paar vragen over kleindierenshow

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

paar vragen over kleindierenshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:08

Ik heb een paar vragen over kleindierenshows. Het lijkt me wel leuk om daar aan mee te doen, maar ik heb er nog nooit aan mee gedaan. de vragen: Waar letten ze op bij cvia's en konijnen? Kan je er zomaar aan meedoen? Waar zijn kleindierenshows in de provincie Gelderland? Alvast bedankt!

saskiakefie

Re: paar vragen over kleindierenshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:24

Niemand?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:55

Je moet daarvoor wel aangesloten zijn bij de vereniging met het kleindiermagazine en je moet raszuivere dieren hebben. Hoe het buitenom konijnen zit weet ik niet, maar voor konijnen aangesloten bij NKB en bij een kleindiervereniging en de dieren moeten getatoeerd zijn.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:23

Wat Faniek zegt klopt, dit geldt ook voor bijvoorbeeld kippen, dan moet je ook aangesloten zijn bij een vereniging. Bij de andere diersoorten ben ik niet helemaal zeker. Verward

Het is niet helemaal in de buurt ben ik bang, maar eind juni, (ik geloof de laatste zondag van juni) is er een kleindiershow in Venlo op de kinderboerderij. Daar mag je met je eigen konijn/hammie/knaaf/muis/rat naar toe komen en die worden dan vakkundig gekeurd. Je doet niet voor het 'echie' mee, je hoeft ook geen raszuiver beest te hebben (is wel leuker als ie het wel is trouwens) maar je krijgt wel een keuringsrapport en er wordt 1 beker verloot onder alle losse inzendingen. Ja

Verder is er ook een echte keuring waar je erg veel informatie kunt opdoen over de verschillende rassen en de eisen die aan die rassen worden gesteld. Je kunt er echt helemaal los als je vragen wilt stellen en dingen wilt leren, de mensen zijn erg aardig.
De vereniging die dit in samenwerking met de kinderboerderij organiseert heet De Eendracht. Naar mijn mening wel een aanrader om heen te gaan. Lachen
Oja, entree is €1,50, dat is entree voor de kinderboerderij, voor de keuring hoef je niets te betalen.

Je kunt ook even op internet rondspeuren of er zoiets bij jou in de buurt is, dan de organisatie even bellen en vragen wat zij je aanraden te doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 20:13

Oh dat van die kinderboerderij lijkt me wel leuk

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:44

om met een caaf naar een kleindierenshow te gaan dien je lid te worden van een kleindierensportvereniging (a 10-15 euro per jaar), krijg je zo een fokkerskaart (13 euro voor volwassenlid) en het KleindierMagazine (27 euro per jaar bij automatische incasso), heb je dat ervoor over zonder te fokken???? En heb je rasdieren (dus rasgericht gefokt zijn en dan ook nog eens in de kleuren die erkend zijn)?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:37

Ik weet dat je op de ExoKnaag geen lid van iets hoeft te zijn om je muizen te laten keuren, maar ik weet niet of dat ook voor andere dieren geldt.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:20

ik ben verder niet op show's ingegaan die je kunt bezoeken zonder fokkerskaart, dit omdat de TS vroeg naar show's in Gelderland. Hierbij moet je in het bezit zijn van een fokkerskaart. Zonder fokkerskaart kun je ook terecht bij de WCC (IJsselstein) en ECC (Spijkenisse).