Ervaringen met Leonbergers gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Ervaringen met Leonbergers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:28

4 weken geleden hebben wij onze Berner Sennen, teefje van 8,5 jaar oud, in moeten laten slapen Huilen . We willen niet gelijk een andere hond, en zijn er ook nog niet over uit of we nog wel een hond willen. Tot nu toe neigen we heel erg naar "ja, we willen nog een hond", maar willen wachten of we over ongeveer een jaar er nog zo over denken. Maar ondanks dat we Berner Sennens nog steeds heel leuk vinden (vooral mijn man), wil ik er geen eentje meer, omdat ik vind dat ze te populair zijn, en daardoor meer kans op doorgefokte honden. Daarnaast hebben we ook best wel wat ellende gehad met onze hond, betreffende zindelijkheid (en dat heb ik al van meerdere mensen met Berners gehoord): in huis plassen en poepen. Daarnaast vind ik dat ze dan te veel zou lijken op onze vorige hond.

Wij zijn dus nu uitgekomen op de Leonberger. (Ik zelf vind de Landseer ECT ook erg leuk, maar mijn man is daar niet zo weg van). Dus nu ben ik benieuwd naar mensen met positieve en negatieve ervaringen met Leonbergers.

Verder zijn we ook nog van plan om eens bij een fokker (via de rasvereniging) te gaan kijken, om eens kennis te maken met dit ras. Alleen doen we dit wel als ze geen pups hebben, anders zijn we zo verkocht Haha!.

Dus, brandt maar los Knipoog

assie

Re: Ervaringen met Leonbergers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:36

Het enige dat ik van ze weet is dat ze gróót worden. En daardoor vaak ook iets minder oud.
De 2 Leonbergers die ik ken(de) waren in ieder geval beiden erg lieve honden. Rustig, maar wel waaks op een goede manier (dus geen constant geblaf).

Ik denk dat een echte fokker je veel meer kan vertellen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:40

Dat zijn toch die heeele grote honden?

Heb er zelf geen ervaring mee, enkel incidenteel, onze Rottweiler is een keer aangevallen door zo'n hond, hij sprong op 'm en onze hele Rottweiler was niet meer te zien, geen fijne ervaring dus.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:49

Wij hebben thuis twee Leonbergers en ik vind het geweldige honden! De één is nu 8 en een lievere hond kan je je bijna niet voorstellen. De andere is 16 weken en is tot nu toe ook een hartstikke lieve hond, al moet die natuurlijk nog gaan puberen Knipoog.
Het zijn inderdaad erg grote honden, dus je moet wel de ruimte hebben in huis en eigenlijk natuurlijk ook een tuin, maar dat geldt voor alle honden. En Berners zijn ook niet echt klein. Mijn ervaring met Leonbergers is echt dat het allemans vrienden zijn, maar inderdaad wel waaks 's nachts. Er loopt hier in de buurt ook een Leonberger rond die niet zo lief is tegen andere honden, maar dat ligt i.m.o. toch grotendeels aan de baasjes hoor. Met onze honden hebben we bijna nooit gezeur gehad met andere honden.
Met zindelijkheid hebben wij met allebei de honden geen probleem gehad, allebei waren ze heel snel zindelijk en gaat het eigenlijk bijna nooit mis, behalve met bijv. diarree, maar daar kan je natuurlijk niets aan doen.

Ik zou je zeker aanraden om eens bij een fokker te gaan kijken en praten. Mijn ervaring is dat er echt goed geïnformeerd en geadviseerd wordt door fokkers, Leonbergers worden steeds populairder en fokkers selecteren ook echt op geschikte mensen.

En als je dit ziet, ben je verkocht toch!? viewtopic.php?f=177&t=756726&hilit=

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:37

Wij hebben er ook 1 gehad, was erg waaks (hij blafte niet vaak), maar zeer lief voor ons en mensen die hij kende. Dit kwam vooral doordat hij getreiterd was als jonge hond door vreemden. Helaas hebben wij hem op 6 jarige leeftijd moeten laten inslapen i.v.m. botkanker..

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 19:58

Iedereen bedankt voor de reacties Knipoog

@DaphneL: wat een scheetjes zeg. Heerlijk toch!

Voor wat de mensen betreft met Leonbergers die andere honden aangevallen hebben: tja, ik ben van mening dat dat met iedere hond kan gebeuren. Het kan komen doordat ze niet goed opgevoed zijn, het kan gebeuren door de onderlinge lichaamstaal tussen de honden, enz. Dus dat is niet iets wat me tegen zal houden. Neemt niet weg dat ik natuurlijk blij ben ook de negatieve ervaringen te lezen Haha!

Dat hij groot wordt, dat is iets wat ik weet. Dat is de bedoeling ook. Wij houden niet van kleine hondjes. Onze Berner vond ik zelfs nog te klein (was er eentje van 58 cm en 32 kg).

Verder hebben we binnen genoeg ruimte. We wonen in een 2 onder 1 kap (met z'n tweeën), en hebben een achtertuin van 25 meter lang en 12 meter breed. Verder wonen we op 5 minuten wandelen van het bos af.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 10:29

Verder niemand meer?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:59

Hier in de buurt loopt een 1-jarige Leonberger, echt een mega grote hond en een superschat.
Ik was gelijk verliefd op hem, zo'n goed karakter.
Zelf heb ik geen ervaringen met deze honden maar vind ze wel super!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:21

Leuk om te lezen.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:29

Geen ervaring met Leonbergers, wel met de berner
Heb nog nooit gehoord dat berners er lang over doen over zindelijk heid Verward Verder moet je een goede betrouwbare fokker uit zoeken, dan heb je geen hond die uit doorgefokte lijnen komt Lachen

Waar is je berner aan overleden
Sterkte nog iig

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:21

heb ook een leonberger gehad voreger. echt een superlief dier. als ik nog weer een grote hond wil later ooit als ik veel ruimte heb wel weer een leonberger.
die van osn is bijna 12 geworden.. deed niemand kwaad, alleen je moest niet aan mn moeder komen als idie op de grond lag Haha! dan ging ie met 4 poten over haar heen staan en beschermde haar zo door naar andere mensne te grommen.. bijten heeft ie nooit gedaan

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:26

Vriende van me hebben er 2
Een grote reu van 6 of zo, was zogenaamd erg moeilijk, kon absoluut niet met anderen etc.... nu hebben ze er nogeentje bij plus 4 jack russels en dat gaat nu prima.
Zijn wel teefjes, andere reuen duldt hij niet.

Hij is erg trouw, beschermend en lief voor mensen die hij kent. De teef van 1,5 is een allemansvriend echt toppie !!!

Vindt het superdieren !!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:38

Mijn oma had er vroeger 1 als waakhond, weet alleen nog dat ie gigantisch was Lachen Verder was het een hele lieve hond.

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:44

wij hebben kruising leonberger/herder schat van een hond waaks blaft weinig ( je kan het ook eigenlijk geen blaffen noemen) maar helaas weten we weinig van hem af want hij komt uit het asiel.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:17

Draverlove schreef:
Geen ervaring met Leonbergers, wel met de berner
Heb nog nooit gehoord dat berners er lang over doen over zindelijk heid Verward Verder moet je een goede betrouwbare fokker uit zoeken, dan heb je geen hond die uit doorgefokte lijnen komt Lachen

Waar is je berner aan overleden
Sterkte nog iig

Onze Berner heeft er een jaar over gedaan om zindelijk te worden. Daarna heeft ze altijd nog ongelukjes gehad. Onze buren hebben een Berner weg gedaan, omdat die na 2 jaar nog steeds in huis poepte.

Onze Berner hebben we moeten in laten slapen omdat ze 2 zeer kwaadaardige tumoren had. Ook iets wat veel bij Berners voor schijnt te komen. Onze dierenarts zei letterlijk: het gaat niet goed met de Berner.

Wij hebben onze hond toendertijd via de rasvereniging gekocht, bij een goed gekeurde fokker.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:19

Tot nu toe dus een hoop positieve ervaringen met Leonbergers Haha! .

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:33

Een 'wandelmaatje' van mijn hond is een Leonberger, Matu een goedgekeurde dekreu. Zover ik begrepen heb mag een dekreu maar een zeer beperkt aantal (6) nestjes 'maken', deze reu gaat daarna naar het buitenland om daar het bloed te 'verversen'. Je hebt dus weinig kans op een doorgefokte Leonberger! Wel bij een erkende fokker halen dus!

Deze hond is echt huge, maar toch heel beweeglijk en zeker niet log! Rennen, zwemmen, spelen hij is overal wel voor in. Lief voor andere mensen, lief voor andere honden. Alweer een positief bericht Haha!

Oh ja en de site had je vast al gevonden maar is heel simpel http://www.leonberger.nl .

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 10:09

pretletter17 schreef:
Een 'wandelmaatje' van mijn hond is een Leonberger, Matu een goedgekeurde dekreu. Zover ik begrepen heb mag een dekreu maar een zeer beperkt aantal (6) nestjes 'maken', deze reu gaat daarna naar het buitenland om daar het bloed te 'verversen'. Je hebt dus weinig kans op een doorgefokte Leonberger! Wel bij een erkende fokker halen dus!

Deze hond is echt huge, maar toch heel beweeglijk en zeker niet log! Rennen, zwemmen, spelen hij is overal wel voor in. Lief voor andere mensen, lief voor andere honden. Alweer een positief bericht Haha!

Oh ja en de site had je vast al gevonden maar is heel simpel http://www.leonberger.nl .

Dank je. Had de site idd al gevonden. Heb ook al contact gehad met de pup info. Was benieuwd of er een wachtlijst is, maar dat is niet het geval. We gaan sowieso eens bij een fokker (aangesloten bij de rasvereniging) kijken.