hond heeft het zo warm

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

hond heeft het zo warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:13

met dit weer ligt mijn hond te hijgen als of zij dood gaat! en dan bedoel ik niet gewoon hijgen van de wartme maar veer erger! (wij hebben al jaren verschillende honden en ik weet dus wel het verschil) hij gaat steeds in de schuur liggen daar is het koel maar ook dat werkt slecht, er is ook genoeg water! ik laat hem ook paar keer per dag lekker in het koele water zwemmen naast ons huis.. iemand ideeën?

Zappa

Re: hond heeft het zo warm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:16

als je hond het accepterrd kun je een fles bevroren water in een handdoek naast hem leggen
je kunt hem idd laten zwemmen
of zelf even wat water over hem heen gooien (dat doe ik altijd)

voor de langere duur heb je speciale cooling pads voor je huisdier om op te liggen te koop (maar zijn nogal prijzig geloof ik )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:17

Hoe oud is de hond als ik vragen mag,als de hond al wat ouder is hoeft de warmte alleen niet de oorzaak te zijn.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:18

dankje zown bevroren fles water is een goed idee! gaan we proberen!

de hond is 3 jaar pas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:27

Ik zag in de folder van Faunaland verkoelinngshalsbanden voor honden, en van hetzelfde merk een verkoelingsligkussen. Misschien een idee?

Voor mijn hamsters heb ik bevroren jampotjes in een washandje. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-07 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:27

Zorg ook dat de hond goed drinkt,wij doen altijd wat roseficee of hoe je het schrijft in het water.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:29

mijn hond heeft het ook altijd zo warm!
wij denken erover om hem zegmaar in de lente te trimmen(iig zoiets..)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:29

zij drinkt juist heel veel! we verfrissen ook steeds het water zodat het lekker koel blijft

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:29

tja maar mijn honds is al kortharig..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:30

die verkoelingshandbanden zou ik niet aanraden... daar kan de hond niet van weg lopen. Laat de hond zelf kiezen of hij de verkoeling nodig heeft of niet, maar hang geen zo'n ding rond zijn nek

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:31

Ik spuit mijn honden altijd af met de tuinslang. Maar je geeft al aan dat je je hond laat zwemmen, dus dat heeft in principe hetzelfde effect.
Wat voor hond is het eigenlijk?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:32

Ashkerlon schreef:
die verkoelingshandbanden zou ik niet aanraden... daar kan de hond niet van weg lopen. Laat de hond zelf kiezen of hij de verkoeling nodig heeft of niet, maar hang geen zo'n ding rond zijn nek

jah dat is zo! een verkoelingsdeken zou wel een oplossing kunnen zijn!

het is een 3 kwart labrador en een kwart akita

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:33

Ashkerlon schreef:

Ik denk dat je aan de hond toch wel duidelijk kan merken of hij het warm heeft. Dan kan je op zon moment toch zo'n band om doen?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:33

ik geef men hond ijsklontjes. issie helemaal gek op! hahaha en natuurlijk zwemmen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:34

whaha als ik deze tips allemaal volg heb ik zo een bevroren hond.. staat er morgen topic: hond heet het zo koud Tong uitsteken haha maar wel bedankt!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:41

HardcoreLady schreef:
Ashkerlon schreef:

Ik denk dat je aan de hond toch wel duidelijk kan merken of hij het warm heeft. Dan kan je op zon moment toch zo'n band om doen?

Stel dat je zelf zit te stikken van de warmte... zou je dan een paar uur met een zak ijs in je nek willen rondlopen? ok, ik weet niet hoe koud zo'n koelhalsband is, maar ik kan je verzekeren, het is niet zo prettig als het lijkt.
Normaal is 10 minuten koeling al meer dan voldoende (en dit regelmatig herhalen), maar een paar uur aan een stuk
Als je zo'n mat op de grond legt zal de hond er meestal ook niet heel de namiddag op blijven liggen. Of die hond moet echt vergaan van de hitte, of de mat is niet echt koud, maar gewoon fris.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:18

Die koelhalsbanden zijn zeker niet ijskoud. Vergelijk het meer met de temperatuur van een natte handdoek. Dus dat is wel lekker voor een hond.
Verder geef ik hier ook wel eens ijs in een kong, vinden ze heerlijk!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:21

De Kong gevuld met ijs is hier ook favoriet.
Het kleine gat in de kong dichtstoppen met wat smeerworst of kaas en dan wat yoghurt in de kong. Dat in de vriezer voor een paar uurtjes, afspoelen onder de kraan (tegen het vastplakken van de tong Haha! ) en dan smikkelen maar.

Verdere tips... je hebt bij de blokker van die erg goedkope kinderbadjes. Dat zijn van die schelpjes, waar je aan de ene kant een zwembadje kunt maken en aan de andere kant een zandbak. Je zou zo'n badje op kunnen zetten voor de hond, dan kan hij zich op ieder moment afkoelen. Wel zorgen dat het badje in de schaduw staat.
En verder zou je eventueel een ventilator kunnen neerzetten. Tip gaat daar meestal voor liggen als hij het echt warm heeft.

Sterkte voor je hond in ieder geval.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:01

Zijn buik ff lekker nat maken, en zijn voet zooltje in lauw water zetten. nooit iets ijs kouds bij de hond leggen, dat geeft nml een schok effect, en maakt het vaak erger als beter!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:40

Wuis schreef:
Ik zag in de folder van Faunaland verkoelinngshalsbanden voor honden, en van hetzelfde merk een verkoelingsligkussen. Misschien een idee?

Voor mijn hamsters heb ik bevroren jampotjes in een washandje. ;)

Oh dat is wel een goed idee voor bij knaagdieren.
Als onze hond het heel warm heeft maken we zijn kop altijd nat, en als ie het dan nog heel warm heeft dan helemaal.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:03

Mijn 2 honden hebben het ook hardstikke warm met dit weer. Wat doen ze zelf ze graven een gat en gaan daar in liggen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:06

ik laat mijn honden met dit warme weer sochtends heel vroeg uit en dan pas s avonds weer, de gehele dag liggen ze dan voor de ventilator en af en toe laat ik ze met hun poten in een bak koel water staan, honden zweten nl via de voetzolen en dit koelt dus enorm, zo gaat het prima.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:31

Mijn oude goldenretriever is ook zo erg!
Das gewoon sneu en je moet er egen haar zelf in bescherming nemen, want ze gaat zo naast je in de zon liggen terwijl ze me toch een portje ligt te hijgen!
Ik maak er ook wel eens nat met de tuinslang maar dat vind ze niet zo leuk terwijl ze dol is op zwemmen en met water spelen??
Ze mogen bij ons in huis overal komen, maar Tosca kruipt wel vaak de gang in op de koude tegels!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:43

Zorg dat er genoeg koele schaduwplekken voor je hond te vinden zijn en laat hem zelf kiezen.
Lekker in koel water laten zwemmen is idd ook heel goed.

Maar dan nog een klein vraagje, heeft hij ook last van overgewicht? (Niet dat ik dat meteen aanneem, maar dit komt tegenwoordig wel vaker voor)
Want al dat vet werkt isolerend en zorgt ervoor dat hij nog meer warmte vast houd....
Maar dat even terzijde Knipoog

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:57

Wij hebben ook van die vekoelingsbanden die ze ook bij faunaland verkopen... Het werkt heel goed en is zeker niet te koud...
Onze honden vinden ze erg prettig...