Bindi schreef:Entingen hoeft helemaal niet ieder jaar, aangezien de entingen van Nobivac 3 jaar geldig zijn.
Hmm, volgens mij was dat mij al bekend...
Chrystal-gek schreef:Je kat hoeft dan ook echt niet ieder jaar weer een enting.
De enting van Nobivac staat zelfs voor 3 jaar geregistreerd.
Dat houdt niet in dat andere entingen niet zolang werken of dat die Nobivac enting maar 3 jaar werkzaam is en niet langer, alleen dat die middelen niet voor langer als werkzaam staan geregistreerd.
Toch is dat heel lang wel gedaan en aangeraden en wordt dat ook nog steeds gedaan.
Tot nu toe heeft alleen Nobivac in de bijsluiter staan dat de enting 3 jaar geldig is, de rest nog niet (uitgezonderd Rabiës-enting).
En ook al staat dat in de bijsluiter, sommige dierenartsen trekken zich daar niks van aan.
Die blijven zeggen dat ze ieder jaar terug geënt moeten worden, of dat nou met het Nobivac-vaccin is of met een andere.
Daarbij staat het pas sinds eind vorig jaar in de bijsluiter, het vaccin is niet veranderd, alleen de bijsluiter.
Dus voordat de bijsluiter veranderd was, was de werking hetzelfde.
En toch was het advies ieder jaar enten.
Nu kunnen ze er gewoonweg niet meer omheen omdat het simpelweg in de bijsluiter staat.
Bindi schreef:Ohja, ik wil vlooien niet weren, ik wil dat ze doodgaan.
Ik zie ze liever helemaal niet voorbij komen.
Niet omdat ik er moeite mee heb om die beesten dood te maken, totaal niet, maar omdat dat zou inhouden dat ze er al zijn.
Zijn ze er, doodmaken die hap, maar als ze er niet zijn, zijn ze ook niet dood te maken.
Dat afweren kun je op meer manieren opvatten trouwens, afweren in de zin van zorgen dat het niet voorkomt, en afweren in de zin van als het voorkomt, zorgen dat ze verdwijnen, op wat voor manier dan ook.