. We willen niet gelijk een andere hond, en zijn er ook nog niet over uit of we nog wel een hond willen. Tot nu toe neigen we heel erg naar "ja, we willen nog een hond", maar willen wachten of we over ongeveer een jaar er nog zo over denken. Maar ondanks dat we Berner Sennens nog steeds heel leuk vinden (vooral mijn man), wil ik er geen eentje meer, omdat ik vind dat ze te populair zijn, en daardoor meer kans op doorgefokte honden. Daarnaast hebben we ook best wel wat ellende gehad met onze hond, betreffende zindelijkheid (en dat heb ik al van meerdere mensen met Berners gehoord): in huis plassen en poepen. Daarnaast vind ik dat ze dan te veel zou lijken op onze vorige hond. Wij zijn dus nu uitgekomen op de Leonberger. (Ik zelf vind de Landseer ECT ook erg leuk, maar mijn man is daar niet zo weg van). Dus nu ben ik benieuwd naar mensen met positieve en negatieve ervaringen met Leonbergers.
Verder zijn we ook nog van plan om eens bij een fokker (via de rasvereniging) te gaan kijken, om eens kennis te maken met dit ras. Alleen doen we dit wel als ze geen pups hebben, anders zijn we zo verkocht
.Dus, brandt maar los

Verder moet je een goede betrouwbare fokker uit zoeken, dan heb je geen hond die uit doorgefokte lijnen komt