Hoe ik hierop kom: bij mijn ouders in de buurt loopt een kat rond, en die is echt ontzettend dik, zn vacht is helemaal vervilt, zijn nagels veeeels te lang en nou ja, hij ziet er gewoon niet goed uit. Ik ben zelf niet zo'n type die zich met alles en iedereen bemoeit, maar vind het toch wel sneu voor de kat. Hij kan op zn minst een goede borstelbeurt gebruiken, maarja, om een "vreemde" kat nou zomaar midden op straat te gaan borstelen
Is trouwens wel een grappig beestje, hij "kwispelt" met zn staart, en nee, niet omdat ie boos is. Hij doet het juist als ie iets leuk vind
Ik overweeg eigenlijk niet eens serieus om naar de eigenaren toe te stappen ofzo, maar daardoor kwam wel deze vraag in me op.
Wat doen jullie als je een beest ziet dat "niet goed" verzorgd wordt? En dan heb ik het in het algemeen over beesten die er wel iets erger aan toe zijn als deze kat
Bijvoorbeeld heel mager, ziek, etc etc... Ikzelf ben meestal van mening dat de eigenaar (meestal) wel het beste met zo'n beest voorheeft, en het misschien wel een goede reden heeft (al is dat helaas lang niet altijd zo), maar aan de andere kant vind ik het ook zo sneu! Vooral katten, daar ben ik nu eenmaal gek op