Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Faniek schreef:*Alarm*
Een konijn dat niet eet is altijd de alarmbellen rinkelen. Hoe is haar ontlasting? Is haar buik opgezet? Knarsetand ze ook?
Is ze vies van onder? Heeft ze geen wondjes?
Eet ze ook geen hooi?
Ooh ja, yoghurtsnoepjes zijn niet goed voor konijnen af en toe 1 is niet erg, maar ik zou er geen dagelijkse routine van houden.
Faniek schreef:Als ze amper hooi eet kan het er wel aan liggen, een konijn heeft gewoon hooi nodig voor het darmstelsel. Als ze 24 uur niet eet is het gewoon kritiek voor haar, ik ga altijd vrij snel dwangvoeren als ze niet eten.
Yoghurtdrops zijn echt niet gezond, dan kan je ze beter een klein stukje appel oid geven. In Yoghurtdrops zit veelste veel zuiker toegevoegd, dat de DA zegt dat het geen kwaad kan klinkt me als een niet konijnkundige DA. Een teveel aan toegevoegte suikers geeft bij konijnen geen energie, maar kan een blindedarmvergiftiging veroorzaken.
Maar let alsjeblieft op je konijn, want een konijn dat niet eet kan zo dood zijn, omdat de darmen binnen 24 uur stil liggen.
Faniek schreef:Ik denk dat ze last van gas heeft gehad.
Wat ik alleen niet snap, yoghurtdrops zijn niet gezond, maar toch blijven geven. Eens kan het een keer fataal zijn, persoonlijk zou ik dat proberen te voorkomen kijk eens voor gezonde tips op http://www.konijnen.nl
Groenvoer moet je trouwens heel rustig opbouwen niet in 1 keer heel veel geven.
assie schreef:Faniek schreef:Ik denk dat ze last van gas heeft gehad.
Wat ik alleen niet snap, yoghurtdrops zijn niet gezond, maar toch blijven geven. Eens kan het een keer fataal zijn, persoonlijk zou ik dat proberen te voorkomen kijk eens voor gezonde tips op http://www.konijnen.nl
Groenvoer moet je trouwens heel rustig opbouwen niet in 1 keer heel veel geven.
Ook mijn konijn krijgt wel eens drops. En ja, ik wéét dat ze niet zo gezond zijn. Maar ik eet ook wel snoep en friet en andere ongezonde dingen. Daar ga je niet dood van. Ook zijn er honderden mensen die roken, is ook vrij dodelijk, maar hey... het is zo lekker (vinden sommige mensen, ik rook niet).
Konijn vind het erg lekker smaken, dus krijgt ie er elke dag een. Gaat ie er ooit dood van, heeft ie in ieder geval een lekker leven gehad.![]()