HELP, Hond heeft spierpijn?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

HELP, Hond heeft spierpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 07:58

Hallo....

Gisteren heeft mijn 1 jarige stafford shire bullterrier de hele dag zowat met de 1 jarige dalmatier(geen idee of ik t zo goed schrijf maar inieder geval zo'n spikkel hond) van mijn neef gespeeld. Nu is die van mij veel kleiner en onder t spelen moest mijn hond op zijn achter poten springen om er boven uit te kunnen komen.

Na een uurtje de honden maar even afgelegd want ze waren zo druk en t was zo warm.
Maar nu haalt mijn vriend onze hond uit zijn bench om een plas te doen vanmorgen, wilt Kenzo helemaal niet lopen en tilt zijn achter poten op en loopt verder op zijn voorpoten.

Nu ben ik echt helemaal in paniek want wat heeft mijn hondje hij is helemaal niet kleinzerig en laat helemaal niet snel merken als hij pijn heeft. Dus hoeveel pijn heeft hij nu dan wel niet...hij heeft gisteren echt heel lang op zijn achter poten gestaan en lopen springen in 1 voetkussentje zit ook een klein sneetje.

Omdat de dierenarts om 9 uur pas open is en ik echt radeloos ben wat ik nu moet doen zet ik t hier even neer misschien weet iemand hier wat ik nu voor mijn hondje kan betekenen.

Hij kijkt zo zielig en ik zit gewoon te janken kan helemaal niks doen.

Bienotje

Re: HELP, Hond heeft spierpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:37

Eerlijk gezegd denk ik dat het vast wel zal meevallen Knipoog

Misschien gewoon last van dat sneetje, als je je er niet prettig bij voelt gewoon even naar de dierenarts die zo open is en dan hoor je het wel. Succes!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:22

Allereerst denk ik dat dit topic bij [BB] moet staan, gezien het een hond betreft Lachen

Onze hond heeft ook meerdere malen een gescheurd voetkussentje gehad, gewoon even laten rusten en dan gaat eht vanzelf weer dicht. Als hij spierpijn heeft -en dat lijkt me wel logisch na zo'n heftig speeluurtje - kun je gewoon even zijn achterpootjes masseren, net als je dat bij je eigen spieren wel eens doet! Onze hond is al vrij oud en heeft nu erg veel last van zijn achterpootjes (hij kan niet meer de trap op, in de auto springen e.d) Als hij erg staat te shaken masseren we zijn pootjes/heupen ook wel eens, het schudden houd in ieder geval even op dus dan helpt het wel een beetje Lachen

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:23

Klinkt meer alsof zijn voetzooltje misschien beetje teveel op de hete stenen hebben gehuppeld. Ik zou het goed verzorgen om de voetzooltjes soepel en zacht te houden, dan is het vast zo over.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:35

-> BB

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:04

een baby sokje aan doen wil ook helpen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:03

Nou TS, wat was het nu?