info over de Welsh Corgi Cardigan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

info over de Welsh Corgi Cardigan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 11:21

Ja ik heb gister opgepast op een nieuw adres en daar hadden ze zo'n geweldige hond! Ik was direct helemaal verliefd Lachen
Maar behalve dat hij vreselijk lief was en heel waaks weet ik eigelijk niets over dit ras, en aangezien we misschien een hond nemen als onze kat overlijd(ze is nu al 14) leek het me verstandig om even wat info in te zamelen Lachen
Ik weet dus nu wel dat ze goed gaan met kleine kinderen (kid's waren 5 en 7) en dat ze heel waaks kunnen zijn, maar verder? Wie o wie kan mij helpen Lachen

Nakisha

Re: info over de Welsh Corgi Cardigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:07

Welsh Corgi's zijn leuke hondjes, maar het blijven herdertjes! Dat betekend dus dat er best een koppie op kan zitten. Ze kunnen soms wat blafferig zijn, begreep ik.
Een welsh corgi heeft toch veel beweging nodig, ondanks dat het kleine hondjes zijn. Ook hebben ze voldoende training nodig, anders gaan ze zich snel vervelen, wat zich kan uiten in ongewenst gedrag.

Corgi's zijn orgineel gefokt om koeien te helpen drijven. Die korte pootjes waren ideaal; ze konden dan gemakkelijk de hoeven van trappende koeien ontwijken.

Hele leuke hondjes, maar niet de gemakkelijksten van die grootte. Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 12:10

we hebben hier thuis gelukkig veel ruimte, en een grote tuin. de corgi van mijn oppas kinderen is eigelijk niet heel blafferig (de hond van mn vriend, een flatcoated retriever met adhd is wel heel erg) maar hij gromt wel als hij dingen hoort waarvan hij niet weet wat het is Lachen
We wandelen thuis ook veel, dus aan beweging geen gebrek. En het staat al vast dat ik met de hond cursussen ga volgen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:12

Bij ons op de vereniging (KC Friesland) is er een fokker. Zij kan je vast wel meer vertellen. Voor meer info: PB staat open!

Mijn zusje wil ook graag een Corgi, zij heeft ook veel info voor je, als ik haar lief aankijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:10

Wij hebben een welsh corgi pembroke,is echt een scheet maar o zo eigenwijs.Je moet er zo ie zo mee naar een hondenschool wil je ze onder de duim kunnen houden.Wij kochten er 1 die was anderhalf jaar oud,en mijn moeder heeft er 1 van 3 jaar oud.De fokkers hebben niet zo veel nestjes meer omdat de mensen de honden niet aan kunnen.Er wordt er nog al eens 1 dood gereden,als je weet hoe het ras in elkaar zit en welk karakter ze hebben dan zijn het super honden voor hun baas.De mensen kiezen te vaak voor het uiterlijk van die honden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:14

ja ik moet ook eerlijk toegeven dat ik in eerste instantie voor het uiterlijk ga. Vanuit daar dus zoals hier kijken of het innerlijk ook bij ons gezin past. Consequent moet opzich geen probleem zijn. Cursussen ook niet want ik vind dat gewoon goed voor de opvoeding (die hond van mn vriend is enkel naar puppy cursus geweest en is nu echt niet te houden/ kan zich totaal niet gedragen). Maar het zijn allemaal wel belangrijke punten die je in overweging moet nemen.

Wat is het verschil tussen de pembroke en de cardigan eigelijk?

En wat kosten ze gemiddeld? bij een goede, erkende fokker weg?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 06:51

Het verschil is het uiterlijk, en een pub kost ongeveer 700 tot 800 euro.Wij hebben een volwassen hond genomen omdat we het niet zagen zitten een pup op te voeden.En een volwassen hond is ook goed koper.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:07

ja precies Lachen denk wel dat wij m van pup af aan willen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:18

Vanwege hun lange lijf en korte poten zijn er ook een aantal dingen die ze niet mogen doen,anders riskeer je een hernia en zo.