee rennen tijdens een buitenrit, jagen enz... als me vriend met afzet bij me hotel 2 minuten met de auto rent ze als een dwaas blaffend achter de auto aan tot me hotel..!! ze slaapt namelijk wel op stal..jaja ze is ook nog een waakhondje!!
morgen krijg ik een husky pup omdat iemand er niet meer voor mag/kan zorgen.. en die hond ga ik waar me vriend zijn honden heeft houden want ik kan er niet nog meer op stal nemen aangezien het een manege is en mensen kijken hier anders tegen honden dan wij in nederland...

vaak zijn de honden al als pup zijnde gedumpt(ik heb er al heel wat gevonden) of zijn ze niet goed genoeg voor de jacht.

ik vindt de wet van nederland maar niks maar wat betreft de zwerfdieren is het een stuk beter geregeld bij ons!
wie heeft er nog meer ervaringen met zwerfhonden in buitenland of heeft gewoon een mening erover?

groetjes nic

Donja

Re: zwerfhonden buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:26

Ik heb een aantal jaren geleden stage gelopen op een dierenasiel op Kreta. daar kregen we meerdere keren per week honden binnen, moeders met pups, en werden ook geregeld gebeld dat er weer pups (of kittens) bij het grof vuil waren gelegd...
In het asiel zaten zo'n 350 honden en 120 katten.. De eigenaresse liet 4x per jaar dierenartsen in opleiding uit Duitsland overkomen om alles te castreren en steriliseren (voor hun mooie oefening, en de dieren konden zich niet meer voortplanten). Verder was het mogelijk om honden te adopteren (geldbedrag per maand overmaken) of zelfs op te halen.

In het buitenland kijken ze anders tegen dieren aan dan wij. Die mensen vinden het gek dat wij de dieren als gezinslid behandelen.. Wij vinden het idioot dat zij ze als oud vuil behandelen (niet iedereen hoor, maar veel wel)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:07

Ja dat is echt een verschil. Was 2 jaar geleden ook op vakantie in Turkije en toen zag ik ook heel veel zwerfhonden- katten en zelfs een paard.
Verschrikkelijk vind ik dat om te zien. Gelukkig zijn er nog mensen die wat eten en drinken buiten zetten, maar dat vind ik echt niet genoeg.
Ik vind echt dat er regels voor moeten komen, maar wanneer de regering van die landen dat in gaat zien is een tweede.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:11

ik had dat in spanje 6 jaar geleden, hele vakantie door heb ik elke dag brokjes gehaald en ben de katten daar gaan voeren. Op bijna alle foto s van vakantie zie je mij wle ergens met een kat achter me aan lopen.
Veel mensen, vooral in andere landen kijken er toch heel anders tegenaan als wij, hoop dat dat snel veranderd

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 21:05

mijn hond die ik hier heb is dus helemaal gek op me en volgt me overal. tot aan naar me hotel aan toe... en dan kom je van die meisjes tegen die gaan lopen gillen omdat ze bang zijn... heel vaak vindt ik puppy's en ook af en toe probeer ik me vriend een zwerfhond aan te smeren (hij heeft jachthonden) maar er zijn er helaas veelste veel.