Bemoeien met andermans dieren, wel of niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Bemoeien met andermans dieren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 10:16

Hoe ik hierop kom: bij mijn ouders in de buurt loopt een kat rond, en die is echt ontzettend dik, zn vacht is helemaal vervilt, zijn nagels veeeels te lang en nou ja, hij ziet er gewoon niet goed uit. Ik ben zelf niet zo'n type die zich met alles en iedereen bemoeit, maar vind het toch wel sneu voor de kat. Hij kan op zn minst een goede borstelbeurt gebruiken, maarja, om een "vreemde" kat nou zomaar midden op straat te gaan borstelen Knipoog Is trouwens wel een grappig beestje, hij "kwispelt" met zn staart, en nee, niet omdat ie boos is. Hij doet het juist als ie iets leuk vind Clown Ik overweeg eigenlijk niet eens serieus om naar de eigenaren toe te stappen ofzo, maar daardoor kwam wel deze vraag in me op.

Wat doen jullie als je een beest ziet dat "niet goed" verzorgd wordt? En dan heb ik het in het algemeen over beesten die er wel iets erger aan toe zijn als deze kat Knipoog Bijvoorbeeld heel mager, ziek, etc etc... Ikzelf ben meestal van mening dat de eigenaar (meestal) wel het beste met zo'n beest voorheeft, en het misschien wel een goede reden heeft (al is dat helaas lang niet altijd zo), maar aan de andere kant vind ik het ook zo sneu! Vooral katten, daar ben ik nu eenmaal gek op Lachen

Eas_Mon

Re: Bemoeien met andermans dieren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:26

Volgens mij kwispeld een kat niet omdat ie het lekker vind? Hond wel kat niet..

Weet je van wie die kat is?? misschien is het wel een zwerfkat??

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 17:12

Dat zeg ik, dit is echt een aparte kat Knipoog Ik zie het gerust wel als een kat iets niet leuk vind, maar dit is een geval apart, deze "kwispelt" altijd als ie iets leuk vind, komt ook zelf om aandacht. Vreemd...

Ik weet wel van wie de kat is ja, maar die kijkt er nauwelijks naar om...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:54

Onze buurvrouw heeft sinds een tijd ook al een aanloper. Woont eigenlijk hier achter in de buurt, maar die mensen kijken er niet naar om. Valt ook niet met die mensen te praten, buuf heeft poes ook op eigen kosten laten casteren, was drachtig dus weer een ongelukjes nestje bespaard...

Misschien kun je de eigenaren een brief schrijven ofzo, en anders krijgt poes en/of eigenaar er denk ik niks van als jij eens een borstel en nagelschaar langs haalt.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:15

Ik zou gewoon eens aanbellen bij de eigenaar en voorleggen dat je ziet dat de kat erg veel klitten heeft, enz. Lachen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:37

Ik zou proberen uit te vinden van wie die kat is. En het dan nog een paar maanden ofzo in de gaten houden.
Is zijn staat nog altijd hetzelfde dan zou ik er misschien iets van zeggen.

Ik vind het erg moeilijk om mezelf in te houden als ik iets zie bij anderen dieren, wat in mijn ogen verkeerd is.
Vaak komt het er dan op neer dat ik het toch vertel.
In de hoop dat ze mijn advies geloven en opvolgen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:19

Ik weet van wie de kat is, en ik weet ook dat dit al een aantal maanden zo is. Toen was het echter winter dus vond ik die vacht niet zo'n ramp, maar zo in de zomer vind ik het toch wel erg sneu, vooral omdat ie toch ook zo'n 8 a 9 kilo mee moet zeulen... Ik denk dat ik er maar eens voorzichtig wat van zeg als ik ze op straat tegen kom ofzo, wil me ook weer niet opdringen Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:37

Als er verwaarlozing in het spel is zou ik er echt wel wat van zeggen.